studie's, werk,..

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

studie's, werk,..

Bericht door bizon450 »

welke studie's hebben jullie gedaan/of doen jullie,
en wat doe je van werk/of wat wil je doen ?

ik stel jullie deze vraag omdat ik stillaan over men eigen 'toekomst' moet beginnen denken en sterk aan het twijfelen ben,
ik doe nu mechanische technieken (BSO), en zou na dit jaar voor de richting 'auto' (aan auto's werken, alles over de auto) OF 'lassen' willen doen.
in 'auto' zit denk ik wijnig toekomst in, omdat alles toch elecktronisch aan het worden is, maarja ik werk graag aan zo'n dingens vooral aan quads enzo :D.
en 'lassen' daar zit veel toekomst in (volgens men leerkracht) en valt goed mee te verdienen, maar wil het wel niet gans men leven doen.

dus ja ik vraag jullie raad :roll: , en wa jullie doen en/of hebben gedaan :)
gr. !! :bier:
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: studie's, werk,..

Bericht door Haagje »

Lassen valt alleen geld in te verdienen als je het goed kunt en buiten werk uren.
Dan kun je heel wat verdienen.

Tja je moet het zo zien, zonder auto komen we nergens.


Ik ben zelf ICT-er.

Opleiding:
- Niv 3 medewerkerbeheer ict
- Niv 4 Systeembeheerder

En momenteel ben ik bezig aan een
- HBO NID/NFR opleiding. oftwel Network Forensic research ( computer criminaliteit etc )

Daarnaast heb ik vorige week ook een baan aangeboden gekregen bij mijn ex stage bedrijf van niveau 4. Naast mijn studie ben ik nu dus ook consultant.

En ik moet zeggen, het bevalt prima!

Maarja ieder zijn ding weetje, je moet doen wat je leuk vind, waar jij je thuis voelt.
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: studie's, werk,..

Bericht door yamahakoppel »

je moet doen wat je graag wilt doen :) als je iets leert wat je echt interesseert leert het ook gemakkelijker

mijn pa wou dat ik electriciteit leerde zat toekomst in volgens hem ( in zijn bedrijf toch zeker :chagarijn: ) heb het 1 jaar gedaan tegen mijn zin punten logen er ook niet om :roll:
ben toen zonder pa zijn weten over gestapt naar lassen was beste van de klas ( zaten ook maar met 3 in de klas :lol: )
hij tevreden over mijn punten keek enkel naar de punten blijkbaar want heeft tot 3de rapport geduurd voor hij door had dat electriciteit niet meer tussen mijn vakken zat :lol:

heeft de rest van het jaar amper tegen mij gesproken. maar nu gebruik ik het lassen ook op zijn bedrijf want waar machines draaien komen brokken mag het zo sterk zijn als je wilt kapot gaat het vroeg of laat

heb foto lassen gehad kan elke positie lassen heb er attesten van maar als je het niet dagelijks gebruikt verleer je het toch. kan nog maar de helft van toen ik afstudeerde
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Robin95
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 689
Lid geworden op: wo 08 jun, 2011 18:35
Locatie: Wellen

Re: studie's, werk,..

Bericht door Robin95 »

ik doe het 5e jaar Economie-Moderne Talen :d
<3 Yamaha Raptor 350 <3
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: studie's, werk,..

Bericht door bizon450 »

yamahakoppel schreef:je moet doen wat je graag wilt doen :) als je iets leert wat je echt interesseert leert het ook gemakkelijker

mijn pa wou dat ik electriciteit leerde zat toekomst in volgens hem ( in zijn bedrijf toch zeker :chagarijn: ) heb het 1 jaar gedaan tegen mijn zin punten logen er ook niet om :roll:
ben toen zonder pa zijn weten over gestapt naar lassen was beste van de klas ( zaten ook maar met 3 in de klas
hij tevreden over mijn punten keek enkel naar de punten blijkbaar want heeft tot 3de rapport geduurd voor hij door had dat electriciteit niet meer tussen mijn vakken zat :lol:

heeft de rest van het jaar amper tegen mij gesproken. maar nu gebruik ik het lassen ook op zijn bedrijf want waar machines draaien komen brokken mag het zo sterk zijn als je wilt kapot gaat het vroeg of laat

heb foto lassen gehad kan elke positie lassen heb er attesten van maar als je het niet dagelijks gebruikt verleer je het toch. kan nog maar de helft van toen ik afstudeerde
lef :applaus:
en in wat voor een bedrijf is dat ?

ik doe allebij wel graag, allebij heeft zen voor en nadelen hé,
nadeel: bij lassen zit niet zoveel variatie
bij 'auto' zit wijnig toekomst in, en verdienen ?
voordelen: bij lassen zeker toekomst, veel geld verdienen
bij auto eeuuhh.. weet ik nog ni
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
-Laurens-
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3106
Lid geworden op: wo 27 jan, 2010 15:01
Locatie: Meeuwen

Re: studie's, werk,..

Bericht door -Laurens- »

Robin95 schreef:ik doe het 5e jaar Economie-Moderne Talen :d
Same here :p
Yamaha YFZ480Build in progress
hansbeens
Quadrider
Quadrider
Berichten: 302
Lid geworden op: vr 07 aug, 2009 14:02
Locatie: Genemuiden

Re: studie's, werk,..

Bericht door hansbeens »

Heb gelukkig voor de metaal gekozen al mijn Mig/Mag diploma,s gehaald niveau 1 t/m 4 zowel pijp als plaat lassen
Er valt heel goed geld in te verdienen alleen je moet wel een bedrijf vinden die geen standaard werk maakt ik was werkzaam bij een bedrijf hier bij ons in de stad we maakten werkstukken van 1 tot 900 ton dus geen standaard werk platen van 20cm dik lassen kwam dagelijks voor.

Ik zou als ik moest kiezen gewoon voor de metaal gaan (puur mijn mening)

Gr Hans
Vaeke ej te bange
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: studie's, werk,..

Bericht door Jazzy »

Ik heb LTS Elektro gedaan omdat ik graag iets met electronica wilde gaan doen, maar heb er een potje van gemaakt omdat het onder mijn niveau lag. Daarna nog een jaar MTS Elektro en twee jaar MTS Motorvoertuigentechniek gedaan. Uiteindelijk via omzwervingen voor de ICT gekozen. Zonder opleiding begonnen op de helpdesk, daarna als junior systeembeheerder, systeembeheerder, systeembeheerder/junior consultant en de laatste 4 jaar als senior consultant bij een grote ICT dienstverlener.

Vandaag heb ik mijn laatste werkdag gehad en vanaf morgen ben ik eigen baas. Samen met een compagnon begin ik Imara ICT waarin we consultancy leveren op drie specalistische gebieden. Gaan we hard voor werken om dat een succes te maken. http://www.imara-ict.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; (website pas morgen online, dit is een placeholder)

Wat ik iedereen wil meegeven is om iets te doen wat je leuk vind, waar je goed in bent en wat bij je past. Alle adviezen over waar geld in zit zijn realtief en doorgaans waardeloos. Waar veel vraag naar is op het moment dat je een studie begint is waarschijnlijk een overschot tegen de tijd dat je een baan moet zoeken.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: studie's, werk,..

Bericht door bizon450 »

hansbeens schreef:Heb gelukkig voor de metaal gekozen al mijn Mig/Mag diploma,s gehaald niveau 1 t/m 4 zowel pijp als plaat lassen
Er valt heel goed geld in te verdienen alleen je moet wel een bedrijf vinden die geen standaard werk maakt ik was werkzaam bij een bedrijf hier bij ons in de stad we maakten werkstukken van 1 tot 900 ton dus geen standaard werk platen van 20cm dik lassen kwam dagelijks voor.

Ik zou als ik moest kiezen gewoon voor de metaal gaan (puur mijn mening)

Gr Hans
met metaal bedoel je lassen hé ?
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Gielen_24
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2148
Lid geworden op: zo 23 mei, 2010 17:43
Locatie: vliermaal

Re: studie's, werk,..

Bericht door Gielen_24 »

ik ben volg elektriciteit zowel huishoudelijk als industrieel :D
daar bij volg ik al voor het 2de jaar lassen
en dan ben ik dit jaar ook nog begonnen een cursus bedrijfsbeheer te volgen :idea:
ik zou doen wat je het liefste doet en je kan nog altijd avondschool volgen dan heb je er ook een diploma van.
maar ik volg liever avond les dan gewoon dagles :idea:
suzuki ltz 400 special edition :crosser: :crosser:
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: studie's, werk,..

Bericht door Yair »

Ik doe nu rechtsgeleerdheid aan de universiteit in Groningen.
Maar je moet vooral doen wat je zelf leuk vindt, dat is het belangrijkst xd
_____________________________
Afbeelding
bizon450
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1596
Lid geworden op: za 17 dec, 2011 19:39
Locatie: londerzeel

Re: studie's, werk,..

Bericht door bizon450 »

ook nen groote booterham :o
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: studie's, werk,..

Bericht door sjmallie94 »

Heb eerst 2 jaar metaal algemeen gedaan (dat was zo op het vmbo) , nu 1 jaar BBL niv2 fijn mechaniche techniek draaien frezen. Doe het nog altijd met plezier heb 1 jaar stage gelopen totaal vanuit vmbo , en nu met BBL doe ik 4 dagen werken en 1 dag school , en moet zeggen nog nooit met tegen zin gegaan. In dit vak gaan ze later ook heel veel mensen nodig hebben, we zitten nu maar met 11 man in de klas , en dan spreek ik over 4 klassen die samen gevoegd zijn in 1 klas.

Dus in dit vak gebied ga je zeker zijn van een baan en ga je ook naar verdienen.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: studie's, werk,..

Bericht door yamahakoppel »

pa is al 45 jaar zelfstandige blokken fabrikant betonblokken
hij is begonnen met 1000 blokken per dag en nu zitten we aan 5000 per uur :)

maar je zegt auto is minder toekomst in :? waarom je leert alles waarschijnlijk. een maat van mij is in de tijd van carburators afgestudeerd en volgt nu nog jaarlijks bijscholing via zijn werk de auto's evolueren en je moet gewoon zorgen dat je mee blijft gaan is in elke sector zo. mijn pa zegt altijd stilstaan is achteruit gaan en het beste is van voor proberen te lopen want volgen is achter blijven

pa zei 5 jaar geleden al er komt een crisis in de bouw gelijk in de jaren 80 dus is toen al beginnen te investeren in nieuwe en betere machines nu begint de crisis pas in de bouw en wij zijn uit de kosten en de concurrenten zitten met oudere machines en aan de prijzen wat we nu krijgen kom je amper uit de kosten :roll: dus als ons concurrenten nu nog moeten investeren ze zijn er aan :p
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Belgian Pro
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1727
Lid geworden op: wo 14 jan, 2009 17:07
Locatie: Planet Earth

Re: studie's, werk,..

Bericht door Belgian Pro »

Secundair economie-talen gedaan, nu professionele batchler bedrijfskunde, daarna Vlerik management school volgen wrs.
Wil zelfstandige worden maar niet in België.
Afbeelding
09' Monsterfied GreenMachine™ with some GoFast Stuff

As I lay rubber down the street, I pray for traction I can keep,
But if I spin and begin to slide, Please dear God Protect my sweet ride.
Amen
Plaats reactie