Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Plaats reactie
Skullsbrusher
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 11 jan, 2013 20:44
Locatie: Kempen Antwerpen

Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Skullsbrusher »

Ik ben aan het denken om eens een ritje in elkaar te steken om met gecombineerde rijders te rijden,wat wil ik nu zeggen ,dus mensen met een baanquad en mensen met een 4x4 quad ,nu kom ik bij een aantal problemen die eigelijk en beetje de pret zouden bederven ,waar zit ik dan over in ,hoeveel kilometers kan een baanquad doen met 1 volle benzinetank ,in hoeverre kan en baanquad over een gewone bosweg rijden ,en hoeveel stops richten jullie dan in ,de snelheid zal niet zo hoog liggen van de 4x4 quads rond de 70 km per uur denk .

Rijden jullie van thuis uit naar en plaats van afgesproken plaats waar je dan samen vertrekt ,of zetten jullie de quad liever op en aanhangwagen en zo naar en bepaalde plaats om dan samen aan de rit te beginnen ,maar niet iedereen heeft en aanhangwagen voor zijn quad te vervoeren ,daarbij komt dan nog extra dat je en grootte parkeerplaats moet hebben om te parkeren .

Hebben jullie voorkeur voor bepaalde streek ,willen jullie samen ergens iets eten in bevoorbeeld een frituur of brasserie,of nemen de mensen graag zelf je eten en drinken mee ?

Zou heel graag jullie gedachten willen weten wie zoiets ziet zitten en hoeveel stops willen jullie hebben ?

Mvg
Skullsbrusher
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door yamahakoppel »

Ik organiseer ook geregeld ritten
Vertrek meestal op carpool diepenbeek is thuis paar km verder ook plaats om aanhanger kwijt te krijgen als ik mensen persoonlijk ken mogen ze thuis komen staan met aanhanger ga dan meestal Ardennen in
ben ook al in lummen op mijn werk samen gekomen groot afgesloten privé terrein en dan richting halen bekkevoort gereden

Meestal pak ik quick of McDonalds om te eten gaat snel ben ook al taverne geweest als grote groep is ook even inlichtingen in taverne vragen niet dat er geen plaats is voor 10man of zo

Probeer route zo te maken om de 100 km tanken en kleine pauze als er ergens iets mooi is in de buurt daar halte houden zit elke rit toch rond de 250km en heb elke keer zeker 10 man mee

Organiseer enkel 100% baan ritjes maar is ook al geweest dat ik door foute gps berekening op veldbaantjes uit kom probeer ze meestal te vermijden door de route zelf paar keer te verkennen maar gebeurt geregeld dat ik van de route afwijk door wegen werken of iemand die dringend moet tanken
Maak de route met paar vaste punten en al de rest kan ik onderweg aanpassen zorg altijd dat ik flexibel ben zodat ik niet voor verrassingen kom te staan en neem gereedschap mee voor depannage onderweg
Pak meestal fles water mee voor te drinken tijdens kleine pauzes en kunt dan ook direct depanneren bij water lek of als 2L kruik als ene zonder benzine valt moet dan wel even gaan halen maar zo geraakt iedereen thuis, sleep kabel is ook handig om thuis te geraken of iemand met aanhanger die je kan bereiken voor de zware gevallen

Heb het allemaal al mee gemaakt door de jaren ongevallen, depannage, zonder benzine vallen, bouten die los komen heb soms zelfs nieuwe bouten op zak, zekeringen ook al nodig gehad in Engeland
Het is al zo erg dat ik een aanhanger achter mijn quad ben aan het maken om alles mee te kunnen pakken. Want ben ook al bij mensen moeten gaan aankloppen om ene te kunnen depanneren omdat ik het niet bij had
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Jazzy »

Skullsbrusher schreef:Ik ben aan het denken om eens een ritje in elkaar te steken om met gecombineerde rijders te rijden,wat wil ik nu zeggen ,dus mensen met een baanquad en mensen met een 4x4 quad ,nu kom ik bij een aantal problemen die eigelijk en beetje de pret zouden bederven ,waar zit ik dan over in ,hoeveel kilometers kan een baanquad doen met 1 volle benzinetank ,in hoeverre kan en baanquad over een gewone bosweg rijden ,en hoeveel stops richten jullie dan in ,de snelheid zal niet zo hoog liggen van de 4x4 quads rond de 70 km per uur denk .
Je hebt je quad toch net een paar dagen? Dan zou ik je eerder aanraden om juist eens met anderen mee te rijden, dan kun je een beetje ervaring opdoen en kijken hoe het allemaal gaat. Je vraagt je nu een heleboel dingen af die je gewoon weet als je een paar keer een ritje gedaan hebt.

Snelheid bijvoorbeeld moet je samen even afspreken. Bij een groepje waarmee ik regelmatig rij moet ik niet te hard voorop rijden met mijn 4x4 omdat er een Raptor-rijder bij zit die liever niet harder dan 80 km/h rijdt om zijn blokje een beetje te ontzien. Of als er een Grizzly of Barossa 250 mee rijdt bijvoorbeeld, handigste is om die dan als twee te laten rijden.

Verder merk je ook dat iedere groepje zijn eigen gewoontes heeft, bij ons hier in de buurt bijvoorbeeld doen we het allemaal heel informeel. We gaan gewoon rijden en degene die voorop rijdt bepaalt de route, als er iemand moet tanken dan doen we dat en als we een mooi speelplekje zien dan stoppen we even om te crossen of te baggeren. Maar op een ander forum zet men echt alle routes van tevoren uit in de GPS en doet men aan een maximaal aantal inschrijvingen e.d.

Verder heb je crossers die gek zijn op zand, 4x4 rijders die gek zijn op water, SM rijders die het liefst glad asfalt hebben, mensen waarbij het gas alleen vol open kan, gasten die gerust een hek doorknippen om een weiland over te steken, lui die donuts draaien bij jou in de straat, etc. etc.

Gewoon lekker mee gaan rijden, die zelf een rit uitzetten dat komt vanzelf dan.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door yamahakoppel »

Als je niet op voorhand zegt om de zoveel km tanken heb ik al gehad van ja ik heb nog halve tank en 30km verder hela moet tanken en 40km verder een andere dan ben je om het half uur tanken en kom je thuis met 100km op uw teller en 5 tussen stops om de 1 of andere te laten tanken :roll:

Van die ritjes sorry ik blijf wel thuis
Ik rij in god verlaten streken de kans dat je daar toevallig een pomp tegenkomt is klein moet ze wel berekenen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Jazzy »

yamahakoppel schreef:Als je niet op voorhand zegt om de zoveel km tanken heb ik al gehad van ja ik heb nog halve tank en 30km verder hela moet tanken en 40km verder een andere dan ben je om het half uur tanken en kom je thuis met 100km op uw teller en 5 tussen stops om de 1 of andere te laten tanken :roll:
Gelukkig rijden we niet met een stel idioten en snapt iedereen dat je met een volle tank gaat rijden. Wat ook scheelt is dat je in ons deel van het land werkelijk overal bezinepompen hebt.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Skullsbrusher
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 11 jan, 2013 20:44
Locatie: Kempen Antwerpen

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Skullsbrusher »

hoi Jazzy

Je hebt gelijk ik heb net mijn quad 1 dag ze ,net mijn verzekering al in orde gebracht en kan al rijden nu want heb mijn motorplaat van de motor op de quad gehangen ,weliswaar niet naar het buitenand want heb nog geen inschrijvingsboekje op mijn naam .

Maar mijn voorstel is nu ook niet om bij wijze van spreken dit weekend al te gaan rijden ,maar ik ben graag op voorhand voorbereidt voor ik iets ineen steek .

ik heb jaren ervaring in de motor wereld heb daar verschillende ritten georganiseerd ,en ja ik ben volkomen ergens met je eens dat ik het hier allemaal nog wat zal moeten bijsturen ,daarom dat ik graag info verzamel hoe en beetje de andere het doen ,en ik ben van mening als je gaat rijden wil je ook iets zien van de streek waar je komt ,want ook voor mij is bij een rit de foto's heel belangrijk (doe nog aan fotografie ook ) .

Ik zou heel graag meerijden met zoals Yamahakoppel zegt ,je spreekt af met volle tank en je ziet naar elkaar,hier is mijn leuze samen uit betekend ook samen thuis komen .

En ik wil ook geen mensen uitsluitenden omdat ze geen 4x4 hebben ,ik hou zowel van baan als van offroad ,hieronder wil ik wel zeggen, ik ga geen plassen opzoeken waar mijn quad onderstaat of waar je de modder langs je oren ziet vliegen ,ik heb mijn quad elke week nodig om te werken dus ik moet wel voorzichtiger zijn als en ander met mijn 4x4 ,ga zekers die kerels van youtube niet achterna doen ,heb ik ook geen behoefte aan .

ik doe het niet om zoveel mogelijk rijders mee te hebben ,neen wie goesting heeft en zich kan vinden in de rit en de groep ,die kan meerijden als hij wilt .

Mvg
Skullsbrusher
Skullsbrusher
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 11 jan, 2013 20:44
Locatie: Kempen Antwerpen

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Skullsbrusher »

Hey Yamahakoppel

als je er eentje doet je zegt het maar als ik kan rij ik zekers met je mee ,maar dat wist je ondertussen al wel zekers :D :D
ga nu de komende dagen kijken voor een voorlopige remork ergens voor een prijsje op de kop te kunnen tikken ,want anders moet ik al van thuis uit naar de parking komen met de quad zelf en dat is tot daar al wel en klein 30 km denk ik .

Mvg
Skullsbrusher
yamahakoppel schreef:Ik organiseer ook geregeld ritten
Vertrek meestal op carpool diepenbeek is thuis paar km verder ook plaats om aanhanger kwijt te krijgen als ik mensen persoonlijk ken mogen ze thuis komen staan met aanhanger ga dan meestal Ardennen in
ben ook al in lummen op mijn werk samen gekomen groot afgesloten privé terrein en dan richting halen bekkevoort gereden

Meestal pak ik quick of McDonalds om te eten gaat snel ben ook al taverne geweest als grote groep is ook even inlichtingen in taverne vragen niet dat er geen plaats is voor 10man of zo

Probeer route zo te maken om de 100 km tanken en kleine pauze als er ergens iets mooi is in de buurt daar halte houden zit elke rit toch rond de 250km en heb elke keer zeker 10 man mee

Organiseer enkel 100% baan ritjes maar is ook al geweest dat ik door foute gps berekening op veldbaantjes uit kom probeer ze meestal te vermijden door de route zelf paar keer te verkennen maar gebeurt geregeld dat ik van de route afwijk door wegen werken of iemand die dringend moet tanken
Maak de route met paar vaste punten en al de rest kan ik onderweg aanpassen zorg altijd dat ik flexibel ben zodat ik niet voor verrassingen kom te staan en neem gereedschap mee voor depannage onderweg
Pak meestal fles water mee voor te drinken tijdens kleine pauzes en kunt dan ook direct depanneren bij water lek of als 2L kruik als ene zonder benzine valt moet dan wel even gaan halen maar zo geraakt iedereen thuis, sleep kabel is ook handig om thuis te geraken of iemand met aanhanger die je kan bereiken voor de zware gevallen

Heb het allemaal al mee gemaakt door de jaren ongevallen, depannage, zonder benzine vallen, bouten die los komen heb soms zelfs nieuwe bouten op zak, zekeringen ook al nodig gehad in Engeland
Het is al zo erg dat ik een aanhanger achter mijn quad ben aan het maken om alles mee te kunnen pakken. Want ben ook al bij mensen moeten gaan aankloppen om ene te kunnen depanneren omdat ik het niet bij had
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Jason McCoy »

Wij doen 10 maart een rit. Is wel een eind bij jou weg maar ik verwacht wel vrij veel quads eigenlijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door yamahakoppel »

30km is toch niks op 45min ben je daar met de quad
het aanhangen van de remork, quad laden en vast riemen, terug afladen neemt langer in beslag dan het rijden :lol:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Een voorstel om samen te rijden wie het ziet zitten

Bericht door Jazzy »

Dat is ook een kwestie van gewenning. Toen ik mijn eerste quad had (een Barossa) vond ik het al een heel eind als ik 20 km van huis was, nu rij ik gerust 100-150 kilometer op een middagje en stap nog fris van de quad af. Daarom ook mijn advies om eerst gewoon te gaan rijden. Kijk eens hoe de quad bevalt op een lange tocht, misschien ben je wel niet helemaal tevreden over de wegligging of bandenspanning oid. Kijk ook eens hoe hij rijdt als je met 90 km/h tussen het verkeer zit.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Plaats reactie