Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
RPTR700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 feb, 2015 21:06

Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door RPTR700 »

Goedemiddag,

Ik was benieuwd hoe jullie je kentekenplaten hebben gemonteerd op de Raptor 700.
Ik heb nu een rechte beugel direct onder het achterlicht wat ik niet erg mooi vind staan.
Ik zie diverse manieren hoe dit kan maar ben benieuwd hoe jullie deze gemonteerd hebben om wat inspiratie op te doen.
Het liefst laat ik hem wat schuin onder een hoek zetten zodat ik dit op de een of andere manier mooi kan combineren met kentekenplaatverlichting.

Mvg,
Rob
Gr,
Rob

2007 Yamaha Raptor 700R
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door Yair »

Ik denk dat als je hem schuin onder een hoek zet de eerste de beste agent je staande houdt.
_____________________________
Afbeelding
RPTR700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 feb, 2015 21:06

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door RPTR700 »

Heb op het forum wat rond gespeurd nog en zoals deze bevestigd is zou ik de mijne ook graag monteren.
Wat voor beugel is dit ?

Afbeelding
Gr,
Rob

2007 Yamaha Raptor 700R
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

Dat is gewoon de originele beugel die op je 700 hoort te zitten. Deze kan op twee manieren bevestigd worden. Zoals hier (Achterstevoren) of gewoon recht.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
RPTR700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 feb, 2015 21:06

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door RPTR700 »

Ik heb de yamaha catalogus bekeken en als het klopt zit die kenteken beugel dan aan 2 lipjes die aan de zwarte beugel zitten als op de foto hier boven. Ik heb een beugel zonder die lipjes alleen wordt er geen versie aan gegeven als je de beugel zonder die lipjes hebt klopt dat ? Is daar een mooi alternatief voor ?
Gr,
Rob

2007 Yamaha Raptor 700R
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door Jason McCoy »

wheeliebar bedoel je? die is standaard toch met bevestigingen?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
RPTR700
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 15 feb, 2015 21:06

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door RPTR700 »

Nee hoor is gewoon een originele staat ook in de catalogus online er zijn kennelijk 2 varianten en ik heb natuurlijk waar die beugel niet op past :|
Gr,
Rob

2007 Yamaha Raptor 700R
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door yamahakoppel »

een maat van mij had ook een originele grabbar van yamaha zonder die 2 lipjes voor zijn kenteken te bevestigen hij had de quad zo nieuw gekocht

hij had toen 2 buis klemmen gemonteerd en daar zijn plaat aan gehangen was niet zo mooi maar kon niet anders
gelijk peter skull het heeft is heel mooi en proper afgewerkt heeft wel 2 gleufjes in zijn tailkap gezaagt maar zie je niks van door het kenteken
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door ferdi »

Ik vind die originele beugel echt aardslelijk...
Lompe beugel en dat alleen voor een kentekenplaat die haast niks weegt.
Ik heb hem vast gemaakt aan de undertail, staat wel in mijn project topic..
Wel gaatjes boren maar niks is in het zicht.

Gr ferdi
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door ferdi »

Yair schreef:Ik denk dat als je hem schuin onder een hoek zet de eerste de beste agent je staande houdt.
Ik heb hem onder een hoek van 45 graden staan.
Vorig jaar ben ik tijdens de TT aangehouden en de agent sprak mij aan op de schuine kentekenplaat op mijn motor.
Toen zijn collega eraan kwam werd het mij verteld dat hij onder een hoek van maximaal 45 graden mocht staan en toevallig klopte dat precies!
En kon ik mijn weg vervolgen en sindsdien zet ik ze onder een hoek van 45 graden :D

Gr ferdi
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door bonzaiking »

Volgens de orginele regels moet de plaat zo recht mogelijk
staan dus met je 45° heb je geluk gehad
ik heb m zelf ook schuin staan recht is foei lelijk
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door ferdi »

bonzaiking schreef:Volgens de orginele regels moet de plaat zo recht mogelijk
staan dus met je 45° heb je geluk gehad
ik heb m zelf ook schuin staan recht is foei lelijk
Het was een KLPD motormuis en die zijn vaak niet makkelijk want die weten namelijk alles.
Hij zei idd dat hij zo recht mogelijk moest maar omdat mijn motor verlengt en verlaagd was had hij begrip voor de situatie.
Hij pakte een a4 papiertje en vouwde het schuin van de ene punt naar de andere kant zodat hij een hoek van 45 graden had en hield dit langs de kentekenplaat met de onderkant van het a4 papier op het oog evenwijdig met het asfalt zo werd er vast gesteld dat hij onder een hoek van 45 graden stond en hij gaf aan dat het nèt acceptabel was...

Ik zei dat ik smiddags ook al aan was gehouden door een agent en die zei dat hij er geen problemen mee had (was niet zo maar ik moest een smoes verzinnen)
Hij vroeg wel als het een KLPD agent was want de rest van zijn collega's hadden er geen verstand van zei hij :lol:

Ook nu zit hij dus onder een hoek van 45 graden anders komt hij tegen de remklauw aan :D
De KLPD motormuis zei trouwens ook dat die custom bikes de kentekenplaat aan de linkerkant van het achterwiel plaatsten dat dat verboden was ook al staat de plaat netjes rechtop dit ivm het flitsen...

Gr ferdi

Gr ferdi
elooijenga
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 143
Lid geworden op: za 28 sep, 2013 10:15
Locatie: Friesland

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door elooijenga »

Die onkunde bij de bromsnorren is best wel es lastig. Heb er zelf aan gedacht mijn kentekenbewijs en rijbewijs in een plastic hoes op m'n spatbord te plakken zo vaak plukken ze me hier van de weg. Een motormuis was er zelfs eens van overtuigd dat er ook voorop een kentekenplaat hoort te zitten :-).
Arctic Cat XR 700 Limited
ferdi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 483
Lid geworden op: zo 10 aug, 2014 16:10
Locatie: Hoogeveen

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door ferdi »

elooijenga schreef:Die onkunde bij de bromsnorren is best wel es lastig. Heb er zelf aan gedacht mijn kentekenbewijs en rijbewijs in een plastic hoes op m'n spatbord te plakken zo vaak plukken ze me hier van de weg. Een motormuis was er zelfs eens van overtuigd dat er ook voorop een kentekenplaat hoort te zitten :-).
Tja daar ben je mooi klaar mee en je kan steeds hetzelfde verhaal gaan vertellen...
Ik heb er zelf ook een gordel op zitten voor de kleine stukjes in de stad, daar krijg ik ook nog wel gezeik mee.
En wat dacht je van parkeren dan, ik parkeer mijn motor altijd op de stoep maar daar zal ik nu ook wel gezeik mee krijgen :|

Gr ferdi
PimSmeets
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 15 apr, 2014 20:33

Re: Kentekenplaat bevestigen Raptor 700

Bericht door PimSmeets »

Die heb ik ook wel nodig. Vandaag mijn kentekenplaat onderweg verloren :-(

Afbeelding
Plaats reactie