Beginner quad

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Meksjoef
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 jun, 2014 01:10

Beginner quad

Bericht door Meksjoef »

Hallo,

Heb mijzelf aangemeld om wat te weten te komen over quads. Zit namelijk te denken om een quad te kopen om af en toe te rijden. Qua gebruik zal het hoofdzakelijk zijn voor de weg met zo nu en dan off road... Ik veronderstel dat om die reden een verbredingskit en wegbanden wel een must zijn...
Graag had ik wat advies gehad wat een slimme koop zou zijn als beginner en welk relatief weinig onderhoud nodig heeft. Bij voorkeur een automaat, want schakelen is mij nog onbekend :P

Zelf dacht ik aan Suzuki LTZ 400, Yamaha Raptor 350 of yfz 450. Nu begreep ik al dat de Suzuki het "minste" onderhoudt vergt, waardoor dat natuurlijk al gelijk een voorkeur heeft. Automaat zijn ze begrijp ik geen van allen en dus zal ik moeten leren schakelen ;)

Budget is het liefst zo min mogelijk :P maar begrijp dat de zon niet voor niks opgaat en daarom dacht ik zelf aan rond de 3500,-

Waarschijnlijk zijn deze vragen al 1000 keer beantwoord, maar doordat er zoveel topics zijn zag ik door de bomen het bos niet meer ;)

Alvast bedankt :)
johnoss
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 164
Lid geworden op: di 20 aug, 2013 15:10

Re: Beginner quad

Bericht door johnoss »

dat heb je zo geleerd, als je een beetje geduld hebt en een beetje rondkijkt. dan heb je voor dat geld een hele mooie ltz 400 van bj 2006 tm 2008
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Beginner quad

Bericht door Jason McCoy »

Schakelen heb je idd in een kwartier onder de knie
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Beginner quad

Bericht door WJB#222 »

zet de 450 uit je hoofd en al helemaal de yamahahahahhahaha yzf450 die dingen hebben meer onderhoud nodig dan menig vriendin :lol:

ltz400 is voor jou de beste keus
de raptor 350 gaat te snel vervelen :wink:

ltz400 idd spoorverbreders er onder en wegbanden (kan je ook prima mee de bossen in)
voor 3500 kan je wel een nette vinden :wink:
2017 raptor 700 SE
Meksjoef
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: di 24 jun, 2014 01:10

Re: Beginner quad

Bericht door Meksjoef »

Dus een LTZ 400 is de beste keuze :) Dat is mooi, want die had al direct mijn eerste keuze :D Zijn er nog andere types die het in de gaten houden waard zijn? Zoals de LTR 450 bijv

Ik lees zojuist over de zuiger en de te gebruiken uren... Dit is bij de LTZ minimaal?

@WJB#222
Met wegbanden kun je de bossen in? Of bedoelde je de spoorverbreders? En is het toch wel slim om te kijken naar een extra setje velgen/banden?

Sorry voor de domme vragen, maar heb er echt 0,0 verstand van ;)
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Beginner quad

Bericht door WJB#222 »

ja met wegbanden kom je ook prima de bossen door
heb zelf altijd met een ltr450 gereden en altijd met wegbanden alleen in het weekend op de crossbaan andere banden er onder :idea:
2017 raptor 700 SE
Plaats reactie