Dit topic is bedoeld voor mijn nieuwe quad, zojuist opgehaald uit zuidelijk België. Het is dus een Yamaha YFM-350R Raptor van 2007.
De rest van de onderdelen liggen in de kofferbak, alles zou compleet moeten zijn. Alle boekjes zitten er bij, reservesleutel en alle papieren waarmee ik hem straks in kan voeren in Nederland.
Maar eerst moet de motor weer beter worden gemaakt, er zit namelijk een speling van op de drijfstang. Dat ga ik niet zelf doen, dus voorlopig is de quad even onder de pannen. Als de motor gerepareerd is dan gaat het keurings en invoer-avontuur beginnen.
Wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door Jazzy op za 15 mei, 2010 18:29, 3 keer totaal gewijzigd.
Dank heren! Ik heb hem vandaag naar de reparateur gebracht, ik moet rekening houden met zo'n 1000 euro aan kosten. Oef... Het voordeel is dat hij de quad ook verder afmonteert, daar was ik zelf heel wat uurtjes mee kwijt geweest omdat ik hem niet zelf gedemonteerd heb...
Als alles mee zit dan kan ik hem daarna laten keuren en op kenteken zetten. Tegen die tijd moet ik de crossbanden ook nog even omruilen voor wegbanden...
Er zit speling op de krukas, de drijfstang kan meer bewegen dan strikt noodzakelijk is. Die 1000 euro is voor demontage van het blok, nieuwe drijfstangpen + lagers in de krukas persen, nieuwe zuiger, cylinder honen, monteren blok, afmonteren quad.
Ja dus, arbeid en onderdelen. Maar goed, pas als hij volgende week uit elkaar ligt weet ik definitief wat de schade is.
Nou, ik heb bericht van de reparateur gekregen. Door een probleem met een pennetje bij de oliepomp heeft de krukas een tijdje zonder smering gelopen. Op zich ben ik wel blij dat er een oorzaak is gevonden, nu weet ik tenminste waardoor de schade is ontstaan. Nadeel is dat ook de oliepomp vervangen moet worden en de kosten toch wat op zijn gaan lopen.
Anyway, de reperateur kijkt hem ook gelijk even na voor de keuring dus dat scheelt me weer. Nu even anderhalve week wachten...
Eindelijk, dat duurde nog best wel even. Vanmorgen heb ik hem opgehaald bij de reparateur en gelijk de crossbanden ingeruild voor een nieuwe setje onroad banden. Hij staat iets lager nu maar deze nieuwe look bevalt me wel.
Er zit nog een speciale lamp op voor de RDW keuring, maar die gaat er natuurlijk weer af. Maandag of dinsdag ga ik langs de RDW voor de keuring dus wie weet kan ik er over een week ofzo echt op rijden. Foto's:
Dankjulliewel! Ja, dat trekt een stuk beter dan de Barossa 250 natuurlijk. Helaas heb ik nog maar een paar meter kunnen rijden omdat ik nog geen kenteken heb, dus ik weet niet precies wat hij doet verder.
De banden die er nu op zitten zijn net wat lager dan de originele dus hij zal op top wel wat tegenvallen. De Barossa liep een dikke 100 en ik verwacht niet dat deze dat doet.