Quad verzekering

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
snowie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 150
Lid geworden op: ma 04 jun, 2007 15:30
Locatie: West-Vlaanderen-Raptor 700R

Re: Quad verzekering

Bericht door snowie »

Jorisvc schreef:Ik betaal 200 euro voor een jaar bij axa. ba + rechtsbijstand.

grtjs
Ik betaal ook zo'n 200€/jaar bij AXA.
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 18 mar, 2009 12:47

Re: Quad verzekering

Bericht door Blackout »

ADS schreef:
Blackout schreef:Ik betaal €350 voor Raptor 700 in België bij AXA.
Auto en moto zijn reeds verzekerd daar.

Rechtsbijstand is voor alle voertuigen bij D.A.S., die prijs is niet omhoog gegaan met de quad erbij.

Heb ook eens bij KBC gehoord en daar was de minimum €480, en men vriendin werkt bij KBC verzekeringen dus zij kan wel aan de goedkope prijzen geraken.

Dus oftewel zijn er hier wat mensen die niet compleet eerlijk zijn over de prijs, oftewel betaal ik blijkbaar toch wat veel.
Normaal gezien maakt het aantal cc bij een quad niet uit voor de verzekering en elke quad wordt ingeschreven op 15kw, dus zou 450cc of 700cc niet mogen uitmaken voor de prijs.

dat is dus ook wat ik dacht ik ga deze namiddag eens bellen en vragen hoe het nu juist zit

die 480€ bij kbc was dat enkel voor de quad? of was da nu totaal met de auto oid erbij?
Was met de auto erbij.
Prijs kon misschien nog wel iets omlaag als ik auto en moto daar zou zetten en men vriendin wat moeite liet doen.
Maar Axa was dus goedkoper
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 18 mar, 2009 12:47

Re: Quad verzekering

Bericht door Blackout »

Misschien ook allemaal leeftijd vermelden..
Maakt namelijk ook een pak uit.

Grens ligt normaal zo rond 26 a 30 jaar, dan wordt het goedkoper.

Ikzelf ben er juist 24, afgesloten op men 23.

Dus: Axa Raptor 700 België 23jaar €350
Gebruikersavatar
technoflexer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 306
Lid geworden op: di 17 okt, 2006 20:44

Re: Quad verzekering

Bericht door technoflexer »

Blackout schreef:
ADS schreef:
Blackout schreef:Ik betaal €350 voor Raptor 700 in België bij AXA.
Auto en moto zijn reeds verzekerd daar.

Rechtsbijstand is voor alle voertuigen bij D.A.S., die prijs is niet omhoog gegaan met de quad erbij.

Heb ook eens bij KBC gehoord en daar was de minimum €480, en men vriendin werkt bij KBC verzekeringen dus zij kan wel aan de goedkope prijzen geraken.

Dus oftewel zijn er hier wat mensen die niet compleet eerlijk zijn over de prijs, oftewel betaal ik blijkbaar toch wat veel.
Normaal gezien maakt het aantal cc bij een quad niet uit voor de verzekering en elke quad wordt ingeschreven op 15kw, dus zou 450cc of 700cc niet mogen uitmaken voor de prijs.

dat is dus ook wat ik dacht ik ga deze namiddag eens bellen en vragen hoe het nu juist zit

die 480€ bij kbc was dat enkel voor de quad? of was da nu totaal met de auto oid erbij?
Was met de auto erbij.
Prijs kon misschien nog wel iets omlaag als ik auto en moto daar zou zetten en men vriendin wat moeite liet doen.
Maar Axa was dus goedkoper
aha als het tesamen is dan vind ik dat eigelijk nog heel goed te doen.
ik heb nog geen tijd gehad om te bellen morgen ga ik eens opnieuw horen hoe en wat als het bij mij ook een totaal bedrag was van auto en de quad samen dan vind ik de prijs ok.
yfz 450 ride it like you stole it
Gebruikersavatar
Jorisvc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:14
Locatie: Sint-Amands

Re: Quad verzekering

Bericht door Jorisvc »

Jorisvc schreef:Ik betaal 200 euro voor een jaar bij axa. ba + rechtsbijstand.

grtjs
ik ben er 28. Normaal gezien zakt de prijs bij axa vanaf 30j. 175 euro voor een ba van een motorfiets. Quad wordt hetzelfde berekend vertelde ze me. Er komt dan nog wel een 25 rb bij he.
suZ400
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 42
Lid geworden op: za 16 mei, 2009 07:51

Re: Quad verzekering

Bericht door suZ400 »

Zojuist mijn gloednieuwe quad verzekerd.
Toraal € 134,40 per jaar. Dit kwam doordat ik alles bijn hun heb lopen. Auto, huis enz.
Mooi bedragje vind ik. Dus vanaf strakkies wordt het gassen 8) 8)
Gebruikersavatar
xlned
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 74
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 21:21

Re: Quad verzekering

Bericht door xlned »

Bij Orion net mijn quad, Dinli 450, verzekerd.

WA + diefstal Euro 81 per jaar
http://www.xlned.nl gratis muziek en films downloaden http://www.xlned.nl
Blackout
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 18 mar, 2009 12:47

Re: Quad verzekering

Bericht door Blackout »

ADS schreef:
Blackout schreef:
ADS schreef:

dat is dus ook wat ik dacht ik ga deze namiddag eens bellen en vragen hoe het nu juist zit

die 480€ bij kbc was dat enkel voor de quad? of was da nu totaal met de auto oid erbij?
Was met de auto erbij.
Prijs kon misschien nog wel iets omlaag als ik auto en moto daar zou zetten en men vriendin wat moeite liet doen.
Maar Axa was dus goedkoper
aha als het tesamen is dan vind ik dat eigelijk nog heel goed te doen.
ik heb nog geen tijd gehad om te bellen morgen ga ik eens opnieuw horen hoe en wat als het bij mij ook een totaal bedrag was van auto en de quad samen dan vind ik de prijs ok.
How misverstandje,
denk dat ik je post verkeerd had gelezen.
Dat is de prijs voor de quad alleen natuurlijk...
Zeker niet met de auto erbij!!
Gebruikersavatar
Benou
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 102
Lid geworden op: di 26 mei, 2009 00:50
Locatie: Kampenhout

Re: Quad verzekering

Bericht door Benou »

Ik ben bij Fortis verzekerd (niet goedkoop) maar met bonuspunten betaal ik 300€ voor Raptor660 en ik ben 36jaar.
Jack
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: do 21 jun, 2007 21:05

Re: Quad verzekering

Bericht door Jack »

Jack schreef:Ik heb mijn rekening voor het komend jaar aangekregen.
Ik zal dit weekend eens kijken hoeveel het exact is, maar ik meen me te herinneren dat 't ongeveer 310 € was.
België, Raptor 660, ING (denk ik).
In het weekend bevestig ik hier mijn prijs.
Ik heb het eens nagekeken.
Ik betaal 263,70 € bij vivium (daar staan voor de rest ook 2 auto's van mijn ouders + nog andere verzekeringen).
Ik ben net 25 en heb een raptor 660.
Gebruikersavatar
DidierE
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: za 20 jun, 2009 00:14
Locatie: Deerlijk, België

Re: Quad verzekering

Bericht door DidierE »

Quad: Yamaha Raptor 700R
Leeftijd: 25j
Verzekering: KBC

Prijs: €548 voor 1 jaar :(
Dit is een verzekering waar auto ook mee in zit... :( :( :(

Vanaf volgend jaar betaal ik slechts €250 aangezien ik dan 26 ben hebben ze mij verteld.
M.a.w bij KBC gaat het tarief omlaag vanaf 26jaar...
Rudger013
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: do 01 mei, 2008 11:22

Re: Quad verzekering

Bericht door Rudger013 »

182,50 voor Wa+diefsal voor mijn raptor 700cc SE 2007 met een dagwaarde van 8500 euro
25jaar oud
Gebruikersavatar
Kev006
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 646
Lid geworden op: zo 19 okt, 2008 15:37
Locatie: Peer
Contacteer:

Re: Quad verzekering

Bericht door Kev006 »

Heeft hier eigenlijk iemand duidelijkheid over hoe dit berekend word ?

Ik krijg juist mijn rekening van mijn raptor 700cc.
480 €
mijne vorige was een 450cc en toen betaalde ik 402 €
ik ben momenteel 24.

Ik las ergens dat omdat dit een voetuig is L6 en niet M2 dus geen BROMMER. dat er een speciale regeling is voor de verzekering en dat dit max 250 € mag zijn.

Ik vind er voor de rest geen hol van terug buiten uiteenliggende bedragen van 200 € tot 800 € ??? :verymad:
nu weet ik het ook nie meer. ik heb er mij nooit echt een vraag bij gesteld... maar ik vind het nu toch een beetje raar.

Mijn auto, seat leon 1900cc met 110pk daar betaal ik minder aan als een quad 15kw 700cc.

Ondertussen heb ik al naar mijn verzekeringsagent gebeld. Hij zegt dat dit dus op de cc's berekend word, en NIET op de kw. en dan afhankelijk qua leeftijd.
Nu zegt hij mij dat hij het verder eens gaat nakijken voor het L6 verhaal. Maar ik denk niet dat ik een positief antwoord ga krijgen en dat ik minder moet betalen.

iemand een idee hoe het zit ?
Drive high so you can fly...

Quad rijders Limburg:
http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=211516494973
wolf
Quadrider
Quadrider
Berichten: 477
Lid geworden op: zo 15 feb, 2009 09:45
Locatie: onder een dak

Re: Quad verzekering

Bericht door wolf »

ik heb ook onderhandeld en ja het gaat om de cc's zeggen ze en de leeftijd natuurlijk. Ik kwam met de beste uit bij kbc op 247€/jaar als moto en ik ben er 29j bij axa was het 288€/jaar dit samen met auto natuurlijk. een goede raad onderhandel met verzekeringen want ze doen er nog altijd iets vanaf nooit tevreden zijn met de 1ste prijs dat ze geven.
Gebruikersavatar
Jorisvc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 26
Lid geworden op: di 02 jun, 2009 21:14
Locatie: Sint-Amands

Re: Quad verzekering

Bericht door Jorisvc »

wolf schreef:ik heb ook onderhandeld en ja het gaat om de cc's zeggen ze en de leeftijd natuurlijk. Ik kwam met de beste uit bij kbc op 247€/jaar als moto en ik ben er 29j bij axa was het 288€/jaar dit samen met auto natuurlijk. een goede raad onderhandel met verzekeringen want ze doen er nog altijd iets vanaf nooit tevreden zijn met de 1ste prijs dat ze geven.
ik ben 28 jaar, rijd ook een 350 cc en ben verzekerd bij axa. Juist de rekening betaald: 182 euro (ba+rb)
onderhandelen is de boodschap ;-)
Plaats reactie