Barossa project
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Barossa project
In mijn voorstel topic had ik al vermeld dat ik op dit moment met een project bezig ben.
Mijn schoonvader heeft de quad, grotendeels origineel, in Duitsland gekocht (woont er immers ook).
Al snel wilde hij het roer volledig omgooien en begon hij diverse onderdelen te bestellen/ monteren.
Na verloop van tijd werd er steeds minder tijd aan de quad besteed en heb ik hem uiteindelijk overgenomen.
Wat het ooit eens was:
De "sloop" werkzaamheden (schoonvader in actie):
Een aantal aanpassingen verder:
Een paar kleine aanpassingen verder:
Op dit moment ben ik druk bezig om de achter-ophanging in orde te krijgen. De schokbrekers die gebruikt worden komen van een R1 en jullie kunnen waarschijnlijk ook wel bedenken dat dit niet 1 op 1 past.
Zodra de ophanging in orde is ga ik de kabelboom en de digitale km-teller (KOSO) installeren.
Uiteraard is er veel meer wat er nog moet gebeuren en ik zal even hier een opsomming van maken. Hierbij vermeld ik ook wat er al gedaan/ besteld is.
Wat er al gedaan is:
- douglas velgen met banden, voor scooterbandjes
- andere draagarmen voor
- bredere achteras
- spoorverbreders
- verlengde achterbrug
- karbonstalen ketting
- draaigas
- powerfilter
- r1 schokbrekers
- andere koplamp
- digitale KOSO teller
- ander stuur
- led knipperlichtjes
- andere einddemper
- waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten
Wat er nog moet gebeuren:
- achterkap aanpassen en plaatsen
- kabelboom installeren
- km-teller installeren
- gas en andere bekabeling plaatsen
- de boel uitlijnen
- verlichting
- de quad in NL invoeren uiteraard
Zodra ik weer wat verder ben zal ik foto's plaatsen.
Hope you like it
Mijn schoonvader heeft de quad, grotendeels origineel, in Duitsland gekocht (woont er immers ook).
Al snel wilde hij het roer volledig omgooien en begon hij diverse onderdelen te bestellen/ monteren.
Na verloop van tijd werd er steeds minder tijd aan de quad besteed en heb ik hem uiteindelijk overgenomen.
Wat het ooit eens was:
De "sloop" werkzaamheden (schoonvader in actie):
Een aantal aanpassingen verder:
Een paar kleine aanpassingen verder:
Op dit moment ben ik druk bezig om de achter-ophanging in orde te krijgen. De schokbrekers die gebruikt worden komen van een R1 en jullie kunnen waarschijnlijk ook wel bedenken dat dit niet 1 op 1 past.
Zodra de ophanging in orde is ga ik de kabelboom en de digitale km-teller (KOSO) installeren.
Uiteraard is er veel meer wat er nog moet gebeuren en ik zal even hier een opsomming van maken. Hierbij vermeld ik ook wat er al gedaan/ besteld is.
Wat er al gedaan is:
- douglas velgen met banden, voor scooterbandjes
- andere draagarmen voor
- bredere achteras
- spoorverbreders
- verlengde achterbrug
- karbonstalen ketting
- draaigas
- powerfilter
- r1 schokbrekers
- andere koplamp
- digitale KOSO teller
- ander stuur
- led knipperlichtjes
- andere einddemper
- waarschijnlijk ben ik nog wel wat vergeten
Wat er nog moet gebeuren:
- achterkap aanpassen en plaatsen
- kabelboom installeren
- km-teller installeren
- gas en andere bekabeling plaatsen
- de boel uitlijnen
- verlichting
- de quad in NL invoeren uiteraard
Zodra ik weer wat verder ben zal ik foto's plaatsen.
Hope you like it
Laatst gewijzigd door BarossaXtreme op zo 17 mar, 2013 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
Re: BarossaXtreme project
Wordt wel wat moois zo te zien. Alleen zou ik die luchtfilter eraf doen, lijkt mij niet zo gezond
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: BarossaXtreme project
ferm quadje
had je hem niet beter eerst in originele uitvoering ingevoerd na die volledige ombouw gaat het volgens mij moeilijk zijn om hem in te voeren
had je hem niet beter eerst in originele uitvoering ingevoerd na die volledige ombouw gaat het volgens mij moeilijk zijn om hem in te voeren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3495
- Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
- Locatie: ridderkerk
Re: BarossaXtreme project
yamahakoppel schreef:ferm quadje
had je hem niet beter eerst in originele uitvoering ingevoerd na die volledige ombouw gaat het volgens mij moeilijk zijn om hem in te voeren
dit is ook wat ik dacht eerst invoeren dan pas verbouwen de rdw houd van brave quadjes
wel een mooi ding!!! jammer van de remtrommels ik zou ze vervangen door blaster schijfremmen
remt veel beter
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: BarossaXtreme project
Om risico te vermijden kun je hem beter origineel aanbieden bij de RDW.
Het is eigenlijk geen keuring maar een identiteitscontrole. Geen idee hoe ze omgaan met een quad die dusdanig aangepast is.
Wel een mooi project overigens!!!
Het is eigenlijk geen keuring maar een identiteitscontrole. Geen idee hoe ze omgaan met een quad die dusdanig aangepast is.
Wel een mooi project overigens!!!
Re: BarossaXtreme project
WOOW wat een verschil al! Word zeker wel een cool speeltje, succes ermee
HONDA the dream of power
Re: BarossaXtreme project
stuk beter, groot verschil !
1) raptor 350 05 (verkocht)
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
2) raptor 350 05 (verkocht)
3) yfz 450 08 (verkocht)
4) yfz 450 09 se (verkocht !! )
5) banshee (weg )
6) blaster (verkocht)
7) trx 450 05 (verkocht)
8 ) yfz 450 05 (verkocht)
9) DS 450 xmx '08
10) r700 '12
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
Re: BarossaXtreme project
Uhm weet niet waar jullie probleem direct zit met het invoeren, zoals ik zie het de motorblok het zelfden gebleven.
En omdat die al binnen de EU op kenteken heeft gestaan mag dezen quad niet meer geweigert worden door geen enkelen reden dan ook (behalven als er een anderen motorblok in licht met een anderen motorinhoud CC)
En dezen aanpassingen kunnen net zo goed gebeurt zijn voordat hij dezen quad gekocht had. Dus zie nergens een probleem.
Maar je bent goed bezig geweest gaat er goed uitzien.
En omdat die al binnen de EU op kenteken heeft gestaan mag dezen quad niet meer geweigert worden door geen enkelen reden dan ook (behalven als er een anderen motorblok in licht met een anderen motorinhoud CC)
En dezen aanpassingen kunnen net zo goed gebeurt zijn voordat hij dezen quad gekocht had. Dus zie nergens een probleem.
Maar je bent goed bezig geweest gaat er goed uitzien.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: BarossaXtreme project
Dank voor jullie reacties.
Een aantal antwoorden op de diverse vragen
De luchtfilters zijn aangeschaft door mijn schoonvader. Deze zullen niet op de quad komen want deze zuigen alleen maar rotzooi naar binnen. Laat ik maar niets over water zeggen als het regent.
Helaas heeft mijn schoonvader de originele rubber voor de luchtfilterbox versneden. Op dit moment ben ik nog zoekende naar gesloten filters die ook passen. Het blok zit namelijk niet in het midden van het frame waardoor er aan een zijde erg weinig ruimte over blijft voor een filter.
Ik had ook liever de quad ingevoerd voordat er aan gesleuteld werd. Helaas heeft mijn schoonvader hier destijds niet aan gedacht.
Wat sjmallie al aangeeft, de quad zou gewoon een NL kenteken moeten krijgen aangezien hij al binnen de EU eentje had. Hij heeft het originele blok (alleen iets meer pk's). Voor de rest zal hij technisch helemaal in orde zijn als hij naar het RDW gaat.
Ik zal het met die schijfremmen in gedachten houden maar wil hem eerst op kenteken hebben
Een aantal antwoorden op de diverse vragen
De luchtfilters zijn aangeschaft door mijn schoonvader. Deze zullen niet op de quad komen want deze zuigen alleen maar rotzooi naar binnen. Laat ik maar niets over water zeggen als het regent.
Helaas heeft mijn schoonvader de originele rubber voor de luchtfilterbox versneden. Op dit moment ben ik nog zoekende naar gesloten filters die ook passen. Het blok zit namelijk niet in het midden van het frame waardoor er aan een zijde erg weinig ruimte over blijft voor een filter.
Ik had ook liever de quad ingevoerd voordat er aan gesleuteld werd. Helaas heeft mijn schoonvader hier destijds niet aan gedacht.
Wat sjmallie al aangeeft, de quad zou gewoon een NL kenteken moeten krijgen aangezien hij al binnen de EU eentje had. Hij heeft het originele blok (alleen iets meer pk's). Voor de rest zal hij technisch helemaal in orde zijn als hij naar het RDW gaat.
Ik zal het met die schijfremmen in gedachten houden maar wil hem eerst op kenteken hebben
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: BarossaXtreme project
Ben benieuwd hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien.
Alleen waarom heet het topic barossa extreme terwijl het een cheetah is?
Alleen waarom heet het topic barossa extreme terwijl het een cheetah is?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: BarossaXtreme project
erg vette quad hoor
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
Re: BarossaXtreme project
Omdat het een extreme ombouw is
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: BarossaXtreme project
Dat is dan wel erg verwarrend zeg. Er is namelijk gewoon een type Barossa Extreme. Dacht dat t daarom ging toen ik het topic opende
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: BarossaXtreme project
He jongen toch, hoop dat je van de schrik en verwarring bekomen bent inmiddels. Maar het maakt in de praktijk weinig uit, zelfs origineel zit er bijna geen verschil tussen die SMC en Barossa's en deze lijkt al helemaal niet meer op een Extreme of Cheetah. Ik heb er zelf ook twee gehad, technisch gezien allemaal één pot nat.Jason McCoy schreef:Dat is dan wel erg verwarrend zeg. Er is namelijk gewoon een type Barossa Extreme. Dacht dat t daarom ging toen ik het topic opende
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: BarossaXtreme project
Ik wist helemaal niet dat er een extreme uitvoering van Barossa was
Het was gericht op de extreme ombouw.
Wat zijn jullie ervaringen verder met de Barossa?
Het was gericht op de extreme ombouw.
Wat zijn jullie ervaringen verder met de Barossa?
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.