Rund um Hause

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Rund um Hause

Bericht door Jazzy »

Jason McCoy schreef:Tenzij het bestemd is als openbare weg mag je er niet rijden. Bosgebied of natuurgebied is geen crossbaan. Wil je de pret niet drukken maar je kunt daar gewoon een fikse boete krijgen
Het is andersom. Tenzij anders aangegeven is het openbare weg en mag je er gewoon rijden.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Rund um Hause

Bericht door AC67 »

Jazzy schreef:
Jason McCoy schreef:Tenzij het bestemd is als openbare weg mag je er niet rijden. Bosgebied of natuurgebied is geen crossbaan. Wil je de pret niet drukken maar je kunt daar gewoon een fikse boete krijgen
Het is andersom. Tenzij anders aangegeven is het openbare weg en mag je er gewoon rijden.
de TS geeft aan dat hij ook wel eens op duitgrondgebied rijd.
is die regel ook in Duitsland van kracht?
Ik kan me voorstellen dat in andere landen andere regels gelden.ik heb alleen ervaring met zweden.
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Heb het maar eens nagevraagd bij een collega die in Duitsland woont en het is daar in grote lijnen hetzelfde als hier.
Tenzij anders aangegeven is het openbare weg en mag je er dus rijden :crosser:

Sowieso ben ik van menig dat je op dit soort paadjes/ weggetjes niet moet crossen. Dat je op rechte overzichtelijke gedeelten even gas geeft OK. Maar in andere gedeelten kan het best wat rustiger aan. Er kunnen immers zomaar wandelaars met een hond, of ruiters opduiken uit een zijpad...
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Afbeelding

Afbeelding
Vandaag voor het eerst een flink stuk door de bossen gereden met de nieuwe schokdempers... Vanwege tijdgebrek heb ik ze vorige week pas laten monteren. Wel even verschil zeg!!!
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Rund um Hause

Bericht door Quadrijder2 »

Ziet er weer goed uit. Ik ben vandaag lekker onroad gebleven want ik had geen zin in poetsen. :D
Can Am Outlander L 500 DPS Max
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Rund um Hause

Bericht door petern »

Mooie plaatjes. Was heerlijk weertje voor een ritje.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Rund um Hause

Bericht door Yair »

Die tweede foto is mooi :bier:
_____________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Quadrijder2 schreef:Ziet er weer goed uit. Ik ben vandaag lekker onroad gebleven want ik had geen zin in poetsen. :D
Vraag me niet hoe het kan, maar zelfs als ik over een harde zandweg rij vliegen de modderklonters mij om de oren :crosser:
Het meeste krijgt de achterpassagier te verduren. Komt wellicht door de spoorverbreders en de Cerossen :roll:

Ben wel ontzettend blij met de nieuwe schokdempers. Vooral in de bochten gaat het een stuk beter nu :buig:
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Rogier
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 13 mar, 2007 17:57
Locatie: Rosmalen

Re: Rund um Hause

Bericht door Rogier »

Partagas schreef:
Quadrijder2 schreef:Ziet er weer goed uit. Ik ben vandaag lekker onroad gebleven want ik had geen zin in poetsen. :D
Vraag me niet hoe het kan, maar zelfs als ik over een harde zandweg rij vliegen de modderklonters mij om de oren :crosser:
Het meeste krijgt de achterpassagier te verduren. Komt wellicht door de spoorverbreders en de Cerossen :roll:

Ben wel ontzettend blij met de nieuwe schokdempers. Vooral in de bochten gaat het een stuk beter nu :buig:
De modder komt door de spoorverbreders. Ik heb ook zo'n max xt gehad en kon goed schoon blijven.

Wat heb je er voor nieuwe schokdempers opgezet?
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Rogier schreef:...Wat heb je er voor nieuwe schokdempers opgezet?
De schokdempers gaven een bonkend geluid als ik door een kuiltje of over een heuveltje reed. QFF heeft ze onder garantie vervangen, echt heel netjes. Het zijn gewoon weer originele schokdempers, geen Fox. Deze zitten op een XT-P en zijn uiteraard veel beter maar ook veel duurder (EUR 750,00 per stuk).
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: Rund um Hause

Bericht door rien »

lekker he toeren
moet hier ook weer eens een nieuwe rit maken
wel ander gebied gaan zoeken
als ik mensen of andere tegen kom ga ik stapvoets

gr rien
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Vandaag eindelijk weer een de tijd gevonden om een rondje met de quad te doen :crosser: Het beestje had een week of 8 tot 9 stil gestaan maar startte meteen! Die Yuasa accu's zijn dus zo slecht nog niet 8)
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
rien
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: vr 21 mar, 2014 23:41
Locatie: Breda

Re: Rund um Hause

Bericht door rien »

lekker he met de quad rijden ikke gisteren
nog stukje gedaan van 133 km
nog veel rij plezier

gr rien
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Rund um Hause

Bericht door Partagas »

Afbeelding
Sinds juli had ik niet meer gereden dus het werd langzaam aan weer eens een keer tijd :oops: Het quadrijden is voor mij toch meer een herfst/ winter activiteit. Tijdens voorjaar/ zomer rijden we bij mooi weer toch liever met de roadster :evil:

Gistermorgen het beestje maar es onder het zeil uit gehaald, volgetankt en starten die hap. Zo'n beetje de hele dag door de (Duitse) bossen gereden, veelal op smalle paadjes. Beetje relaxed gereden (anders zie je geen wild) en de boswachter is veel coulanter als je ergens rijdt waar het niet de bedoeling is. Tijdens de hele tocht eigenlijk nauwelijks mensen gezien, wel reeën.

Afbeelding

Op precies 17,8 km van ons huis ligt dit prachtige kasteeltje. Was er nog nooit eerder geweest :shock:
Grappig dat ze speciaal voor de quadrijders zo'n gazon-cirkeltje hadden gemaakt... Kan iedereen je quad mooi bewonderen als je er over heen rijdt :idea: (NIET gedaan hoor!)

Lekker genoten van de zonnige rit. dus best een leuk tochtje (ca 115 km). Van mij mag de herfst komen hoor :crosser:

Afbeelding
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Rund um Hause

Bericht door Yair »

Mooie foto's!
_____________________________
Afbeelding
Plaats reactie