quad invoeren belgie naar NL

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 197
Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
Locatie: breda

Bericht door jimmy-raptor »

quad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info :mrgreen: mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen :p en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)

ben toch zo in belgie kleine 2 km :mrgreen:
ik zal wel even een lijstje maken v.d. week
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

okee hartelijk bedankt :knikduim: zet er ook aub bij wat voor een papieren ik moet hebben :wink:
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Hoe gaat dat om een Nederlandse quad naar België in te voeren? Kan je eentje kopen zonder kenteken en dan in België het kenteken aanvragen?
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Mika schreef:Hoe gaat dat om een Nederlandse quad naar België in te voeren? Kan je eentje kopen zonder kenteken en dan in België het kenteken aanvragen?
De quad moet zoiezo een TüV of COC keuring hebben, anders lukt het niet.
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Het zou gaan om een nieuwe quad die in Nederland bij een dealer gekocht wordt.
Ik neem aan dat ook deze zonder kenteken gekeurd zijn?
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Mika schreef:Het zou gaan om een nieuwe quad die in Nederland bij een dealer gekocht wordt.
Ik neem aan dat ook deze zonder kenteken gekeurd zijn?
Dat kan, dat ze een wegtoelating hebben (Tüv of Coc)

Maar de meeste quads zonder kenteken in Nederland worden niet gekeurd. En zijn dus ook nooit in te schrijven.

De keuring kost zo'n 1000€, je merkt het gemakkelijk aan de prijs dus van de quad.
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: di 27 jan, 2004 20:33
Locatie: Smilde

CVO COC

Bericht door brumm »

Eerste bericht staat dus dat het om een CVO keuring gaat, dus dat er een CVO bij de quad zit. Maar bij de meeste quads in belgie en DLd zit geen CVO. Duitse TUV is ook goed maar dan wel als PKW gelijk aan auto en niet meer dan 15kw. Mensen bij de RDW zijn momenteel redelijk op de hoogte van een en ander. Banden ed. moete EG goedgekeurd zijn.

Dus alleen inschrijven in België is niet genoeg als er geen CVO COC bij zit. Dan is het alleen via Tuv te doen. Maar de meeste dealer in NL kunnen ook wel een nieuwe quad met COC leveren voor niet al te veel geld en dan alleen d BPM regelen. Maar dat is de netto catalogus waarde met 20,7%.
Kosten ombouwen Dld is ongeveer €1000,- verlichting + TUV en 1 dag inschrijving. Maar dat duurd tegenwoordig allemaal vrij lang en bij de RDW zijn ze ook niet meer zo snel
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

jimmy-raptor schreef:
quad-racerrr schreef:hey jimmy bedankt voor alle info :mrgreen: mocht je ooit nog een halen in belgie wil ik der wel een overkopen :p en anders heb jij die lijst nog wat er allemaal op moet. gewoon simpel en niet zo uitgebreid hoe die van de rdw dat doen. ( zou je me die kunnen pme?)

ben toch zo in belgie kleine 2 km :mrgreen:
ik zal wel even een lijstje maken v.d. week
uuh kan je me die nog sturen als je hem hebt?
jimmy-raptor
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 197
Lid geworden op: di 27 feb, 2007 21:31
Locatie: breda

Bericht door jimmy-raptor »

om even terug te komen op het onderwerp.

Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.

op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.

jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)

Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.

ciao
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

jimmy-raptor schreef:om even terug te komen op het onderwerp.

Ik zie dat jullie het over CVO/COC hebben, als je GOED de voorwaarden van de RDW leest dan kan je zien dat als je een KENTEKENBEWIJS hebt van
een binnen de EU-LAND dat je GEEN CVO nodig hebt.
Er moet echter wel een GELIJKVORMIGHEIDSATTEST bij zitten waarop staat aan welke eisen hij voldoet.

op mijn ingevoerde raptor 660 zat dus idd geen typegoedkeuring maar hij rijdt wel rond met NL-kenteken.

jullie hoeven dit allemaal niet te geloven, maar ik heb weer een eendagskenteken aangevraagt voor een keuring op 12 september.
(om mijn raptor 700 in tevoeren vanuit belgie) en achter op dat papiertje staat dat een kentekenbewijs voldoende is MITS hij uit een EU land komt.
ze keuren ook alleen maar of je lichten werken en of hij nog in goede staat is ( geen speling op assen e.d.)

Ik laat jullie het verloop wel weten. Ik weet nog niet of hij goed gekeurd wordt want ik heb in mijn led-achterlicht knipperlichten zitten.
waar overigens wel e-keur op zit.

ciao
hi, dit is niet helemaal waar.
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.

al bij al toch nog veel werk. :|
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.

grtzz. tjobbie
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Haagje »

tjobbie schreef:
hi, dit is niet helemaal waar.
ik ben zelf op dit moment bezig met een 700 naar nederland te halen vanuit belgie op kenteken.
er zit een attest bij maar de regels zijn sinds 1mei compleet veranderdt dus dat houdt in dat de banden ekeur moeten hebben
alle verlichting moet e keur hebben +het lichtbeeld wordt ook getest waar ik dus nog een probleem bij ga krijgen omdat er standaard raptor verlichting op zit.
er moet een claxon op zitten met e keur.
er moet een E-keur reflector op zitten
spiegels met e-keur
kentekenplaat verlichting met e-keur.

al bij al toch nog veel werk. :|
ik was vorige week ook bij de rdw om hem in te voeren maar werdt afgekeurdt op de hierbovengenoemde punten.

grtzz. tjobbie
Dat is allang dat je verlichting en dergelijke met hebben met E-keur.....

Zelfde als scooter uitlaatjes. Als deze geen e keur hebben mogen ze niet de weg op en is je brommer dus ''ongeldig''
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

de rdw heeft tegen mij gezegd dat er voor 1 mei niet naar gekeken werdt als ie via kenteken uit europa kwam.
maakt niet uit,het is eigenlijk wel logisch dat er e-keur op moet zitten natuurlijk maar aangezien mijn raptor de standaard verlichting op heeft zitten is het dus nog een probleem om er verlichting op te krijgen met e-keur en een juist lichtbeeld.
iemand een iedee?
ik weet de er e-keur verlichting voor is maar die kosten 380 eurootjes :!:
en ik word donderdag opnieuw gekeurdt dus moet nog snel zijn ook.
iemand anders met dezelfde ervaring?
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Sebastien
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1083
Lid geworden op: zo 07 nov, 2004 13:50
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Sebastien »

is zo een licht niet goed ?

Afbeelding


Deze is van de officiele kit in België.
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
Rudger013
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: do 01 mei, 2008 11:22

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door Rudger013 »

Weet iemand dat de BPM zal zijn voor een Raptor 700cc SE uit 2007/2008 ?
Vanuit Belgie naar Nederland invoeren
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: quad invoeren belgie naar NL

Bericht door tjobbie »

Sebastien schreef:is zo een licht niet goed ?

Afbeelding


Deze is van de officiele kit in België.
aha ok, dus in belgie moet er dus ook een additionele E-keur lamp op gemonteerdt worden voordat hij de weg op mag?
deze zat er bij mij dus niet op toen ik hem kocht.
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Plaats reactie