Barossa project
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Barossa project
De gasschuif gaat nooit open als je de choke er op zet hoor.
De choke is een schuifje die de luchttoevoer verminderd, hierdoor krijgt je mengsel dus een verhouding van meer benzine en minder lucht.
De choke is een schuifje die de luchttoevoer verminderd, hierdoor krijgt je mengsel dus een verhouding van meer benzine en minder lucht.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 29 mar, 2012 22:17
- Locatie: In de buurt van Leiden
Re: Barossa project
Ik kan gewoon rijden met de choke aan, dus neem ik aan dat dat wel moet kunnen toch? Hij rijdt dan niet super, maar kan wel gas geven.
Barossa 250
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
De choke kabel komt aan dat plastic handeltje. Deze kabel trekt alleen maar de chokeklep dicht en verhoogt niet het stationair toerental!
De gaskabel zit gewoon rechtstreeks boven in de gaschuif.
Is zo'n carburateur niet te klein voor een opgeboord blok trouwens?
De gaskabel zit gewoon rechtstreeks boven in de gaschuif.
Is zo'n carburateur niet te klein voor een opgeboord blok trouwens?
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Dus zo zou het goed moeten zijn?
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 29 mar, 2012 22:17
- Locatie: In de buurt van Leiden
Re: Barossa project
Ja volgens mij wel. Zo als hij nu staat staat de choke open(of wel aan). Als de choke dicht gaat duwt hij dat klepje omhoog.
Barossa 250
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
Op deze foto staat de choke "uit". Als hij "aan" staat dan dan staat de schuif verder open.
Ik was van mening dat de klep in de carb wel bediend wordt als de choke gebruikt wordt, maar dit is niet het geval zo blijkt.
Maar het klopt dat alleen het hefmechanisme op en neer gaat bij het bedienen van de choke?
Ik was van mening dat de klep in de carb wel bediend wordt als de choke gebruikt wordt, maar dit is niet het geval zo blijkt.
Maar het klopt dat alleen het hefmechanisme op en neer gaat bij het bedienen van de choke?
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
Het plastic heveltje moet de chokeklep dichtdrukken, dus hier zit iets niet goed volgens mij!
Re: Barossa project
Kijk gewoon even in je carburateur? Wat de klep doet als je de hendel op een andere stand zet.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Barossa project
Die klep doet niks.
Als i wel wat doet dan zit er iets goed mis hahaha
Als i wel wat doet dan zit er iets goed mis hahaha
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: Barossa project
Achter dat heveltje zit toch gewoon een klep? Choke aan, klep dicht -> minder lucht
-
- Quadfanaat
- Berichten: 75
- Lid geworden op: za 16 mar, 2013 09:54
Re: Barossa project
De klep doet dus niks, nada, niente hooguit een klein stukje en dan is hij buiten bereik van de grote hevel waar de kabel aan vast zit. Er klopt inderdaad iets niet Paul maar probeer te achterhalen wat . Het palletje van de klep kan niet anders aangesloten worden, bijv. aan de andere kant van de plastic hoofd hevel met de kabel.
@Jason: Als alleen de plastic hevel met de kabel eraan vast op en neer gaat zou de choke moeten werken? Ik, en mijn vader, zijn in de veronderstelling dat die klep wel wat zou moten doen. maar goed, nooit te oud om iets te leren.
@Jason: Als alleen de plastic hevel met de kabel eraan vast op en neer gaat zou de choke moeten werken? Ik, en mijn vader, zijn in de veronderstelling dat die klep wel wat zou moten doen. maar goed, nooit te oud om iets te leren.
km/h is hoe hard je de muur raakt, pk is hoe ver je de muur meeneemt.
Re: Barossa project
Ik heb hier een carburateur waarbij dit hetzelfde is, echter alleen zonder kabel.
Door het hendeltje te verzetten draai je het tegen het hendeltje aan en die zet de klep in een andere stand
Door het hendeltje te verzetten draai je het tegen het hendeltje aan en die zet de klep in een andere stand
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: Barossa project
Over welke klep heb je het nou eigenlijk??? Hier schreef je gasklep. Die moet gewoon dicht blijvenBarossaXtreme schreef:De afgelopen 2 dagen aan de quad lopen sleutelen. Helaas is het steeds 1 stap vooruit en 2 achteruit. Maar goed, we gaan door en het resultaat zal er uiteindelijk ook wel mogen zijn.
Gisteren en vandaag voornamelijk gericht op de ophanging voor en achter en de bekabeling (ook de rem). Vandaag nog een nieuwe remleiding opgehaald in Duitsland. Aangezien de achterbrug verlengd is, is men ook een langere leiding nodig . In Duitsland ging mij dit 25 euro kosten terwijl ik in Nederland al snel 50 a 75 euro lichter zou zijn
Tijdens het aanleggen van de bekabeling voor gas en choke zijn wij op een probleem gestuit. Als de choke open gezet wordt d.m.v. de schuif op het stuur gaat de gasklep niet open. Ik kan nergens op internet of in het boekje vinden hoe dit hoort te zitten. Kan iemand mij misschien helpen? Ik zal z.s.m. een foto plaatsen van de carb hoe het bij mij nu zit.
De eindstreep komt steeds meer in zicht net als het mooie weer.
Aangezien de vorderingen niet echt veel beeldmateriaal opleveren zal ik verder geen beeldmateriaal plaatsen tenzij men dit graag wil.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 29 mar, 2012 22:17
- Locatie: In de buurt van Leiden
Re: Barossa project
Link
Even een fimlpje gemaakt. Aan het begin staat de choke aan, en daarna gaat hij uit, weer aan, weer uit en weer aan. Hopelijk verduidelijkt dit het een beetje.
Barossa 250
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: Barossa project
Oke,
Deze carburateur heeft een gasschuif die gewoon door de gaskabel omhoog getrokken wordt. Daarnaast zit direct vooraan in de carburateur een choke-klep. Bij de koude start moet deze dicht getrokken worden om het mengsel te verrijken. Als alleen het plastic heveltje beweegt en de klep zelf blijft stilstaan dan zit er iets niet goed!
Overigens starten deze dingen ook zonder choke als je het stationaire CO afstelt op ca 3,5%. Maar het is wel handig om de choke te kunnen gebruiken als het heel koud is of als de quad lang stilgestaan heeft.
Deze carburateur heeft een gasschuif die gewoon door de gaskabel omhoog getrokken wordt. Daarnaast zit direct vooraan in de carburateur een choke-klep. Bij de koude start moet deze dicht getrokken worden om het mengsel te verrijken. Als alleen het plastic heveltje beweegt en de klep zelf blijft stilstaan dan zit er iets niet goed!
Overigens starten deze dingen ook zonder choke als je het stationaire CO afstelt op ca 3,5%. Maar het is wel handig om de choke te kunnen gebruiken als het heel koud is of als de quad lang stilgestaan heeft.