Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Haagje »

Uiteraard geen probleem. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening en dat moet kunnen.
Er is natuurlijk wel een verschil tussen dit en zomaar over de straten rijden of jullie ruigere rit over fiets/brommerpaden.

Ook geef ik jetze wel gelijk dat wij het verhaal niet kennen. Maar als ik het topic lees op flitsservice.
Dan lijkt me alles normaal verlopen.

Ik vind het gewoon jammer dat de politie te snel hun bonnenboekje pakt.
Laat staan je was nu donuts aan het draaien met je auto op een parkeerplaats of wheelies aan het maken met je quad
Ook al is er niemand en val je niemand lastig. Dan kunnen ze je nog pakken als ze willen.


Eigenlijk vroeg ik me af of het iemand van hier is geweest? :p
Jos10
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 63
Lid geworden op: do 29 mar, 2012 22:17
Locatie: In de buurt van Leiden

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Jos10 »

Ik vind het op zich terecht dat hij een boete heeft gekregen voor rijden zonder kenteken, maar persoonlijk vind ik dat alleen die boete al een aardige straf is. Hij mag er niet mee op de openbare weg, dus zou je er eigenlijk ook geen rijbewijs voor nodig hebben toch? Ik vind 700 euro voor zoiets wel erg overdreven.

Maar net wat er gezegd wordt, je weet niet het complete verhaal..
Barossa 250
Carlovdw
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 163
Lid geworden op: di 05 feb, 2013 07:48
Locatie: Kortessem

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Carlovdw »

Gewoon spijtig dat je zo een k*t buur hebt
Gewoon ff aanspreken en zeggen dat hij storend is
En als die dan niet ophoud dan zou ik ook bellen
Ge moet tenslotte een hele lange tijd langs je buren leven
:x :x :x
YOLO
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Jeroen1991 »

Gewoon spijtig met zoiets dat de politie niet mag zeggen wie gebeld heeft en dat de mensen die bellen dit ook weten, dan zou je hen eens kunnen aanspreken en het eventueel uitpraten en tot een oplossing komen...
Met een veelzeggende blik van de meelevende agent naar het juiste huis weet je het meestal toch wel, maar dan mag je hen er nog niet over aanspreken want dan weten ze dat de agent het toch gezegd heeft..
Yamaha Raptor 660R!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Jason McCoy »

Wat een gedoe joh. Het mag niet, punt.

Neemt niet weg dat ik ook de gehele buurt op sleep heb gehad hoor. En bij ons stond de politie gewoon te kijken, geen enkel probleem. Zolang je maar normaal doet en niemand in gevaar brengt is er niks aan de hand. Vonden het alleen niet zo tof dat we de grote weg op wilden. Nah ja dan doe je dat toch niet.

Denk dat het ook wel aan licht waar je woont en hoe de politie je kent. Bij ons is een dorp dat je de agenten gewoon goed kent. Na ja ik tenminste wel ahahaha.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door xScorxPiusx »

Je weet het verhaal erachter niet. Rijd hij met zijn sleetje en quad op een drukke weg of op een rustige dropsweg/plattelands weg waar 3cm vastegereden sneeuw op ligt..

Zolang je ruim aan de kant gaat voor bijv. autos zie ik het probleem er niet in (Mits geluidsoverlast of kindjes met bontkragen die iedereen plat willen rijden)

En wat ik me altijd al heb afgevraagt: Mag iemand met een quad zonder kenteken op het ijs rijden en sneeuwschuiven? Of krijg je daar geen boete voor? Je zou er toch wel een boete voor moeten krijgen? want meestal is het wel van de overheid..

Vast wel SP/Groenlinks aanhangertjes die stiekem achter de gordijntjes de wouten hebben gebeld..
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Jazzy »

xScorxPiusx schreef:(...kindjes met bontkragen die iedereen plat willen rijden)

Vast wel SP/Groenlinks aanhangertjes die stiekem achter de gordijntjes de wouten hebben gebeld..
Bontkraagjes? SP/GroenLinks aanhangertjes? Je bent hier niet op Geenstijl.nl ofzo dus graag even normaal doen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Banshee1
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 66
Lid geworden op: za 11 aug, 2012 22:56
Locatie: Barneveld
Contacteer:

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Banshee1 »

Kopie van wat ik heb meegemaakt, alleen ik kreeg €686,- boete haha.
Had ook last van een buurman die steevast de politie belde als ik zolang er sneeuw lag ik de buurtkinderen iedere dag na mijn werk 2 rondjes door de buurt (woonerf) trakteerde.
Het was altijd dolle pret voor die kinderen en mijn eigen kinderen! Het was zelfs zo dat ze wisten dat ik rond 16:30 thuis kwam van mijn werk en vaak alle buurtkinderen al stonden te wachten met hun sleetje om 2 rondjes door de buurt te glijden, ook de ouders stonden dan vaak ook even te kijken hoe hun kinderen er veel plezier aan beleefden!!!
Maar goed feit blijf wel dat ik dat deed met een quad zonder kenteken dus feitelijk strafbaar ben omdat je nu eenmaal niet op de openbare weg mag met een quad zonder kenteken.
Uiteindelijk hebben ze me een keer gepakt, ik zag ze al van ver aankomen dus de stoet met sleeën afgekoppeld en er vandoor gegaan en helaas in soort van politie fuik was gereden, verder weinig aan de hand maar wel goed de Sjaak, €686,- boete voor van alles en nog wat.
Quad tijdelijk ook in beslag genomen omdat ze dachten dat je voor een quad een motorrijbewijs moest hebben en ze wilden de quad verder onderzoeken, tot zover kon ik er mee leven want feitelijk gezien had ik de wet overtreden, de boete was behoorlijk fors maar die mannen hebben ook een target te halen en dan zijn ze zo tegen het eind van het jaar niet zo schappelijk meer.

Nu het volgende verhaal, 3 a 4 weken later word er bij ingebroken en dat tuig neemt 1 van mijn quads mee, op z,n zachts gezegd heel vervelend, dus ik ga aangifte doen (een week later pas, want de politie werk op afspraak bij ons in Barneveld) uitgelegd aan de verbalisant wat een quad was en dat het 4 wielen heeft en dat je met je autorijbewijs een quad mag besturen, verder vroeg ik wat ze er mee konden en wilden gaan doen, antwoord was dat ze er niets aan gingen doen maar dat ze nu wel de gegevens van de quad hadden en mochten ze de quad per ongelijk een keer tegen komen dan wisten van wie de quad was, nu ik dit wist dat ze er niets mee gingen doen ben ik zelf in actie gekomen en heb de op marktplaats de advertentie aangepast (deze quad stond te koop) in: Quad gestolen en €1000,- voor die gene die mijn quad terug brengt en de dader aangeeft bij mij en de politie en dat bleek snel resultaat te hebben, een (vriend) van de dief belde mij op en gaf alles zeer gedetailleerd weer over hoe,waar en wanneer en nog meer van dat soort zaken waardoor het voor mij zelf als een paal boven water stond dat het niet anders kon dat hij sprak over de dief van mijn quad, met dit verhaal naar de politie gegaan inclusief adres en telefoon nummer van de vermoedelijke dader en van de persoon die wilde getuigen tegen de vermoedelijke dader.
Maar ook dit alles kon de politie er niet toe zetten om verder actie te ondernemen tegen de vermoedelijke dader en om er een telefoontje aan te wagen naar de persoon die wilde getuigen, het advies van de politie luide: ga maar op de uitkijk staan bij de vermoedelijke dader en als de quad van jou ziet bel ons dan maar weer op! Ook werden ze er niet koud of warm van toe ik zei dat ik niet voor mezelf in sta als ik vlakbij de voordeur sta van in mijn ogen de dief van mijn quad.

Mijn conclusie is:

De politie geeft er de voorkeur aan om te handhaven en als je ze nodig hebt geven ze vaak niet thuis en dat is best frustrerend als je dat meemaakt.
http/www.hetquadhuis.nl
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Pindapotje »

Banshee1 schreef: De politie geeft er de voorkeur aan om te handhaven en als je ze nodig hebt geven ze vaak niet thuis en dat is best frustrerend als je dat meemaakt.
Tja voor mij is dit niet iets nieuws! bij de buren van mijn ouders werden fietsen uit de schuur gestolen (dieven waren nog bezig)
moeders belde de politie (zoals een goed burger betaamt :mrgreen: ) maar de politie gaf aan dat ze voor dit soort dingen niet langs kwamen :shock:
Conclusie, maak het verhaal altijd erger dan dat het is.....
In jou geval gewoon zeggen dat je hebt gehoord dat een groep van 20 man naar een adres gaat met honkbalknuppels om een gestolen quad terug te halen (moet je eens zien hoe snel ze zijn :wink: )
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door yamahakoppel »

ik heb ooit ene geweten die belt de flikken en zegt dat ze met 2 man in zijn tuinhuis aan het inbreken zijn, volgens de flikken waren er momenteel geen combi's ter beschikking ze kwamen zodra er ene binnen kwam :?
2min later belt die man terug de flikken dat ze hun niet moeten haasten want hij had zijn geweer gepakt en die mannen dood geschoten :shock:
geen 5min later 3 combi's aan zijn deur met zwaar gewapende flikken, die inbrekers opgepakt. de flikken heel verbaast hoe, ik dacht dat je ze dood had geschoten. ja zegt die man ik dacht dat je geen combi ter beschikking had en nu sta je hier met 3 stuks
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Jeroen1991
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1075
Lid geworden op: wo 16 dec, 2009 13:56
Locatie: Lanaken

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door Jeroen1991 »

:stupid: :lol: :lol: :lol: :lol:
Yamaha Raptor 660R!
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door CVB »

das wel ne goeie, je ziet maar he, (politie je vriend) tot het er op aankomt

hahahah
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door erikalbring »

haha, zoiets moet je dan idd zeggen, dan zijn ze heel snel bij je :p

of dat ze jou onder schot houden, dan zullen ze wel zeggen dat je rustig moet blijven en moet doen wat ze je vragen
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
blaster85
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 710
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 16:53
Locatie: hardinxveld

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door blaster85 »

@yamahakoppel
:lol:
Had: Yamaha Blaster
Nu: YFZ450 08

-verbrede achter as Dominator 2
-verbrede armen walsh
-reiger veren rondom
-reiger stuurdemper
-GYTR uitlaat
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Sneeuwpret met quad: 700 euro boete

Bericht door bonzaiking »

aha goeie info koppel :bier:
Plaats reactie