kappen weer terug laten blinken

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Gebruikersavatar
Hospitality
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 51
Lid geworden op: wo 11 sep, 2013 15:22

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Hospitality »

yamahakoppel schreef:ik denk dat je wel met een P80 mag beginnen maar wel alleen waar uw krassen zijn, want zolang je krassen feller zijn dan die je erin schuurt mag je met p80 schuren. ik zou zelfs zeggen pak een vijl :) of een kleine slijp machien en zo een lamellen schuurschijf p240 en dan zachtjes en langzaam stukje voor stukje weg schuren zien dat niet smelt, best eerst eens op iets plastiek testen of dit lukt, maar denk het wel :)

als ik er aan denk straks zal ik het eens testen op een oude kap thuis :wink:
nader in zien toch manueel doen, machinaal ben je misschien te hevig maar de groffe krassen kun je volgens mij wel met p80 beginnen vooral op foto 1 op die rand
ik zal het straks zeker testen als ik thuis ben voor machinaal

en dan opbouwen met korrel van schuurpapier tot min p2000.
de zwarte kappen van yamaha hebben zo een glinster in,een soort metalic weet niet of dit door en door is
Ok goed. Ik ga dat is proberen dan. Moet juist zo een doek vinden voor op je boormachine zoals op det filmpje. Kom wel veel in auto winkels en maar dat heb ik nog nergens zien liggen... ook zo een product zal ik is vragen in de winkel.

Heb hem daarjuist al is goed gewassen en zal deze week denk ik is proberen hem te fixen zo goed het kan. Zal foto's nemen voor hier
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Jason McCoy »

Voorzichtig doen hoor
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
dutchy
Quadrider
Quadrider
Berichten: 347
Lid geworden op: zo 27 mei, 2012 18:48

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door dutchy »

Hospitality schreef:Na hier even rond te kijken vind ik niet echt mijn antwoord.
Mijn vraag is: kun je diepe krassen nog uit u plastic kappen krijgen of is dit hopeloos?
Ik verwacht niet dat ze als nieuw worden maar wel beter...
Zo ja, hoe kan ik dit verwijderen? beetje info?

Eerst grof schuren tot de krassen weg of minder zijn, dan naar fijn gaan met water en polijsten? Of lukt dit ni?
Hier een foto van mijn probleem:(

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

met en heete lucht gun over heen en dan wet and dry schuren heb ik ook gedaan maar pas goed op met de gun
barossa 170cc (sold)
smc 250cc (sold)
can-am DS 450 (sold)
CAN-AM RENEGADE 500

Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

ik heb het juist geprobeerd met een slijpmachien en lamellen schuurschijf p240 het gaat als je dit met gevoel doet maar zou het dan enkel doen voor de hele groffe stukken want durft wel eens smelten als je te hard duwt en niet snel genoeg bent

ik heb ook geprobeert met een excentrische schuurmachien en korrel 120 gaat ook goed krijgt het redelijk glad

ook manueel met schuurpapier P80 geschuurd als je niet te hard duwt dan krijg je ook al mooi resultaat zou dit ook al met water schuren omdat je dan uw schuurpapier langer proper houdt

maar zoals ik al een paar keer gemerkt heb met machinaal iets te doen is dat je rap teveel weg neemt dit omdat je er geen gevoel in hebt

polijstschijven en pasta kun je ook via het net bestellen
schijven
http://www.polijstweb.nl/polijsten/kuns ... tstof.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pasta
http://www.polijstweb.nl/polijsten/kuns ... tstof.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Gielen_24 »

Is hier wel toepasselijk
"nie verzuren, blijven schuren"
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
yfz
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 15 feb, 2013 16:52
Locatie: Amstelveen
Contacteer:

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door yfz »

Is er toevallig nog iemand in de buurt van Amstelveen die hier ervaring mee heeft? wordt bij mij gauw zwart, niet verbrand maar zwarte vegen bij het polijsten
http://www.abetterprice.nl" onclick="window.open(this.href);return false; voor o.a. hifi & Hometheater speakers, altijd ff mailen voor actuele prijzen als je meld dat je lid bent van dit forum doen krijg je waar mogelijk extra korting.
kebeli03
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 25 nov, 2013 12:43

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door kebeli03 »

hier ne video hoe ze met verfbrander klein krassen weg doen
https://www.youtube.com/watch?v=2qWQ4UpUVys" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

is niet weg doen maar gewoon de kleur wat terug op frissen als je op het einde kijkt zitten er nog heel veel krassen in
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
kebeli03
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 25 nov, 2013 12:43

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door kebeli03 »

deze is vel intressant hij houd da verfbrander heel dichtbij de kap volgens mij laat hem de kap oppervlakkig smelten
https://www.youtube.com/watch?v=o7AbneccV6w" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Jason McCoy »

Kap compleet naar de kloten geholpen hahaha. Das dus niet hoe het moet, goed voorbeeld idd. Als hij de kap had behandeld zoals wij dat doen dan was die kap als nieuw geworden.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Lukaspastoor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: za 12 jul, 2014 18:20

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Lukaspastoor »

Hoi allemaal, ik heb net net als vele hier ook wat krassen op mijn kappen. Ik heb dit topic door zitten lezen en dė manier om ze eruit te halen is door goed te schuren (van korrel 800 opbouwen naar 2000) en vervolgens te polijsten. Nu tegen het einde aan lees ik veel verhalen over fohnen, het haalt ook de kleine krassen weg als je het goed doet maar kun je vervolgens door te polijsten weer een mooie glans terug krijgen? (Ik heb trouwens zwarte kappen) Zo ja dan is dat toch veel makkelijker en sneller? De diepere krassen zou ik alleen met schuren eruit halen toch? Dat lukt denk ik niet met föhnen

Gr lukas
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Jason McCoy »

klopt
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Lukaspastoor
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 19
Lid geworden op: za 12 jul, 2014 18:20

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door Lukaspastoor »

En hoe moet het dan met mijn stikkerset die er op zit? Kun je daar om heen werken zonder te beschadigen of verschillen te zien? Zowel met föhn als schuurpapier?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door yamahakoppel »

Ik had het geluk dat ik weinig of geen krassen had rond de sticker set.

Met schuren bleef ik enkele cm van de stickerset en met polijsten kun je korter gaan.

Denk eraan als je gaat schuren elke kras wat je erin schuurt moet er ook uit, begin niet te grof en als er toch diepe krassen zijn enkel die krassen dan groffer schuren.
Laatst gewijzigd door yamahakoppel op ma 23 feb, 2015 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
RikSMC
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 17 aug, 2014 13:57

Re: kappen weer terug laten blinken

Bericht door RikSMC »

leest wel makkelijk een paar punten tussen je zinnen :lol:
Raptor 700R
Plaats reactie