Tandwielen Warrior met straatbanden

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Lacky21
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 08:35

Tandwielen Warrior met straatbanden

Bericht door Lacky21 »

Beste mensen,

Graag zou ik een hogere top willen halen met mijn warrior. Deze loopt nu ongeveer 90 a 95 km/uur en jankt dan ook van de toeren. Er liggen wegbanden op (maxxis goldspeed) en moet veel omwentelingen maken om goed vooruit te gaan. Ook zou ik het fijn vinden wanneer de versnellingen langer zouden worden. Ik rijd veel van Weert naar Helmond (nederland, 30km) en ik vind die toeren een beetje link.
Zoals de Quad er nu bij staat heeft hij 15 tanden voor en 40 achter. Graag zou ik achter kleiner nemen maar dan zit ik met het probleem dat mijn sprock (in ieder geval, die ster waar mijn achterste tandwiel op bevestigd is) te groot is. Zijn daar evt. kleinere voor te krijgen zodat ik ook een kleiner achter tandwiel kan monteren? Zo ja, waar en hoeveel kost het mij ongeveer? En, is het makkelijk te monteren.

Alvast Bedankt,

Luuk :crossercool:

Hieronder een link waar foto's opstaan van mijn quad! Die hebben vele nog niet gezien...

http://partyflock.nl/album/75746/4001183/?nocache
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

probeer eens een 38 vanachter ik heb juist een beetje moeten afslijpen van de bovenkant van de topjes en nog geen problemen gehad.

grtz jelle
raptor 660 power
Lacky21
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 jun, 2008 08:35

Bericht door Lacky21 »

oke, maar zouden die 2 tandjes veel uitmaken aan top snelheid?
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

pakt een 5-tal km/u sneller dat gegaat rijden.

grtz jelle
raptor 660 power
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

Hoi,
Om te beginnen mooie quad :knikduim:
Wat je ook kan doen is grotere achterbanden steken.
En als je tandwielen steekt probeer anders één tandje groter vooraan .
Dit kan ook al iets schelen.
Het is minder duur om te proberen en kijk of die het nog goed trekt.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Bericht door yamahakoppel »

wij rijden op onze warrior met de 16/38 tanden en halen met de spears banden toch een top van 110 km/u soms zelf 115 hangt van de baan af ( dit is op vlakke baan ) voor uw achterste tandwiel moet je wel opletten dat om moeren juist staan zodat de ketting mooi aansluit op de moeren
mooie quad trouwens :mrgreen:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jarcos
Quadrider
Quadrider
Berichten: 278
Lid geworden op: zo 05 mar, 2006 18:50
Locatie: Druten

Bericht door Jarcos »

Mooie warrior hoor :applaus: Ik heb ook wel eens rond gezocht voor zo'n 38 (of minder) tandwiel, maar nergens iets gevonden! Misschien dat iemand weet waar dat te krijgen is? (En nu weer on topic, sorry voor het verstoren...)
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

mailtje sturen naat quadfun die hebben de achterste tandwielen van men ksf een 36T bezorgt en was er toch zeer tevreden van.

grtz jelle
raptor 660 power
Darippert
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 01 mar, 2015 00:18

Re:

Bericht door Darippert »

yamahakoppel schreef:wij rijden op onze warrior met de 16/38 tanden en halen met de spears banden toch een top van 110 km/u soms zelf 115 hangt van de baan af ( dit is op vlakke baan ) voor uw achterste tandwiel moet je wel opletten dat om moeren juist staan zodat de ketting mooi aansluit op de moeren
mooie quad trouwens :mrgreen:
Iemand nog meer positieve recensies over deze tandwiel verhouding? Zit er aan te denken om dit op mijn warrior ook aan te passen, rij nu met 13/40 dat is met optrekken heel snel en krachtig, maar op de top wat minder met een boel motor toeren.
Heb nu : YAMAHA YFM350 WARRIOR 1999
Heb gehad : Jinling JLA 21B 5th anniversary 2013
Plaats reactie