Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gertjan
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 32
Lid geworden op: di 28 mar, 2006 15:47
Locatie: Lichtstad

Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Gertjan »

Beste mensen, Ik vraag me af of er hier misschien mensen zijn die hier ervaring mee hebben en of zo iets besturen? Ik ben een beetje aan het kijken om zoiets aan te schaffen, maar ik zou graag wat ervaringen van mensen horen. reageer maar raak ben benieuwd! :crosser: :D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Jason McCoy »

Zijn er meerdere op t forum. Goed gebouwd rijd t prima. Al t maar niet zo houtje touwtje aan elkaar gebakken ding is
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Haagje »

Leuk speelgoed totdat het een keer mis gaat.
De quads zijn niet gemaakt voor de snelheden en je bent op geen enkele manier verzekerd als de quad niet herkeurd is naar het nieuwe blok.

Bedenk je dus goed wat je wilt/doet.
Je kunt er veel plezier mee beleven, maar houdt de risico's in je achter hoofd!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Jason McCoy »

Er zijn Raptors met R1 blok die daarop gebouwd zijn he. Ik duitsland zit een bedrijf die dat zeer netjes doen en dan ook meteen alles goed aanpakken
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Haagje »

Maar dan ben je nog altijd niet verzekerd.

Hoe je het ook went of keert zolang er een ander blok in ligt met veel meer vermogen dan op papier heb je geen poot om op te staan. Ongeacht hoe veilig je voertuig dan wel niet is.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door AC67 »

Een F1 auto word ook heel mooi en netjes gebouwd maar je mag er niet mee de openbare weg op.
Ik denk niet dat mijn autoverzekering een F1 wil verzekeren.
En dat is toch wel een voorwaarde om met minder risico voor problemen de weg op te gaan met een voertuig.

Ik vind je als je doorzet met een 1000ccR1 erg onverantwoord, dat houd je bijna niet in bedwang,
Ik geef je op een briefje dat vandaag of morgen de achterwielen je aan de onderkant voorbij komen en daarna aan de bovenkant.Lees =salto achterwaarts.
Kom nu niet met: ik kan zo goed quad rijden maar daar heeft zo'n machine geen boodschap aan,die wil maar 1 ding:zijn vermogen zsm kwijt en dat is meer als je denkt.

Ik denk dat menigeen met een heleboel ervaring zijn bedenkingen zal hebben om op zo een quad te gaan racen.
Is leuk voor een stuntman maar die worden over het algemeen toch al niet zo oud.

Wat ik hiermee wil zeggen dat niet alles wat er verkocht of gemaakt word legaal en zonder risisco is.Dat geld ook voor auto's en quads.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door Jazzy »

Tja. Eind Jaren 80 had een snelle personenauto 100 pk, nu zijn er hybride gezinswagens die het driedubbele aan boord hebben. Pakweg 10 jaar geleden had een snelle quad 40 pk, nu zijn er standaard machines te koop die meer dan het dubbele vermogen hebben.

Waar het bij een Raptor met een ander blok vooral om gaat is dat deze niet meer overeenkomen met het model waarvoor een typegoedkeuring afgegeven is en ook niet herkeurd worden. Als je daar mee de weg op gaat ben je strafbaar en niet verzekerd, wat heel vervelend uit kan pakken voor jezelf en de eventuele tegenpartij.

De bouwkwaliteit is iets anders, we hebben hier al compleet prutswerk langs zien komen en quads die bijna professioneel opgebouwd zijn met aangepaste remmen en dergelijke. Of je met je quad om kunt gaan is vooral een kwestie van gedrag en ervaring, als je lomp bent of de grenzen van je mogelijkheden niet kent dan kun je met een 200cc Bashan ook verongelukken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door AC67 »

Jazzy schreef:Tja. Eind Jaren 80 had een snelle personenauto 100 pk, nu zijn er hybride gezinswagens die het driedubbele aan boord hebben. Pakweg 10 jaar geleden had een snelle quad 40 pk, nu zijn er standaard machines te koop die meer dan het dubbele vermogen hebben.

Waar het bij een Raptor met een ander blok vooral om gaat is dat deze niet meer overeenkomen met het model waarvoor een typegoedkeuring afgegeven is en ook niet herkeurd worden. Als je daar mee de weg op gaat ben je strafbaar en niet verzekerd, wat heel vervelend uit kan pakken voor jezelf en de eventuele tegenpartij.

De bouwkwaliteit is iets anders, we hebben hier al compleet prutswerk langs zien komen en quads die bijna professioneel opgebouwd zijn met aangepaste remmen en dergelijke. Of je met je quad om kunt gaan is vooral een kwestie van gedrag en ervaring, als je lomp bent of de grenzen van je mogelijkheden niet kent dan kun je met een 200cc Bashan ook verongelukken.
jazzy,je hebt helemaal gelijk.Ik had aan mijn reactie moeten toevoegen dat de kans op ongelukken toeneemt naarmate de hoogte van ervaring en verstand afnemen.
Het is idd maar net hoe je gas geeft.
Bezint eer ge begint
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1662
Lid geworden op: di 17 apr, 2007 16:00

Re: Yamaha Raptor 1000cc R1 Blok

Bericht door JdmhatchR »

Wat er ook nog bij komt:
-Het voertuig zakt in waarde bij een verkoop (als ooit iemand zoiets wil kopen)
-Houd rekening met de Europese motorkeuring (in 2017 volgens mij, wetsvoorstel is goedgekeurd dacht ik)
Plaats reactie