gps / naviegatie voor op de quad ??

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
jvs
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 31 jul, 2013 15:37
Locatie: Weert

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door jvs »

Garmin Etrex 20 :D
Ride hard!! You only live once.......
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door eliendp »

jvs schreef:Garmin Etrex 20 :D
heb je hier goede ervaring mee?
Ik ben hier nieuw en zoek een goedkope gps waarmee je toch veel en handig kan werken
bedankt :)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

ligt er aan wat je wilt.wil je echt de bush in dan is een garmin etrx geen slechte keuze,een gebruikte GPSMAP 60 werkt ook prima en kan perfect tegen water en modder.
Wil je alleen op de weg blijven zou je moeten zoeken naar een (waterdichte)tomtom rider of zumo.
Maar om daar goedkoop aan te komen en een goede montering erbij te kopen zal niet mee vallen ben ik bang.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door eliendp »

dutchmoose schreef:ligt er aan wat je wilt.wil je echt de bush in dan is een garmin etrx geen slechte keuze,een gebruikte GPSMAP 60 werkt ook prima en kan perfect tegen water en modder.
Wil je alleen op de weg blijven zou je moeten zoeken naar een (waterdichte)tomtom rider of zumo.
Maar om daar goedkoop aan te komen en een goede montering erbij te kopen zal niet mee vallen ben ik bang.
mijn bedoeling is om ritten te doen en ze zo kan opslaan of andere ritten van mensen er op te zetten en die te rijden. of bv zelf een rit zoeken en dan opslaan. begrijp je ?
dus ik weet niet goed welke soorten ik kan gebruiken.
het zijn ritten op verhard en overhard
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

Dan is de garmin handheld familie het beste.zowel de etrex als de gpsmap kunnen dat.mits goed ingesteld.samen met het gratis programma basecamp kun je de hele rit terugzien.je moet wel wat handigheid hebben met een pc en de gps leren bedienen maar als je dat eenmaal door hebt kan er een hoop.
Zorg wel dat je goede kaart erop hebt.die zitten niet standaard op een gps.er zijn veel soorten kaarten.ik heb er 7 verschillende op zitten met heel europa als dekking.voor zowel on als offroad.
Originele zijn vrij duur maar op marktplaats is zat te vinden in de vorm van kopieen.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door eliendp »

dutchmoose schreef:Dan is de garmin handheld familie het beste.zowel de etrex als de gpsmap kunnen dat.mits goed ingesteld.samen met het gratis programma basecamp kun je de hele rit terugzien.je moet wel wat handigheid hebben met een pc en de gps leren bedienen maar als je dat eenmaal door hebt kan er een hoop.
Zorg wel dat je goede kaart erop hebt.die zitten niet standaard op een gps.er zijn veel soorten kaarten.ik heb er 7 verschillende op zitten met heel europa als dekking.voor zowel on als offroad.
Originele zijn vrij duur maar op marktplaats is zat te vinden in de vorm van kopieen.
bedankt! nog 1 vraagje: er is wel een prijsverschil tussen beide. is de gpsmap beter omdat deze duurder is ?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

De gpsmap heeft een uitwendige antenne en verwisselbare microsd.
De antenne heeft een betere ontvangst en de verwisselbare sd heeft als voordeel dat je snel een andere kaart kunt laden.mogelijkheden qua navigatie zijn gelijk.de gpsmap heeft mijn voorkeur vanwege de iets hogere snelheid.
Maar er is niks met een gebruikte etrex om te beginnen.waypoint in notter is een goed adres daarvoor en ze hebben een goede helpdesk.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door eliendp »

[quote="dutchmoose"]De gpsmap heeft een uitwendige antenne en verwisselbare microsd.
De antenne heeft een betere ontvangst en de verwisselbare sd heeft als voordeel dat je snel een andere kaart kunt laden.mogelijkheden qua navigatie zijn gelijk.de gpsmap heeft mijn voorkeur vanwege de iets hogere snelheid.
Maar er is niks met een gebruikte etrex om te beginnen.waypoint in notter is een goed adres daarvoor en ze hebben een goede helpdesk.[/quote

super, bedankt voor de info !
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Paul Snip »

http://www.ebay.com/itm/4-3-TFT-Touch-S ... 4ad3e24618" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze is goedkoop en goed. Draait met IGO. Kaartmateriaal ruim voorhanden. Waterdicht.
eliendp
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 26 nov, 2014 15:26

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door eliendp »

Paul Snip schreef:http://www.ebay.com/itm/4-3-TFT-Touch-S ... 4ad3e24618

Deze is goedkoop en goed. Draait met IGO. Kaartmateriaal ruim voorhanden. Waterdicht.
kan je deze goed gebruiken in België en daarbuiten? want het is een amerikaans product... en wat met de werking van bestanden overzetten van andere toestellen of pc? heb jij zo een toestel?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Paul Snip »

Ik heb er zo een. En er zijn ook vrienden van mij die hem gebruiken.

Werkt prima. Is Chinees. Als je niet handig met computers bent moet je ff zoeken naar de "Western Europe" versie. Anders zelf kaartmateriaal downloaden en erop zetten.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

Kan je met dat ding ook routes opslaan?
dat is wel wat de TS wil nml.
Maar waarom extra kaarten zoeken downloaden als op een garmin alles zit wat nodig is?
Het lijkt een tomtomrider clone.
Ik heb de originele rider4.3 inch en die lijkt hier veel op.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Paul Snip »

IGO kan heel veel.

Routes opslaan. Routes van tevoren uitzetten op de pc en dan rijden.

Het is geen TomTom kloon. Het is een GPS toestel dat draait op Windows CE. Je zou hier TomTom of een Windows versie van Garmin op kunnen laten draaien. Echter werkt IGO zeker net zo goed, op sommige vlakken zelfs beter. Kaartmateriaal voor IGO is volop te verkrijgen en niet beveiligd.

Off-Road programma's, Waterprogramma's etc... Alles wat op Windows draait, draait ook op dit toestel.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door Paul Snip »

Oh ja, en waarom geen Garmin of Tom Tom Rider? Die zijn zeker 3 a 4 keer zo duur ;-)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: gps / naviegatie voor op de quad ??

Bericht door AC67 »

Paul Snip schreef:IGO kan heel veel.

Routes opslaan. Routes van tevoren uitzetten op de pc en dan rijden.

Het is geen TomTom kloon. Het is een GPS toestel dat draait op Windows CE. Je zou hier TomTom of een Windows versie van Garmin op kunnen laten draaien. Echter werkt IGO zeker net zo goed, op sommige vlakken zelfs beter. Kaartmateriaal voor IGO is volop te verkrijgen en niet beveiligd.

Off-Road programma's, Waterprogramma's etc... Alles wat op Windows draait, draait ook op dit toestel.
Klinkt goed
Ook zeer zeker het overwegen waard als je een eerste aanschaf moet doen.had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord alhoewel ik wel redelijk veel in dat segment doe.
Ik blijf bij tomtom/garmin.
Niet omdat ik teveel geld heb naar ik ken ze door en door en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten.
Dus waarom veranderen als het niet hoeft.maar een idd een leuk begin alternatief.
Plaats reactie