Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
dakar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 feb, 2014 20:43

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door dakar »

Dank voor al jullie reacties! Ik heb alweer, althans voor mij, wat nieuwe merken voorbij zien komen wat ik zeker na ga kijken. Graag ben ik ook benieuwd welke quads jullie adviseren als ik hem zou gaan gebruiken voor offroad, aangezien het bos en de natuur hier 2 km van verwijderd is :)

Groet,

Rob
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Paul Snip »

Voor off-road/mix gebruik is Arctic Cat ook een goede keuze. Ik ken diverse mensen die met een Arctic Cat 550 of 700 op Maxxis Ceros banden heel veel kilometers op de weg draaien, en ook nog af en toe in het terrein veel lol hebben. Moet het echt hard, dan is een Arctic Cat 1000 ook een optie. Deze heeft wel wat meer dorst.

Eerdergenoemde Can-Am Renegade op Cerossen (of iets dergelijks) is ook een hele goede keuze.

En met een E-Atv, Bombardier, of Raptor op crossbanden hoef je je in het bos ook niet te schamen.

Bij jouw budget is het natuurlijk ook geen probleem om gewoon 2 setjes wielen te kopen. 1 set voor de straat en 1 voor het bos.

Nadeel van dit mix rijden is dat je veel schoonmaakwerk hebt als je weer een keer netjes de straat op wilt. Daarnaast heb je bij off-road rijden ook meer slijtage. Omdat ik met mijn quad ook verder van huis ga, en dan liever niet met problemen zoals kapotte lagers wil komen te staan, spaar ik hem wat dat betreft een beetje.
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

die renegades das niks joh voor op de weg veelste hoog zwaartepunt die dingen willen de bocht niet door
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

bonzaiking schreef:die renegades das niks joh voor op de weg veelste hoog zwaartepunt die dingen willen de bocht niet door
Dan kan je niet rijden! :lol:
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Ik doe mijn 700 weg en ga voor een Renegade Bonzai :p
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

Je gaat spijt krijgen
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

Dat denk ik niet, mijn 700 is machtig snel in de bochten en toch laatst met iemand gereden die een renegade 800 reed en dat verschil viel me toch tegen. Ik had verwacht dat de 700 zoveel sneller zou zijn en dat was niet het geval.
Als je het vergelijk trekt met een outlander dan is dat een groot verschil maar met de Renegade valt dat reuze mee. Ik heb het dan wel over de xxc versie met stabilisatoren he.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door bonzaiking »

ik heb toen gereden met yep en djwireless maar dat viel echt tegen die waren nog verbreedt ook maar hadden moeite met
elke bocht :?
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Yair »

Jason McCoy schreef:Dat denk ik niet, mijn 700 is machtig snel in de bochten en toch laatst met iemand gereden die een renegade 800 reed en dat verschil viel me toch tegen. Ik had verwacht dat de 700 zoveel sneller zou zijn en dat was niet het geval.
Als je het vergelijk trekt met een outlander dan is dat een groot verschil maar met de Renegade valt dat reuze mee. Ik heb het dan wel over de xxc versie met stabilisatoren he.
De xxc is toch met beadlock velgen?
Ga je voor de 800 of 1000?
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

xxc heeft idd beadlock velgen, heeft betere vering, heeft stabilisatoren, stuurbekrachting etc.
Ik ga voor een 800
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
dakar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 feb, 2014 20:43

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door dakar »

Meest ideale situatie is een standaard quad te vinden, waarbij het behendige karakter van de raptor 700 wordt gecombineerd met een vermogen van een 800-1000 cc. Of is naar jullie mening de raptor standaard voldoende snel?
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Yair »

Vet man, zijn mooie dingen.
_____________________________
Afbeelding
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Ardjuh »

bonzaiking schreef:ik heb toen gereden met yep en djwireless maar dat viel echt tegen die waren nog verbreedt ook maar hadden moeite met elke bocht :?
Dat zijn mensen die geven om hun materiaal en hun leven, als je iemand hebt die niet bang is gaat die net zo hard
door de bocht als een raptor hoor! :D
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Jason McCoy »

dakar schreef:Meest ideale situatie is een standaard quad te vinden, waarbij het behendige karakter van de raptor 700 wordt gecombineerd met een vermogen van een 800-1000 cc. Of is naar jullie mening de raptor standaard voldoende snel?
Laten we terug on topic gaan jongens. Nu lijkt het meer een topic van Raptor vs de rest.
Een Raptor is snel. Zeker als je er voor het eerst op stapt. Na een maand rijden is het oke en na een half jaar isie te langzaam. Dan ga je er een big 3 (uitlaat, powercommander en inlaat) op zetten en dan isie weer lekker snel. Een half jaar later ben je daaraan gewend en wil je meer en meer. En dan begint het lastiger te worden. Je koopt een andere nokkenas. En dan is het wel een beetje klaar. Alles wat je er daarna aan gaat doen gaat te koste van de betrouwbaarheid van de quad. En als je hem dan verkoopt dan krijg je het geld van je updates er niet meer voor terug. Dat is naar mijn mening het verhaal van een Raptor. Eigenlijk geld dit voor alle quads behalve dan de E-atv want meer power dan dat ga je toch niet vinden.
Als je een goed onderhouden en snelle Raptor wilt kopen dan is de mijne ook te koop :p Daar zitten alle opties die er zijn wel zo ongeveer op.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Hulp / advies gevraagd aanschaf quad

Bericht door Paul Snip »

Ardjuh schreef:
bonzaiking schreef:ik heb toen gereden met yep en djwireless maar dat viel echt tegen die waren nog verbreedt ook maar hadden moeite met elke bocht :?
Dat zijn mensen die geven om hun materiaal en hun leven, als je iemand hebt die niet bang is gaat die net zo hard
door de bocht als een raptor hoor! :D
En vergeet niet dat niet iedereen zijn plezier haalt uit het zo hard mogelijk (door een bocht) gaan met een quad. Driften is best wel een keer leuk, maar om dat nou gedurende een langere rit constant te doen :wink:

Ik heb mijn quad als alternatief voor een motor. Destijds ontstaan omdat ik geen zin had om een motorrijbewijs te gaan halen. En omdat ik graag wat anders heb dan een ander...daarom ook géén Raptor voor mij. Als motoralternatief vind ik een Raptor gewoon niet echt geschikt. Niet volgas-bestendig. Ze zeggen wel eens dat je er niet langer mee volgas mag rijden dan dat je de adem in kunt houden. Bij kilometerstanden waarbij een motorfiets (of DS of E-Atv :p ) nog maar net ingelopen is, is een Raptor vaak al aan revisie toe. Als quad en als stuk speelgoed is een Raptor helemaal top, maar als toermachine niet echt. Mijn DS loopt standaard ca 140 km per uur (GPS). Volgens mij is er geen Raptor die dat standaard haalt. Niet dat ik zo hard moet rijden, maar grote voordeel is wel dat ik bij 80-90 km per uur op een 4000-5000 toeren zit. En als mijn motorvrienden een stuk snelweg pakken, dan kan ik gewoon 120 met ze meerijden. Zonder dat ik het idee heb de machine te kwellen tot het uiterste. Echt hard kan ik er niet mee door de bocht nee. Dat zou met verlagen op te lossen zijn, maar ik vind het wel goed zo.
Zolang de droom "E-Atv" buiten budget ligt ben ik nog steeds dik tevreden met mijn klassieker.

Ik denk dat een E-Atv aardig in de buurt van een Raptor komt qua bochtsnelheid. En met motoren mee rijden is helemaal geen probleem...er voorbij ook niet:
http://www.youtube.com/watch?v=x7iVaXUwVG4
Plaats reactie