Quad keuren, waar op letten?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
j22
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 22 nov, 2008 11:58

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door j22 »

SlOoT schreef:Nee ik bedoelde eigenlijk bij welke zaak of bedrijf zou ik zoiets kunnen laten doen? :p Die nummers erin slaan. :p
kan ook bij de rwd komt er wek 80 euro en je moed er wel echt om vragen want anders doen ze moeilijk
heb ik ook gehad bij een cineesje stond aleen maar voor op het typeplaatje en da was nie goe
Léon
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 832
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 22:14
Locatie: nbr

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door Léon »

Ga zeker niet zelf met je nummers aan de gang, want als je dat doet krijg je problemen laat het beter daar mee doen dan weet je zeker dat het goed is
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
stappie40
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 feb, 2009 19:13

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door stappie40 »

Ik wil graag een quad vanuit Belgie naar Nederland invoeren.
In Belgie staat de quad op motorkenteken, in Nederland moet dit dan een auto kenteken worden.
Is er iemand bekend met het invoeren van quads van Belgie naar Nederland:
- welke papieren heb je in Nederland nodig?
- Is er een verschil van quads die van origine op motorkenteken staan en quads die in eerste instantie zonder kenteken afgeleverd zijn en later omgebouwd zijn ?

Ik ben benieuwd naar jullie reakties!
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door SlOoT »

Léon schreef:Ga zeker niet zelf met je nummers aan de gang, want als je dat doet krijg je problemen laat het beter daar mee doen dan weet je zeker dat het goed is
Het probleem wat ik nu dus heb is dat het frame nummer wat in het frame staat 6 cijfers/letters afwijkt van wat er op het Duitse kenteken staat.

Als ik daarmee naar de RDW ga gaan zij zich dan niet afvragen waar het frame is gebleven wat bij het kenteken hoort? De quad waar dat kenteken bij hoort ligt ergens in Duitsland op de schroot...
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door Haagje »

ik denk niet dat zij deze er in zullen slaan als er al een ander nummer in staat.

Waarmee je in de problemen zult komen als jij vraagt van sla dit nummer even over dat nummer heen...
Léon
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 832
Lid geworden op: za 09 dec, 2006 22:14
Locatie: nbr

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door Léon »

quad-racerrr schreef:ik denk niet dat zij deze er in zullen slaan als er al een ander nummer in staat.

Waarmee je in de problemen zult komen als jij vraagt van sla dit nummer even over dat nummer heen...
ja dat klopt helemaal, ja ik dacht dat het nummer niet meer zichtbaar was, dan kan je beter daar vragen hoe je het moet doen. maar als het nummer al niet klopt gaat het niet goed komen denk ik. ze zullen gaan denken dat het gestolen is heb ik mijn vermoedens.
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door airwolf »

ik zou dat stukje uit de chassis slijpen en een nieuw stukje inlassen mooi proper afwerken en dan de nieuwe nummer erin slagen.
of doen zoals op mijne kfx.
daar staat de nummer op een plaatje dat op de chassis gelast is .
als je zo'n plaatje maakt en er gewoon over last dan zien zij da nie volgens mij.
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door SlOoT »

Afgelopen maandag een van de Cannondales wezen keuren. En ze hebben eigenlijk nergens naar gekeken, alleen het frame nummer, verlichting of die werkte en speling op het stuur.

Ze hebben de motor niet horen lopen, ze hebben niet gekeken of er E-keur op de verlichting zat, ze hebben niet eens gekeken of de remmen het wel eens doen.

Wel leek het er even op dat ik geen kenteken kon krijgen omdat er geen type goedkeurings plaatje op de quad zat. Maar na wat onderzoek bleek dus dat een quad dat niet hoeft te hebben. Dus ze weten daar zelf niet eens hoe het zit.

BPM bedraagde 281 euro. Ze hadden 1 andere Cannondale ooit een NL kenteken gegeven en voor die quad toen zijn ze uit gegaan van een nieuwprijs van 5.990 euro.
Dat vond ik niet erg want de nieuwprijs voor deze Blaze was rond de 15.000 euro :mrgreen: Dus dat scheelde weer een hoop geld.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6710
Lid geworden op: zo 05 nov, 2006 22:23
Locatie: landen

Re: Quad keuren, waar op letten?

Bericht door airwolf »

ah zoveel te beter!
alé veel weg rij plezier!!
das mooi dat ze zo'n lage prijs genomen hebben!
Plaats reactie