Access SP50S Review

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: Access SP50S Review

Bericht door diakrite »

Thomas_94 schreef:super leuke review om te lezen! :applaus:
(ingekort om leesbaarheid te vergroten)
alleen een vraagje:
heeft de quad ook nog een beetje mooie buddy? of word het gewoon rugzakkie op je rug? ;)
De buddy is een enorm ding. Met een goede spin, of een bagage-net, kan je er veel op kwijt.
Ikzelf heb echter, voor het gemak, een achterrek besteld bij quadpost.eu. Is maar 60 euries incl. verzending. Montage was nog geen 10min. werk!

Op die manier kun je ook dozen e.d. meenemen, of grote paketten van de IKEA..mensen kijken wel wat vreemd, want quads zijn nog niet zo gewoon in het hoge noorden. :D .
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: Access SP50S Review

Bericht door diakrite »

@Dennis:

De SP50 is een keer zo groot als de streak(weegt ook oodles meer--> 188 kg+ 14liter benzine + 95kg berijder :shock: :shock: , ik zal dus nooit zo hard als een opgevoerde streak kunnen) ,heeft double-wishbone voor, en is zelfs groter dan een Adly. (Heb hem vergeleken met de Adly van een knaap die solex-tochten begeleidt met de quad als "bezemwagen.. :lol: )

Vergeet niet dat de Access SP50 eigenlijk bedoeld is als basis voor een 200, een 300, en een 450cc. Buiten de achterbrug, is het frame identiek. Het is gewoon een Motor-quad waar ze een watergekoeld aerox-blokje onder geplempt hebben.

Technigas wil alleen met een heleboel gelas en gepiel, en je helpt de tuning van de uitlaat om zeep omdat lengtes e.d. niet meer kloppen. Ik vind ruim 60km/u wind mee zat. In de stad kan je toch nergens met goed fatsoen harder. En het gebruik van een SP50/70 vliegt door het dak als je een dikkere carb en een race-uitlaat monteerd. Denk 1 op 10 tot 1 op 12. Even daargelaten dat het een helse rot-herrie maakt.

Brekende voorophangingen schijnt trouwens een typish Streak-probleem te zijn. Ik heb er erg veel alarmerende verhalen over gehoord. Jij was dus ook een van die pechvogels waar de boel kapot trok. Zelfs niet-opgevoerde streaks schijnen dit geregeld te hebben.

Nou ja, gelukkig geen probleem meer voor jou, daar ik een Raptor 700 in je sig zie staan 8) Ikzelf heb mijn zinnen op een Suus 450LT-R ,black-edition, laten vallen. Moet nog wel ff sparen (10.000 euries, de laatste keer dat ik keek...eeeeeeek!)
Is dat duur, zo'n Kwats?
Dennis b
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 14 jul, 2010 22:33
Locatie: hengelo
Contacteer:

Re: Access SP50S Review

Bericht door Dennis b »

hallo,
ja ik had er echt heel veel problemen mee, heb hem heel vaak vervloekt!
maar mooi dat deze goed bevalt (en stukken beter is als die voorgangers!)
anders is je geld wat je wilt sparen voor een andere quad zo weg :lol:
succes verder!
gr dennis
renegade 1000x xc :D
ijsvogel15
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 11 okt, 2010 16:51

Re: Access SP50S Review

Bericht door ijsvogel15 »

ten eerste mooie revieuw heb hier veel aan gehad tijdens het beslissen wat voor een quad ik wouw

heb nu ook een access sp50 in bezit nu aleen nog rijbewijs halen

maar heb een paar vraagjes

wat moet er voor brandstof in en waar laat jij heb ombouwen en veranderen enz.

mvg danny
xJohnxDeerex
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 14
Lid geworden op: za 07 mei, 2011 15:29

Re: Access SP50S Review

Bericht door xJohnxDeerex »

Het is tyrip niet ty-warp ofzow xD

Maar tog mooi.!
Mis ga ik ook een 2dehandskopen.
Maar eerst nog effe 16 word xd
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Access SP50S Review

Bericht door Jazzy »

Ik wil niet de spellingnazi uithangen ofzo, maar als je iemand wilt verbeteren dan moet je het wel goed doen. :) Zo'n trekbandje heet een tie-wrap.

Moet me trouwens inhouden over het "woord" tog, je hebt zo'n beetje elf jaar school gehad en weet niet dat het als toch geschreven wordt?

/klaar
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
vincentwekken
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: wo 16 jun, 2010 21:35
Locatie: medemblik

Re: Access SP50S Review

Bericht door vincentwekken »

mooi te lezen dat het een fijne quad is,
reed gister me straatje in en staat er zomaar bij 2 huizen verder exact zo'n quad als jij hebt.
dacht ook even van ZOO dies groot!!! en toen zag ik pas dat het een brommer was ;p
hoop dat hij der ook veel plezier aan heeft. altijd leuk om meer quads in de omgeving te hebben.
LTZ-400 SE 2007
wesselve
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 8
Lid geworden op: di 08 feb, 2011 14:42

Re: Access SP50S Review

Bericht door wesselve »

Hallo,

Ik had een vraagje over je SP50s,
is deze via elke acces dealer te krijgen of is deze echt in gelimiteerde oplage?

Ik hoop van je te horen.
Vriendelijke Groeten,
Wessel van Etten
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: Access SP50S Review

Bericht door diakrite »

wesselve schreef:Hallo,

Ik had een vraagje over je SP50s,
is deze via elke acces dealer te krijgen of is deze echt in gelimiteerde oplage?

Ik hoop van je te horen.
Vriendelijke Groeten,
Wessel van Etten
You've got mail :)
diakrite
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 08 nov, 2009 21:13

Re: Access SP50S Review

Bericht door diakrite »

Even iets algemeens voor hen die het tunen niet kunnen laten:

Een kleine waarschuwing: Mocht je hem gaan opvoeren, houdt er dan rekening mee altijd een extra snaar en een setje inbus sleutels mee te nemen (of een inbus T-Sleutel maatje 5.0mm ), want die wil nog wel eens knappen door het botte koppel van een goede gietijzeren 70cc. Ik was te laat met het checken van slijtsporen en scheurtjes van de snaar. Is dus met een luide knal geklapt en heeft koppeling, rolletjes etc. te barsten gemept. Gelukkig past alle standaard Malossi spul. Snaar is die voor een "Minarelli kort" Alle onderdelen voor "quad 50/100cc van "Quadpost.eu" passen, en zijn relatief goedkoop. Ik heb er een achterrek gekocht speciaal voor de SP50.. was maar 55 Euri's..Is razend handig en staat echt vet (vind ik.. )
(gequo-te van een eigen PM naar een aspirant koper)
Is dat duur, zo'n Kwats?
Har44
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 26 jul, 2011 06:17

Re: Access SP50S Review

Bericht door Har44 »

Leuke review,

Heb een week geleden een SP50 gekocht. Moet hem nog inrijden (nu 40km) maar het is echt een geweldig ding.
Heb er al wel een andere claxon ,Hella 2 tonig, op gezet, fietsers reageren nu ook als ik ze achterop kom.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: Access SP50S Review

Bericht door sjmallie94 »

Mooie Review. Als goed lees is grooter dan de suus 450 , neem ik aan dat je de suzuki LTR 450 bedoelt he, want de LTZ 400 is de hoogste sport quad die je kunt krijgen , na mijn weten.

Har44 ik heb nog een beteren manier hoe ze nog sneller aan de kant gaan ;) , hoe harder het geluid is hoe sneller dat ze aan de kant gaan , met onze suzuki jimny gaan ze niet aan de kant , met de westfield race uitlaat , gaan ze wat sneller aan de kant , mustang V8 5 liter open uitlaat voor tot achter buis , gaan ze nog sneller aan de kant , enja met de quad zonder DB killer (FP) dan gaan ze al aan de kant als je nog geen 50 meter achter ze rijd :evil:
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Rocky7up
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 29 okt, 2011 13:43

Re: Access SP50S Review

Bericht door Rocky7up »

Zeer mooie en heldere review, ben nu nog meer geïnteresseerd in deze quad. :)

Alleen lijkt het onmogelijk om te vinden, wat het maximale draagvermogen van deze quad is?

Kan iemand mij hier een clue over geven? :)
johncock
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 jan, 2015 17:05

Re: Access SP50S Review

Bericht door johncock »

hallo,

ik heb nou net ook een access sp50 gekocht :crosser: . maar er moeten paar dingen vervangen worden zoals: achterrem blokken, achterschijf rem, voor schijfremmen, achterbanden, km teller en startmotor. nou is mijn vraag: waar kan ik deze onderdelen kopen. maar er zit een Yamaha quad blok in automaat met vooruit neutraal en achteruit. wie kan mij helpen? maar wat een mooie review's! :applaus: :applaus: :applaus:

mvg,

Dion
Accesssp
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 01 feb, 2017 18:54

Re: Access SP50S Review

Bericht door Accesssp »

Weet iemamd internet sites waar je onderdelen van deze quad kan kopen ?
Plaats reactie