Inrijden na complete revisie

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
rob123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: di 06 okt, 2015 21:55

Inrijden na complete revisie

Bericht door rob123 »

Hallo,

Ik heb mijn Suzuki ltz 400 compleet gereviseerd. Nieuwe zuiger, cilinder, krukaslagers etc. Raden jullie mij aan om wat extra olie in de benzine te doen? En hoelang moet ik hem inrijden, ik lees overal íets anders. Ook tips betreft inrijden zijn welkom!


Groeten rob
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Inrijden na complete revisie

Bericht door WJB#222 »

extra olie in de benzine ? :lol: tis geen 2takt
gewoon rustig aan doen de eerste 2-3 tank beurten (niet te lang 1 snelheid rijden en te hoog in toeren rijden)
2017 raptor 700 SE
rob123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: di 06 okt, 2015 21:55

Re: Inrijden na complete revisie

Bericht door rob123 »

Oke dankje voor je reactie. En is het slim om na het inrijden de olie te verversen of eventuel door een handoek te gooien? Aangezien dat er eerst veel kleine stukjes ijzer in zaten. Natuurlijk alles netjes schoongemaakt maar zoals sommige dingen zoals de olie leidingen zijn niet doorgespoten.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Inrijden na complete revisie

Bericht door Haagje »

Waarom heb je niet alles schoon gemaakt en vooral bij ijzerdeeltjes? Als er nu ijzer in zit ben je de Sjaak. Nu zal die kans klein zijn ivm olie filter. Maar je weet maar nooit..

Ik doe de quads altijd "spelenderwijs" inrijden. Nadat deze goed warm is en het eerste rondje om de kerk zonder problemen verloopt. Beetje spelen met het gas soms even door trekken en dan weer een stuk rustig aan. Uiteraard niet afbeulen maar hij mag gerust wat toeren maken om vervolgens door te schakelen.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Inrijden na complete revisie

Bericht door Jason McCoy »

Inrijden? We leven niet meer in de jaren 80. Ltz heeft nicocil dus inrijden is niet nodig. Gewoon rustig op temperatuur rijden en dan gaan met t ding. Na paar 100 km keer nieuwe olie dr in en je kunt weer door

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
08brothers
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 152
Lid geworden op: za 05 jan, 2013 22:50
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Inrijden na complete revisie

Bericht door 08brothers »

Gewoon spelenderwijs inrijden, zorgen dat hij niet al te hoog in touren komt! Ik zou max tot 7000rpm gaan met de eerste tank benzine. Daarna ben je good to go as you may wish you'd go. Lol ;-)
Plaats reactie