Kawasaki ksf250 en kef 300

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

Door mijn vroegere goede ervringen met deze 2 zou ik terug zo eentje willen! Heb er een gevonden op internet maar de koppeling is erdoor.. kan er iemand me een prijs idee geven voor deze te laten vervangen? De dealers hier in buurt moeten allemaal eerst zekf een diagnose stellen blijkbaar :verymad:
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door Jazzy »

Ik snap de dealer wel. Kan simpelweg versleten platen zijn (uurtje werk en paar tientjes voor nieuwe platen) maar er kan net zo goed iets afgebroken zijn. Zou gewoon proberen hem zo goedkoop mogelijk te kopen en voor de reparatie uitgaan van het slechtste geval, zeg 500 euro aan kosten.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

Een koppeling die doorslipt is gewoon versleten en niets afgebroken he.. ik snap de dealer niet maar daarmee ben ik niet verder geholpen ik ken totaal niets van quad prijen dusjah.. is die 500€ realistisch?
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door slowco »

rowley schreef: za 26 okt, 2019 12:39 Een koppeling die doorslipt is gewoon versleten en niets afgebroken he.. ik snap de dealer niet maar daarmee ben ik niet verder geholpen ik ken totaal niets van quad prijen dusjah.. is die 500€ realistisch?
Als je het allemaal zo goed weet, waarom repareer je het dan niet even zelf? Gewoon googlen wat de onderdelen kosten, bestellen en met het reparatiehandboek en/of YouTube erbij aan de gang...
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

slowco schreef: za 26 okt, 2019 16:47
rowley schreef: za 26 okt, 2019 12:39 Een koppeling die doorslipt is gewoon versleten en niets afgebroken he.. ik snap de dealer niet maar daarmee ben ik niet verder geholpen ik ken totaal niets van quad prijen dusjah.. is die 500€ realistisch?
Als je het allemaal zo goed weet, waarom repareer je het dan niet even zelf? Gewoon googlen wat de onderdelen kosten, bestellen en met het reparatiehandboek en/of YouTube erbij aan de gang...
Is dat nu een antwoord op de vraag? Als gij met uwe auto naar de garage ga en je sta aan de toog.. is het eerste wa uit je mond komt 'wat gaat dat kosten' waar of niet? Waarom ik hem zelf niet maak omdat ik geen tijd heb en het nog niet gedaan heb en hem rijdend wil zsm duidelijk genoeg? :roll:
slowco
Quadrider
Quadrider
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 08 sep, 2010 15:32

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door slowco »

Blijkbaar weet je zelf precies wat er aan de hand is. Wat knap dat je dat zo goed weet zonder hem open geschroefd te hebben en ook precies in kunt schatten wat er aan moet gebeuren. Logisch dat je het dan erg stom vindt dat een garage zelf een diagnose wil stellen voor ze een prijsopgave durven doen. Wat een amateurs dat ze niet gewoon aannemen wat zo'n professional als jij ze zegt dat er aan de hand is. En dat ze niet op voorhand kunnen inschatten wat het kost is natuurlijk helemaal raar. Dat moeten wij hier op het forum volgens jou natuurlijk wel ongezien kunnen weten. Abacadabra?

Sterkte met alle moeilijkheden in je leven die natuurlijk altijd aan andere mensen liggen... :roll:
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door Iedow »

rowley schreef: za 26 okt, 2019 18:40 [quote=slowco post_id=607142 time=<a href="tel:1572104851">1572104851</a> user_id=9979]
[quote=rowley post_id=607141 time=<a href="tel:1572089966">1572089966</a> user_id=9993]
Een koppeling die doorslipt is gewoon versleten en niets afgebroken he.. ik snap de dealer niet maar daarmee ben ik niet verder geholpen ik ken totaal niets van quad prijen dusjah.. is die 500€ realistisch?
Als je het allemaal zo goed weet, waarom repareer je het dan niet even zelf? Gewoon googlen wat de onderdelen kosten, bestellen en met het reparatiehandboek en/of YouTube erbij aan de gang...
[/quote]

Is dat nu een antwoord op de vraag? Als gij met uwe auto naar de garage ga en je sta aan de toog.. is het eerste wa uit je mond komt 'wat gaat dat kosten' waar of niet? Waarom ik hem zelf niet maak omdat ik geen tijd heb en het nog niet gedaan heb en hem rijdend wil zsm duidelijk genoeg? :roll:
[/quote]

Als je hem “zsm” aan de praat wilt hebben, moet je hem kopen, ding naar de dealer brengen, laten maken en rijden!

En niet via een forum gaan vragen als je er haast mee hebt 😎
Can-am outlander L 570 max
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

Waar heb je gelezen dat er haast bij is ? De vraag is wat zijn de richtprijszen voor zulke kosten zodat ik een totaalprijs in gedachten kan nemen.. maar blijkbaar hebben jullie allemaal ne pot goud onder de matras liggen.. stelletje zeikers :applaus:

Al bij al heb ik iemand gevonden die inderdaad zoals @slowco vverkondigd Abracadabra en ook nog is simsalabim een richtprijs kunnen geven heeft en Raar maar waar op 25€ na was het nog juist ook! Ik denk dat ik prof. Quad diagnoses moet gaan stellen als ik jullie begrijp


Hoe dan ook amuseer je en reageer volgende kee rmet een nuttig antwoord.. of gewoon niet.
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

Nog ff dit Voor wie dit nog steeds ni weet Een koppeling, tandwiel en ketting remmen.. dat zijn slijtage delen en dus zonder diagnose berekenbaar.. maar als je eerst een 'diagnose' stelt kan je natuurlijk cente tellen.. de quad eigenaars die hierin trappen zijn goed bezig :applaus: Ik denk dan al beginnende bij de flapuiten hierboven Daarmee is dit topic ineens ook beeindigd en mag er een slotje op
Iedow
Quadrider
Quadrider
Berichten: 400
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 17:41
Locatie: Drenthe

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door Iedow »

rowley schreef: za 26 okt, 2019 18:40
slowco schreef: za 26 okt, 2019 16:47
rowley schreef: za 26 okt, 2019 12:39 Een koppeling die doorslipt is gewoon versleten en niets afgebroken he.. ik snap de dealer niet maar daarmee ben ik niet verder geholpen ik ken totaal niets van quad prijen dusjah.. is die 500€ realistisch?
Als je het allemaal zo goed weet, waarom repareer je het dan niet even zelf? Gewoon googlen wat de onderdelen kosten, bestellen en met het reparatiehandboek en/of YouTube erbij aan de gang...
Is dat nu een antwoord op de vraag? Als gij met uwe auto naar de garage ga en je sta aan de toog.. is het eerste wa uit je mond komt 'wat gaat dat kosten' waar of niet? Waarom ik hem zelf niet maak omdat ik geen tijd heb en het nog niet gedaan heb en hem rijdend wil zsm duidelijk genoeg? :roll:
Daar zeg je toch echt dat je hem rijdend wil zsm! :crosser:

Succes ermee
Can-am outlander L 570 max
awakzrx
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 48
Lid geworden op: do 20 nov, 2014 20:06
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door awakzrx »

Een ksf is met een gewone koppeling, als op een motorfiets, maar een kef heeft een automatische koppeling dus geen koppelings hendel, dus 2 koppelingen een met platen en een met rolletjes, deze is voor weg te rijden uit stilstand.
Ik heb ze allebei gehad (kef nog steeds,, wereldmachine)
Een is trouwens watergekoeld en de ander luchtgekoeld, 2 heel aparte blokken
Ik heb van beide de werkplaatshandboeken voor als je er zelf aan wilt beginnen, dus de vraag is ...is het een ksf of een kef, enne wat vraagt hij ervoor.
Ksf is een mojave en kef een lakota (klinks wel stoerder :buig: )
Gr... Frank :afgestudeerd:

oei ik zie dat het al opgelost is hahaha iets te snel gereageerd
rowley
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 12 sep, 2010 09:57

Re: Kawasaki ksf250 en kef 300

Bericht door rowley »

Hey frank! Bedankt voor de uitleg We zouden liefst beide willen.. mijn broeg heeft vroeger een kef gehad en ik een ksf Nu heeft de vriendin pas een kef met versleten koppeling gekocht ( is al binnen voor vervanging) en ik zoek mezelf rot naar zo een ksf Gewoon omdat die toch wel harder ging meen ik me te herinneren en wil wel leren rijden met koppeling kheb er toen niet echt de jkans toe gekregen..

Ondertussen heb ik een kef met kapotte motor gekocht daar zou een andere op moeten.. waarschijnlijk Yamaha of hsun 350 Maar de handleidingen zijn dus steeds welkom!

Welke is/was jou voorkeur? De kef of ksf ? En waarom?
Plaats reactie