TwoBrothersRacing M7 uitlaat

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
OTX
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 06 jun, 2010 09:24
Contacteer:

TwoBrothersRacing M7 uitlaat

Bericht door OTX »

TwoBrothersRacing M7 uitlaat
Review geschreven door Jasper [OTX]


De aankoop :

Stel je hebt een weekje je nieuwe quad en je wil dat hij wat meer geluid maakt. Daarnaast wil je ook betere looks en meer vermogen. Dat kan met een nieuwe uitlaat, maar welke moet je kiezen ? Een goedkope van rvs van een Belgische fabrikant, of neem je een titanium of carbon exemplaar van een A-merk ? Er is zo verschrikkelijk veel keus dat je goed moet weten wat je wil en kan betalen. Nu ben ik in de luxe positie dat ik door mijn race (motor) verleden goede contacten heb en hier en daar flinke korting krijg. Mijn keuze was dan ook snel gemaakt; Ik wilde de absolute nr. 1 van de a-merken uit de U.S.A. gemaakt van de beste materialen. Dat kan er maar één zijn, de TwoBrothersRacing M7 uitlaat in volledig titanium met magnesium eindstuk.

De montage :

Het was zo ver, de uitlaat was in huis en de montage kon beginnen. In de verpakking zat een duidelijke omschrijving met grote foto's samen met alle bouten, ringen en moeren die nodig zijn. Door het gebruik van het "vale" systeem zijn de uitlaten TBR vrij van veren. In mijn geval heb ik alleen de einddemper vervangen en dat maakt de installatie heel simpel. TwoBrothersRacing levert ook een "header pipe" waar mee je een volledige uitlaatlijn maakt voor nog meer vermogen. Deze kan je dus ook later nog toevoegen !
Na de montage zag het er zo uit :

Afbeelding

Afbeelding


De proefrit :

Het moment der momenten; voor het eerst starten. Met een paar zware "bop-bop-bop" geluiden komt de quad tot leven en het rijden kan beginnen. Wouw, wat een sound !! Ons brave quadje is zwaar gaan grommen zonder té luid te worden. In het middengebied van de toeren is er duidelijk meer koppel. De topsnelheid is op de gps 4 km/u gestegen.
Na deze eerste proefrit is de quad bij Tovami geweest voor een nog betere afstelling. Dit resulteerde in een koppelwinst door het hele toerengebied. Ook de mannen van Tovami waren zeer te spreken over het effect van de TBR uitlaat en de sublieme afwerking.

Conclusie :

TwoBrothersRacing zet zelf de conclusie op alle dempers waar ik me alleen maar bij aan kan sluiten..... Abslolute top level !
DeemTGB
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 01 jan, 2010 22:00
Locatie: Buntland

Re: TwoBrothersRacing M7 uitlaat

Bericht door DeemTGB »

Duidelijke review, mooie demper!! :crosser:
Me and My Afbeelding
Plaats reactie