Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

Quad is het makkelijker op gas helemaal open te trekken, zeker op nat asfalt.

Als een R6 hem helemaal open trekt ben je nergens met een raptor, +130 pk, 70 N/m, 14.500 rpm, bij
zelfde gewicht, hoeft maar 1 of 2 keer te schakelen tot de 100...

Al hoewel jij met quickshifter veel tijd kan winnen, moet je er wel bij vermelden! :D
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Haha, ssstt das een geheimpje!!! Mijn Raptor heeft ongeveer 56 pk. Het blok is nooit open geweest en heeft slechts 89000 gelopen dus t vermogen kunnen ze makkelijk hebben. Ligt er maar net aan hoe je er mee omga. Het punt is dat je dingen aanpast die geen schade aan je blok kunnen veroorzaken. En dan gaat er zo iemand komen met het verhaal over zuigers. Nou op dit moment heeft mijn zuiger ongeveer 11000 gelopen en de compressie is 119 dus ook dat valt allemaal reuze mee. Normaal wissel ik mn zuiger rond de 20000 km en dan is hij er nog niet echt helemaal aan toe, maarja voorzorg he. En dan gaan er vervolgens mensen roepen dat kan nooit, nou dat kan makkelijk. Goeie benzine tanken is t antwoord. Ik tank 98 en gooi er dus wel octaan booster in en daarmee kom ik op octaan 108. Laatst was er daar ergens een topic over maar ja het scheelt dus echt wel slijtage.
Overigens ben ik 1.95 en weeg 95 kilotjes en ik pas er makkelijk op.
Voor de ts denk ik dus ook dat een Raptor zeker niet overgeslagen mag worden. Je koopt hem stock en maakt hem zoals je wilt. Om een lang verhaal kort te maken. Voor 1800 euro heb je je blok zoals de mijne erbij staat. Geen gedoe met meer slijtage en super betrouwbaar. (oke hij had 1 keer een probleem maar dat was de pcv die er mee ophield)

Conclusie is dus. Neem zeker de Raptor mee in je overweging. Met jou budget heb je een compleet nieuwe en helemaal getuned naar jou smaak staan.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Paul Snip »

ff flauw, maar een zuiger wisselen zonder je blok open te maken... hoe doe je dat? die truuk wil ik ook graag leren :p

De kilometerstand van jouw Raptor verbaast mij wel positief. Nooit geweten dat die dingen ook zoveel km's aan kunnen. Maar goed bij die van jou wordt op onderhoud ook niet bezuinigd natuurlijk! Mijn DS heeft nu zo'n 30.000 gelopen, misschien 40.000 ik weet het niet exact want de teller is al een keer door mij gewisseld, en standaard zit er geen teller op...

Oke, neem de Raptor maar mee in je overweging dan :)
Zakie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2660
Lid geworden op: ma 12 jan, 2009 21:33
Locatie: Aan het strand!

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Zakie »

Dat heet air flow zuigers, effe blazen en je heb nieuwe zuigers :P nu effe serious... probeer een paar quads uit mischien helpt dat.... of koop een 700 en bouw of laat er een r1 in bouwen... quad met 4 wielen met 174 pk.... of blij wezen wat de markt aan te bieden heeft helaas is dat niet zo breed kwa power in quads maar zo is het eenmaal zo. En niet vergeten je rij voor je plezier en 80km per uur op dijkjes en langs weggetjes is ook prachtig , alleen uitkijken met ravijnen in luxemburg maar voor de rest moet je ook echt genieten van je rit en niet als een gek elke ferrari of porsha gaan uitdagen bij stoplichten. Iedereen kan wel zeggen neem dit of neem dat. Komplete conclusie en samenvatting van alles is. Koop waar jij/u je goed bij voelt, wij kunnen alleen de plus en minpunten van de quads aangeven.....amen..... :)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk 4
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
tjobbie
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4786
Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
Locatie: Noord-Brabant Nederland

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door tjobbie »

:stupid:
AfbeeldingAfbeelding
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:Haha, ssstt das een geheimpje!!! Mijn Raptor heeft ongeveer 56 pk.
Wat heb je er precies aan gedaan dan?
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Voornamelijk de big 3 maar wat mij zeer positief is gebleken is de stage 2 nokkenas. Daar leverde hij op dezelfde testbank maarliefst 9 pk meer als de quad van myfm die ook met big 3 rijd. En het is niet zo dat daar lang tussen zat qua tijd, die van myfm is gedaan en daarna de mijne zonder dat er een andere machine ofzo tussendoor is geweest
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
dakar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 feb, 2014 20:43

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door dakar »

Dank voor al jullie reacties!

Komende tijd ga ik wat winkels en wedstrijden bezoeken om uiteindelijk tot een verstandige keuze te komen.

Als jullie nog tips hebben voor het bezoeken van van wedstrijden of winkels met een uitgebreid assortiment hoor ik dat ook graag :D
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

quadwinkel barneveld daar zou ik eens gaan kijken :bier:
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

E-atv komt heel sporadisch voor in winkels :p
Als je aantal quads wilt testen zou ik deze nemen:
- KTM 525 XC (minder vermogen, heel wendbaar en licht)
- Yamaha raptor 700 (meer vermogen (met tuning), logger en lomper)
- Honda Trx 700 (iets meer vermogen, rij eigenschappen ideaal voor offroad)
- Can Am renegade 800/1000 (meer vermogen, rij eigenschappen sportief 4x4 rijden)

KTM 525 is best te gebruiken voor de cross, licht en heel wendbaar.. Yamaha is een stuk
lomper en minder wendbaar en wanneer volledig standaard klote rij eigenschappen.
TRX 700 neigt meer naar een 4x4 kwa rij gedrag, renegade is een sport 4x4 (automaat).

Barts powersport, heeft deze staan... quadwinkel (v/d hout) waarschijnlijk ook. V/d Ham...
misschien ook, maar die staat niet al te best bekend. :lol:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Ik sluit me hier bij aan :p
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
dakar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 feb, 2014 20:43

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door dakar »

Nogmaals bedankt voor alle reacties en input!! :crosser:

Aanvullingen zijn natuurlijk altijd nog welkom :D
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

Goede vering maakt of breekt een quad... setje goede veren (2 stuks) zit je 2de hands rond de 600-800 euro.

Breedte is niet altijd wenselijk, bij veel gebruik in de bossen wil je niet al te breed staan.

KTM staat standaard op Ohlins of WP veren, deze zijn goed.
Can Am werkt meestal ook met goede veren, beetje afhankelijk van type.
Honda heeft standaard wel aardige veren maar is niet alles...
Yamaha is 2x niks standaard.

Als je gaat test rijden, moet je dit een beetje in je achterhoofd houden.

Onder de honda trx700 zitten totaal 4 veren, net als de can am renegade.
KTM is het in princiepe niet nodig om de veren te vervangen...
Yamaha vervangen ze meestal alleen de voor veren.

Als je offroad gaat rijden en het geld hebt, zou ik wat apart leggen voor
een goed setje veren als dat er nog niet onder zit.

Evenals stuurdermper, pak dan gelijk een goede (reiger).

Om terug te komen op een e-atv, die net als ktm standaard goede vering
heeft... hoeft geen stuurdemper. Slaat vele malen minder met stuur als
een normale quad.
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Onder de can-am renegade X zitten standaard ook niet al te beste veren.
De yamaha raptor veren verschillen nogal. Type die onder de 2007 SE zaten zijn stukken beter dan degene die onder de 2008 SE zaten vind ik. Op 1 of andere manier zijn de 2007 vele malen beter ad te stellen.
Als je kiest voor een stuurdemper dan zeker geen Billetanium nemen. Bij mij blokkeerde die volledig met als gevolg haaks linksaf een muur in terwijl er net een showtje aan het geven waren voor 500 man publiek...... Beetje een afgang als je dan je quad kort rijd hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie