Toekomst enduro/quadrijden omgeving Merchtem-Asse

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Gebruikersavatar
den dj
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 955
Lid geworden op: wo 06 jul, 2005 20:49
Locatie: Groot Belgie

Bericht door den dj »

Vind ik een zeer goed idee! :applaus: :applaus: :tongduim:
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Bericht door Boncari »

Robby schreef:Had aan no limit gevraagd om dit topic meer in de kijker te zetten,hij gaat dit ook overleggen en er misschien een sticky van maken. Ook had ik gevraagd om het charter of de 10 regels te linken aan een banner zodat niemand er meer kan overzien. Dit zijn eigenlijk 10 regels die eigenlijk iedere gezonde off-roader in zen hoofd heeft,maar ze toch eens aan zen laars lapt. vinden jullie dit een goed idee?
No-limit heeft zelf voorgesteld om er misschien een artikeltje van te maken in quadactiv, het zou dus niet slecht zijn moesten jullie deze regels eens onder de loep nemen, aanpassen of verbeteren.
greetz Robby
super goed idee :applaus: ,
op het eerste gezicht had ik weinig aan te merken op de regels :knikduim:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Schut
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 45
Lid geworden op: di 19 dec, 2006 20:38
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Schut »

Hey gasten, ik zie nu pas dit onderwerp.
Schitterend initiatief! :duimhoog:
Ik had dit eigenlijk helemaal niet verwacht want het leek daar compleet fout te lopen in Asse, maar zo zie je maar, waar een wil is is een weg. Dit moet ook deugd doen voor de gasten die naar hetzelfde aan het ijveren zijn in Tienen. Succes daar!
Ik heb de regels eens doorgenomen en kan er mij volledig in vinden.
Een pluim voor de Robby, Peter, en al wie hieraan heeft meegeholpen :buig:

@Moorverken: Misschien maar een link op de site zetten?
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

Vervolg...

Na overleg met de burgemeester en politiecommisaris is er overeengekomen om op vrijdagavond 06 juni 2008 een infovergadering te organiseren te Merchtem.Uur en plaats zullen op een later tijdstip medegedeeld worden.

Uit de gevoerde gesprekken met de"overheid" blijkt het geen 5 voor 12 te zijn maar 1 SEC voor 12.Dankzij de inbreng v/d burgemeester van Merchtem is het reglement ter beteugeling van overlast op de buurtwegen in extremis niet op de desbetreffende gemeenteraden goedgekeurt.
Het reglement is ABSOLUUT niet afgevoerd,maar men wil ons een kans geven om te bewijzen dat er op een hoffelijke manier kan enduro/quad gereden worden.

We krijgen ZEKER EN VAST GEEN VRIJGELEIDE tot onbezonnen enduro of "wildcross" toestanden.

Wij hebben ons lot in eigen handen,blijven er teveel wantoestanden dan is het over en uit met endurorijden in onze streek.

Meer info volgt nog.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Morgen word dit probleem ook aangekaart op de gemeenteraad in Hoegaarden (incl. de burgemeester & commissaris van Tienen), als ik hier meer info over heb zal ik het ook laten weten.

Ik hoop gewoon dat iedereen een klein beetje het respect gaat hebben om zich aan de regels te gaan houden zodat onze hobby niet verder in het gedrang komt.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Bericht door kees »

Waren ze hier maar zo makkelijk. Hier mag je helemaal niks. Ik rijd op de weg en word nog minimaal 1x in de week aangehouden voor controlle.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

INFOVERGADERING

TER VOORTBESTAAN VAN HET
ENDURO/QUAD RIJDEN OMGEVING VAN MERCHTEM/ASSE

Op vrijdag 06/06/2008 te 20u nodigen we iedereen uit in de gemeentelijke feestzaal van Merchtem waar een infovergadering zal plaatsvinden met de burgemeester en politie over het voortbestaan van onze hobby.

Gezien het 1 sec voor 12 is hopen we dan ook op de medewerking te kunnen rekenen van iedereen die het goed meent met de enduro/quadsport.



Plaats: Varkensmarkt(achter tsje tsje cafe) te 1785 Merchtem




Met dank aan de burgemeester van Merchtem,Eddy de block alsook aan politicommisaris Jan Fieremans voor hun positieve medewerking.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Ik zit dat weekend normaal gezien in de ardennen, maar ga toch proberen om eventueel erna te vertrekken...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 05 jul, 2006 22:32

Bericht door smevie »

ik zal er ook zijn, merchtem is niet zo ver voor mij :quad:
kunnen we de quad daar parkeren :?:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

er is parking... dus wees aanwezig :p
Castelli
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 158
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 22:18
Locatie: Regio Mechelen

Bericht door Castelli »

Zal proberen aanwezig te zijn met de quad.
Is niet zo ver voor mij.

Castelli
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

hoeft niet met de quad te zijn he jongens, jullie mogen gerust per auto komen ook hoor. het belangrijke is dat we kunnen aantonen dat we met meer zijn dan enkele enkelingen die onze hobby verstoren...

wat ik vergeten was: de burgemeester vermelde dat als we met genoeg waren hij een vat liet aanleggen :)
stefaan525
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 14 mei, 2008 07:44

Bericht door stefaan525 »

Vooreerst mij effe voorstellen,ik ben één v/d intiatiefnemers van de aktie te merchtem.zelf ben ik endurorijder in hart en nieren.
Mijn dank gaat in eerste instantie al uit naar robby en alle andere quad rijders voor julie steun.
Spijtig genoeg is het in asse al 15 na 12,zie vervolg.

hierbij zien we weer eens wat een gegeven woord betekent in de politiek.

Geen quads meer op buurtwegen

ASSE - Quads en motoren mogen voortaan niet meer op buurtwegen in Asse. De maatregel hing al een tijdje in de lucht, maar de politieverordening werd pas deze week goedgekeurd op de gemeenteraad. Inbreuken kunnen worden gesanctioneerd met een administratieve boete tot 250euro. Het verbod geldt eveneens voor 4x4-terreinwagens. Onder een buurtweg wordt elke weg verstaan die niet werd ingericht voor algemeen voertuigverkeer. Enkel wie om beroepsredenen een quad of 4x4 gebruikt, zoals een landbouwer of krantenverkoper, mag nog op deze wegen. Raadslid Yoeri Vastersavendts (OpenVLD) vindt een volledig verbod te drastisch. Hij pleitte voor routes waar wel nog mag worden gereden, maar daar had de meerderheid geen oren naar. (rds) bron:www.nieuwsblad.be


Hopelijk houdt de burgemeester van merchtem er zich wel aan.

wordt vervolgd ,wij het hier niet bij.Alle juridische mogelijkheden zullen uitgezogd worden om dit laten nietig te verklaren.

grtz,

stefaan
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 05 jul, 2006 22:32

Bericht door smevie »

kan dit dan zomaar dat elke gemeente zijn eigen regelementjes begint te maken.

stel: ik ben niet van Asse en ik heb dit niet gelezen hoe weet ik dan dat ik in deze wegen niet mag rijden?
gaan ze daar dan overal bordjes zetten?

zo kan je er op de duur toch niet meer aan uit :? :? :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Ik vraag me ook af of dit wettelijk is, wetende dat het vlaams gewest bezig is met een reglementering samen te stellen betreffende deze problematiek..
Het is idd dat bijna onmogelijk om te weten in welke regio je dan mag of niet mag rijden als het niet duidelijk gemarkeerd staat door verkeersborden..

T'is hier toch wel een apeland af en toe he .. :verymad: :verymad:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Plaats reactie