can-am 450 ds x

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Mother Goose
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 jun, 2009 11:55

can-am 450 ds x

Bericht door Mother Goose »

Gegroet iedereen:P

Ik ben pas een beginner in het hele quad netwerk. Ik huis juist een can-am 450 ds x besteld met een leovinci uitlaat lijn waar ook de kebal is doorgeknipt. Kunnen jullie mij wat meer info geve over deze quad? want de plus en de minpunten zijn? en mensen die al ervaring hebben me zo'n quad.

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Denus
Quadrider
Quadrider
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 07 sep, 2008 12:44
Locatie: Grootebroek (West Friesland)
Contacteer:

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Denus »

Een goede uitlaat heb je al.
Straks het roze kabeltje doorknippen en de deksel van de luchtfilter verwijderen.
Dat zijn namelijk de drie punten waar je op moet letten, als je deze mod kompleet wilt hebben.
Hoeft niet natuurlijk, ik doe het waarschijnlijk nooit.

Waar je op moet letten is de koppeling: er zijn nogal wat issues bekend (en erkend bij BRP) omtrent lawaai bij het optrekken en een valse Neutral (neutral moeilijk te vinden) omdat de koppelingsplaten niet genoeg olie krijgen. Hiervoor heeft BRP een nieuwe deksel gemaakt met extra olietoevoer kanaal, en daarbij nog wat onderdelen die het euvel zou moeten verhelpen.
Dit valt onder garantie, dus je zou hier niet voor hoeven te betalen, ook niet de montage uren.

Mijn nieuwe DS450 wordt volgende week ook ge-upgraded wat de koppeling aangaat.


Voor de rest zou ik zeggen: gassen met dat ding!! :crosser:

Oh: je moet misschien even kijken of je misschien niet beter een andere tandwiel verhouding kan nemen dat de standaard geleverde 15 * 34. Men gebruikt vaak 13 * 34 omdat je machine dan beter optrekt, en het is snel geplaatst (13' tandwiel plaatsen en ketting met twee schakels ingekort).
Als je kiest voor 15 * 39 heb je er veel meer werk aan, en je moet dan een nieuwe ketting aanschaffen.
Max snelheid is dan ietsje minder (115 ipv 135), maar wil je nou ècht 135 km/u rijden op een quad?
Geef mij maar meer koppel. :p
Nelson92
Quadrider
Quadrider
Berichten: 297
Lid geworden op: di 05 jun, 2007 21:07
Locatie: Limburg

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Nelson92 »

ja de mijne moet ook daar zijn als ik gas geef, daarom heb ik 13* 42 als verhouding.
dit omdat ik enkel op circuit rij en dus totaal niks aan die topsnelheid heb. :p

ik heb wel het kabeltje doorgeknipt, de dempers uit de uitlaat gehaalt (veel verschil in geluid is er niet) en ik heb de luchtfilter deksel er ook vanaf gehaalt.

ik ben uiterst tevreden over mijn quadje :evil:
ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden.

grtzzzz
W-tec CRF450 2012 # 92

Steins IT Consultancy
Gebruikersavatar
Wimke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 sep, 2009 00:39
Locatie: Stabroek (Putte)

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Wimke »

hallo,

ik ben pas nieuw op dit forum, en om eerlijk te zijn ook in het quad-wereldje...
maar heb mij dus ook een 450ds aangeschaft.
Ik las voorgaand gesprekje hier en vroeg mij af over welk roos kabeltje het gaat :oops:

gr
wim
Nelson92
Quadrider
Quadrider
Berichten: 297
Lid geworden op: di 05 jun, 2007 21:07
Locatie: Limburg

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Nelson92 »

dat is het cdi kabeltje als ik mij niet vergis.

als je deze doorknipt is het het beste dat je de dempers uit je uitlaat haalt en de luchtfilterdeksel verwijderd.

sinds vorige week heb ik er een leovince x3 2009 versie erop staan en ik moet zeggen ik ben hier meer dan tevreden over
veel meer power en dan dat geluid :buig:

grtzz
W-tec CRF450 2012 # 92

Steins IT Consultancy
Gebruikersavatar
Wimke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 sep, 2009 00:39
Locatie: Stabroek (Putte)

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Wimke »

ok bedankt zal er eens naar opzoek gaan se :bier:
One life, Liv'it
pierre
Quadrider
Quadrider
Berichten: 340
Lid geworden op: vr 03 sep, 2004 21:01
Contacteer:

Re: can-am 450 ds x

Bericht door pierre »

dat kabeltje laat je best doen door je dealer hoor, of je zou al heel goed moeten weten waar het zit (het zit verborgen in de kabelboom), en er zijn er veel die op elkaar gelijken in die kabelboom.
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
dzazzar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 17 sep, 2008 11:30
Locatie: w-vl

Re: can-am 450 ds x

Bericht door dzazzar »

Zit niet verstopt hoor, Je moet enkel je plastic afnemen en dan links van je tank kijken naar de kabelboom.
Daar gaat een stuk blauwe plakband rondzitten, dit afnemen en het kabeltje zit bloot. Even doorknippen, isoleren en gas geven :crosser:
Gebruikersavatar
Wimke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 sep, 2009 00:39
Locatie: Stabroek (Putte)

Re: can-am 450 ds x

Bericht door Wimke »

cho

ik denk dat ik het toch maar even overlaat aan de dealer...

ook naar garantie toe mss het verstandigst :roll:

toch bedankt vr de tip

:buig: :buig:
One life, Liv'it
Plaats reactie