Start Probleem Yamaha YFZ 450

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
noordip
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 mar, 2013 19:42
Locatie: Noord Holland

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door noordip »

Als ik hem ronddraai met de dopsleutel draait die gewoon soepel totdat de inlaat kleppen open geduwd worden dan gaat die wat zwaarder.

Vandaag heb ik een van de 2 startmotoren open gemaakt om te zien of ik daar wat in kon vinden. Hieronder de foto's van de gedomteerde Startmotor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij ruikt redelijk normaal.

Wat denken jullie hiervan ?

Groetjes Sjoerd
Suzuki LTZ 400 verbreed en verlaagd
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door ferdi »

Ziet er volgens mij allemaal wel goed uit....
Misschien heb ik het over het hoofd gezien maar een nieuwe accu heb je al geprobeerd?
Kijk ook even als de aarde kabel van je blok naar het frame goed contact maakt met het frame, ik neem aan dat er wel ergens een aarde kabel van het blok naar het frame loopt.
Als daar veel verf tussen zit kan het maar zo zijn dat je een slechte aarde hebt en misschien daardoor niet rond gaat...
Voor de rest kan je beter op zoek gaan waar dat gruis/tandje vandaan komt dat is sowieso niet goed.


Gr ferdi
noordip
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 mar, 2013 19:42
Locatie: Noord Holland

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door noordip »

Nog steeds niet opgelost :? Iemand nog een goed adresje in omgeving Haarlemmermeer waar de quad heen gebracht kan worden ?
Suzuki LTZ 400 verbreed en verlaagd
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door ferdi »

Misschien heeft Quadtuning in Zeist nog een idee wat het man zijn en anders kan je hem daar altijd naartoe brengen, goede service daar.

Gr ferdi
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door Jason McCoy »

Dan zou ik hem persoonlijk eerder naar quadwinkel Barneveld brengen. Maar als je zo eind gaat rijden dan mag je hem ook bij mij droppen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
noordip
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 24 mar, 2013 19:42
Locatie: Noord Holland

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door noordip »

JA JA JA Hij doet het weer en het probleem is opgelost !!!!

2 weekenden geleden het blok gedemonteerd en de kop er af getrokken. wederom hier niks geks kunnen vinden alles zag er goed uit. Dus afgelopen zaterdag met het blokje maar even naar Quadtuning in Zeist gereden. Daar het blokje samen veder gedemonteerd waarna ze bij quad tuning al snel de oorzaak hadden gevonden. De carter aan de ontstekingskant was door de vorige eigenaar met vloeibare pakking gedicht. Dit dichte in principe goed af enkel was de laag een stuk dunner dan de standaard pakking die er tussen hoort te zitten. Hierdoor had het tandwieltje tussen de bendex en de krukas te veel wrijving. Deze zit namelijk geklemd tussen het blok en deze carter in. Hierdoor kon dit tandwieltje niet soepel ronddraaien wat dan ook het gehele probleem veroorzaakte.

Blokje zelfde dag nog gemonteerd en quad afgebouwd.

:applaus: voor Quadtuning in Zeist
Suzuki LTZ 400 verbreed en verlaagd
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Re: Start Probleem Yamaha YFZ 450

Bericht door mx jake »

Lekkere prutser dan die aan je blok heeft gewerkt
Eerst ontbreekt er een halvemaan van je nokkenas lager en nu dit
never drive faster then your angel can fly
Plaats reactie