tweedehands en garantie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
jasper078
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 20 mar, 2015 10:39
Locatie: dordrecht

tweedehands en garantie

Bericht door jasper078 »

hallo allemaal.

ik plaats hier even een nieuw bericht met wat info over garantie van een quad als deze tweedehands is
de rede hiervoor is omdat ik een paar maanden geleden een tweedehands quad had gekocht die het na een maand al begaf,na mijn vraag naar wat de rede kon zijn laaide de discussie op of ik nou nog garantie had. (zie topic) viewtopic.php?f=8&t=46571" onclick="window.open(this.href);return false;

ik had dus in mei 2015 een polaris outlaw gekocht via marktplaats bij een bedrijf dat in eerste instantie iets met hoogwerkers deed maar daarnaast ook een aantal quad har voor de verkoop een rare combi maarja maak niet uit .
ik daar nog een proefrit gemaakt en aan de hand van de lijst die ook op dit forum staat de quad gecontroleerd op een paar scheurtje in de kappen was er niks mis mee .

toen ik ongeveer een maandje later er is op ging rijden (2e keer dat ik erop reed) kapte dat ding ermee waarna ik topic had aangemaakt waarop ik veel reacties kreeg (nog bedankt daarvoor allemaal) en waardoor ik door iemand goed op weg werd geholpen om actie te ondernemen .
waarop de discussie ontstond of ik wel garantie had omdat het om een tweedehands quad ging .
ik nam de gok en ondernam stappen .
nadat een jurist mij had verteld dat de kans groot was dat ik garantie zou hebben en na een paar brieven naar de verkoper,waarop ik geen enige vorm van medewerking kreeg van de verkoper kwam in in contact met een advocaat die ook mij gelijk gaf en zij dat ik gewoon garantie zou krijgen.
en zodoende is het allemaal begonnen.

omdat ik de quad bij een bedrijf had gekocht en omdat er op de bon niks bijzonders stond had ik gewoon 6 maanden wettelijke garantie bij een consumenten aankoop.
die garantie moet je alleen wel halen vaak door middel van een advocaat als de verkoper niet meewerkt.
na een aantal mails en brieven heen en weer kwamen we er nog niet uit.
in eerste instantie wilde ik dat de verkoper de quad zou repareren toen de verkoper dat weigerde zij ik dat de quad terug zou gaan naar de verkoper en dat was dan ook de eis die mijn advocaat stelde.
uiteindelijk vlak voor de rechtszaak trok de verkoper zich terug en wilde op al mijn eisen ingaan .

zodoende heb ik terug gekregen:
het volledige aankoopbedrag van de quad terug
de kosten van onderdelen (moose racing gashendel + handvatten+ remblokken+ophangings rubbers)
de kosten voor de aankoop vak een werpkaatshandboek voor deze quad
de kosten van de advocaat
en de kosten voor het terug brengen van de quad (200 euro)

ik ben achteraf wel benieuwd naar wat de rechter zou hebben gezegd.
maar volgende mijn advocaat weten de verkopers het allemaal donders goed maar is het gewoon een kwestie van doorzetten.
wat ik dus heb gedaan en eigenlijk is het voor jou zelf niet veel werk.
in mijn geval had ik alle bonnen en bewijzen appart in een map gedaan gewoon om voor mezelf te bewaren.
deze map heb ik zo aan de advocaat kunnen overhandigen met het verhaal over wat er is gebeurd en verder ging alles over de mail (totdat je eventueel naar de rechtszaal moet)

ik hoop dat anderen hier misschien wat aan hebben als een soort gelijk geval bij hun zich voordoet

gr jasper
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: tweedehands en garantie

Bericht door Yair »

Perfect!
_____________________________
Afbeelding
superpro500
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 70
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 21:59

Re: tweedehands en garantie

Bericht door superpro500 »

Goed om te horen dit :)
Leerzaam voor iedereen dit
Gebruikersavatar
mafdaf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 24 dec, 2014 21:35
Locatie: Emmen

Re: tweedehands en garantie

Bericht door mafdaf »

:knikduim: Goed gedaan!
Barossa Cheetah 250cc
Minyi
Quadrider
Quadrider
Berichten: 492
Lid geworden op: do 13 mar, 2014 13:15
Locatie: Ruinerwold

Re: tweedehands en garantie

Bericht door Minyi »

Hier hebben we we wat aan. Misschien een sticky van maken aangezien dit soort info door sommigen vrij makkelijk wordt vergeten als ze iets tweedehands kopen.

Alleen toch altijd wel weer jammer dat zo'n handelaar het probeert.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: tweedehands en garantie

Bericht door Jason McCoy »

Ach ik werd voor de rechter gesleept toen ik mijn kapotte 660 inruilde voor een 700. En dat terwijl meneer wist dat dat ding stuk was. En dan ben ik particulier en meneer van der Ham een dealer. En dat is dan een grote en bekende naam.
Is wel iets wat mij altijd bijblijft. Hoe iemand zo oneerlijk kan handelen.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: tweedehands en garantie

Bericht door java »

Jason McCoy schreef:Ach ik werd voor de rechter gesleept toen ik mijn kapotte 660 inruilde voor een 700. En dat terwijl meneer wist dat dat ding stuk was. En dan ben ik particulier en meneer van der Ham een dealer. En dat is dan een grote en bekende naam.
Is wel iets wat mij altijd bijblijft. Hoe iemand zo oneerlijk kan handelen.
Dat is wel erg lullig.... Ik weet niet hoe het is gegaan, maar neem aan dat ze die 660 wel goed hebben bekeken voor ze hem in ruilen. Anders was het hun eigen schuld.
Maar wat kwam er uit de rechtzaak? (als die er is geweest)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: tweedehands en garantie

Bericht door Jason McCoy »

Uiteraard, ze hebben zelfs gekeken wat er aan mankeerde. Geprobeerd te starten en alles.

Rechter zei in de uitspraak dat de dealer helemaal fout zat. Dat hij als expert op dit gebied moest weten dat er kosten bij kwamen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie