Wanneer is een quad te oud ?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Jellyboy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 16 okt, 2016 17:50

Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jellyboy »

Hallo allemaal
Ik zit nu eens rond te kijken voor een raptor 700 maar vraag me eigenlijk af of een quad ook een leeftijd heeft waarop hij afgeschreven is. Nu is men vraag kan het kwaad als je een raptor koopt uit 2007 ga je daar dan meer problemen met hebben dan die uit 2010 bijvoorbeeld ? Dank bij voorbaat
Hackeross
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 179
Lid geworden op: wo 13 apr, 2016 14:40

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Hackeross »

Een Quad te oud ?
Ik denk dat je eerder moet kijken of hij goed is onderhouden ik rij zelf een Raptor uit 2007 en die is goed onderhouden.
En een raptor die alleen maar offroad heeft gereden heeft het zwaarder dan een die alleen op de baan rijdt
en dat geld ook voor de onderdelen zo als lagers ketting tandwielen de verf op het frame enz.
Ik ken iemand met een Raptor 700 uit 2006 en als je die ziet denk je die is nieuw.
Dus ik vind persoonlijk dat de leeftijd niet zoveel mee speelt maar meer de staat waar in hij verkeerd.
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door yvesvanhout »

Mijn quad is 10 jaar oud en heeft 1000km... dus zoals ze zeggen.leeftijd speelt geen rol maar hoeveel km en hoe is hij onderhouden...
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door yamahakoppel »

mijne is van 2007 43.000 km maar ik ken er die hem al op 6000km kapot rijden dus onderhoud en respect voor uw materiaal zegt meer dan leeftijd
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jellyboy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 16 okt, 2016 17:50

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jellyboy »

Das allemaal waar maar als je nu een quad 2dehandq koopt weet je nooit wat ermee gebeurd is he, ben natuurlijk wel van plan bij dealer te kopen ben je nog altijd iets zekerder ...
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door WJB#222 »

ook dat wil niks zeggen
afgetrapte exemplaren komen ook bij de dealer voor inruil :wink:

ik koop liever particulier
kan je zien wat voor iemand het is/hoe de rest er bij staat kwa onderhoud enzo
2017 raptor 700 SE
Jellyboy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 16 okt, 2016 17:50

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jellyboy »

Jaah mss wel maar de dealer kijkt deze ook nog na. Allejaah in een quadspeciaalzaak tenminste. Bij een motowinkel waar ze vanalles verkopen komen deze wss ook binnen en direct weer buiten zonder naar te kijken.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Yair »

Ik denk dat je dat nog zal verbazen.
_____________________________
Afbeelding
Jellyboy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 16 okt, 2016 17:50

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jellyboy »

Bij de dealer heb je toch ook nog de garantieperiode die je bij particulieren niet hebt ?
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Yair »

Je mag verwachten dat de quad een bepaalde periode mee gaat, je hebt alleen wel een onderzoeksplicht
tav de staat van de quad.
_____________________________
Afbeelding
yvesvanhout
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: do 17 dec, 2015 15:40

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door yvesvanhout »

Als een quadwinkel eennquad overneemt.kan die ook niet weten wat er mee gebeurt is en welke schade die eventueel opgelopen zou hebben.hij gaat die ook niet openhalen om alles na te kijken.
Hij koopt uiteindelijk ook ter goede trouw en iets waar ze aan twijfelen zullen ze laten staan.
En ze geven garantie maar dat is ook in beperkte maten en regeltjes.

Men vader heeft een fietswinkel en als hij een volledig gemonteerde fiets besteld geeft de fabriek op papier ook garantie maar niet op de draaiende onderdelen ... :roll:
Maar dat is op papier en er zijn genoeg fabricanten die bekwaam zijn om te beoordelen wanneer iets garantie moet zijn en dus ook op draaiende onderdelen...

Het is zowiezo de gehele situatie wat je moet bekijken.
Als je na een week met een kromme a arm terugkomt gan ze idd moeilijk doen.kom je na een week terug oldat hij niet start omwille van de bougie.krijg je normaal direct een andere bougie.

Het is ook de reden waarom vele quadwinkels zelf geen occasie quads overnemen maar wel te koop zetten.
Ze helpen een quad verkopen maar de verkoop is volledig particulier
* yamaha wolverine 450 4x4 *
Jellyboy
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 16 okt, 2016 17:50

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jellyboy »

Oke bedankt maar dus blijft het hetzelfde of je naar een quadzaak gaat of particulier ?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Wanneer is een quad te oud ?

Bericht door Jazzy »

Je weet het nooit, dat is het punt.

Uit je verschillende topics maak ik op dat je onzeker bent en op zoek bent naar zo veel mogelijk zekerheid. Maar die ga je niet vinden, zelfs met een nieuwe quad kun je veel pech hebben en elke week bij de dealer staan. Of een dealer die het niet zo nauw neemt met je rechten je weigert om je goed te helpen. Een motorvoertuig kopen blijft altijd een gok.

Als je een gebruikte quad bij een dealer koopt dan moet je je ook niet teveel van de garantie verwachten. In de praktijk kun je nog eens één of twee keer langskomen en wordt je prima geholpen maar na vijf maanden crossen is de garantie wel een keer afgelopen. Bij koop van een particulier heb je op papier wel rechten, maar is de quad in de praktijk jouw probleem zodra het geld overhandigd is. Maar ja, een goed onderhouden quad voor een redelijke prijs zou ik niet laten staan omdat hij bij een particulier staat.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie