Maten lagers z400!

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Maten lagers z400!

Bericht door Hanzie »

maat vooraan: straks zal ik het even zoeken

maat achteraan: 6008LU

diegene die tips hebben mogen dit hier bij plaatsen, ik maak hiervan een sticky zodat iedere z400/kfx400 eigenaar de lagers onmiddelijk kan bestellen zonder de maat op de lager zelf af te lezen.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Misschien kan je het meer algemeen maken en van elk type quad de maten proberen op het forum te zetten
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

De type 6008-2rsh steken van Skf. Is hetzelfde of de 6008-2rs maar die h die erbij komt is een nog betere afdichting tegen water. Momenteel bij de groothandel waar ik ga zijn die nog nie op voorraad omdat dit stapswijs opkomt. Maar eens ze er zijn steek ik mij zulke als de mijne versleten zijn. Denk dat er waarheid achter hun afdichting zit. Voorste lagers zijn van dit type en zitten er bijna 1j in met versleten buitendichtingen en die zijn nog gelijk nieuw die lagers :wink: tov origineel hebben die maar 3maand meegegaan dacht ik. Lagers zijn gecontroleerd door hub af te nemen en te voelen met de vingers.
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 144
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 13:58
Locatie: Lummen

Bericht door Capitol »

Lagers: groefkogellager 6008-2RSH of 6008-2RS1 (SKF artikelnummer: 01.01.0116)
Dichtingen: CR-oliekeerring HMSA7P2 R 50x68x7 (SKF artikelnummer: 15.06.2852)
Loctite: Nutlock (blauw) (SKF artikelnummer: 1101.0278)

De loctite is de middenste sterke (er is er nog sterkere en minder sterke).
Dit zijn dus allemaal produkten van SKF, je kan de originele natuurlijk ook gewoon via een Kawasaki of Suzuki dealer bestellen. De originele nummers zijn te vinden in de manuals.
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
Capitol
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 144
Lid geworden op: do 06 nov, 2003 13:58
Locatie: Lummen

Bericht door Capitol »

Info van SG6:

Lagers vooraan:

2 keer 6004-2rsh met 2 dichtingen 25x42x8
2 keer 6202-2rsh met 2 dichtingen 20x35x7
Geen tijd meer ... dus geen quad meer.
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Bericht door Sg6 »

Mensen die zich niet blauw willen betalen aan de achterbrug lagers daar die niet standaard zijn stel ik voor om andere bussen te laten maken in CrMo staal om die nadien te laten harden en te slijpen.
De buitendiameter van die bus met 1mm verkleinen en je kan er standaard lagers in stoppen. Ik rij hiermee al 2j als ik me niet vergis. Slijtage is aanzienlijk verminderd. De bussen verslijten niet meer zoals standaard.
Is natuurlijk te overwegen als je dit al of niet wilt doen daar de eerste keer een ietst duurdere ingreep is dan 2 standaard lagers aan te kopen.

Naaldlagers skf:

NK 21/20
Aantal: 6 (3 per kant, origineel steekt er maar 1 naadlager in plus een plastiek busje)

Dichtingen skf:

G 21 x 29 x 4
Aantal: 4 (omgekeerd monteren als je smeernippels voorzien hebt, met de holte naar buiten gericht dan)

mvg
Andries
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
rob123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: di 06 okt, 2015 21:55

Re: Maten lagers z400!

Bericht door rob123 »

Iemand enig idee wat voor krukaslagers er in een ltz400 2007 moeten? En waar ik drijfstang lagers kan vinden, kan alleen aan een complete set komen..

Rob
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Maten lagers z400!

Bericht door yamahakoppel »

normaal vervang je ook al uw lagers in je blok als je hem open gooit, ze hebben allemaal evenveel af gezien en het vuil van je kapotte lagers is door heel je blok en lagers geweest dus best alles tegelijk vervangen
nu denk je 100€ uit te sparen en volgende maand kan je blok terug open voor de rest van je lagers zeker :roll: alles of niks zeg ik altijd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
rob123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: di 06 okt, 2015 21:55

Re: Maten lagers z400!

Bericht door rob123 »

ik wil het liefst ook alle lagers vervangen. maar ik weet niet wat voor lagers het precies zijn? want ik begreep wel dat je de orginele ltz lagers moest hebben omdat die bepaalde speling hebben?
rob123
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 54
Lid geworden op: di 06 okt, 2015 21:55

Re: Maten lagers z400!

Bericht door rob123 »

Ik heb een suzuki ltz 400 en daarvan ga ik de krukaslagers vervangen. maar krukaslagers zijn dat speciale lagers of zijn dat standaard lagers (bijvoorbeeld 6005 ddu ofzo)? Want 2 krukaslagers kosten 100 euro en dat kosten gewone lagers volgens mij niet.

Rob
Gebruikersavatar
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2863
Lid geworden op: di 15 nov, 2005 09:03

Re: Maten lagers z400!

Bericht door JohnBeton »

best niet besparen op krukas lagers ... origineel nemen, of minstens japans zoals koyo, skf.
Op je oude lagers staat normaal gezien merk en type-nr gegraveerd. Maar nogmaals oem suzuki ben je nog het best mee, kost wat, maar goedkoop is soms ook duurkoop ;)
Plaats reactie