mijn mooie kfx 400

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

hallo

na een lange lijdensweg dan toch een kfx 400 gekocht, :crosser:
deze is in goede staat geen roest, kleinbeetje door steenslag vooraan, maar dat is te verwaarlozen,

is wel een beetje vuil maaar valt goe mee, de kappen, zijn zwaar toegetakeld maar voor mij (beginneling) is dit geen probleem,
achter zitten er kenda banden op die half op zijn, en voorraan die tappen? naam ondgaat mij nu, inova
zit ook een km teller op en doma uitlaat,

man man man, wat ben ik tevreden dat ik er na 3 jaar eidelijk er 1 tje heb, net een kindje die een snoepje krijgt, :lol: :D
en daat zit echt power op man niet normaal, heb wel ondervonden dat ik snel moet opschakelen,
ketting en tandwielen en remmen zijn vervangen geweest,

juste die pinkers achte werken niet die zijn stuk, en die van voor werken niet,

ik zie kabeltje loshangen, maar weet totaal niet hoe ik daar aan moet werken,
als ik het kabeldje volg komt dit van de pinkers,
ik ga proberen en elekt schema te dowlaoden,

fotos volgen vandaag, (avond) of morgen vroeg,

mvg cvb
Laatst gewijzigd door CVB op di 26 mar, 2013 16:05, 2 keer totaal gewijzigd.
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

ik zou deze week nog een kijken om de quad een voledige poets beurt te geven (alle aarde weg),
maar zou ik hem mogen stomen met de kappen er af, en moet de motor draaien,
en waar blijf ik het best uit de buurt,

ik zie ook dat de radiateur ook hier en daar beetje aarde in de gleufjes zit, mag ik daar volle bak op spuiten, het is een kargher die ook warm water heef

mag hij dan nat in de garage, of moet hij eerst beetje opdrogen,

mvg cvb
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
dave88
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1239
Lid geworden op: vr 17 feb, 2012 17:01
Locatie: nuth

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door dave88 »

Met koude motor afspuiten en oppasse. Met de luchtfilter en het liefst ff een stop in de uitlaat steken
HONDA the dream of power
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door Jazzy »

Gefeliciteerd met de aankoop, ik hoop dat deze er beter bij staat dan die vorige. Ben benieuwd naar de foto's.

Meestal staat in de handleiding dat je hem niet met hoge maar met lage druk moet afspuiten, als je wel hoge druk gebruikt dan niet te dichtbij en uitkijken dat je geen water bij de keerringen e.d. inspuit.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
minivtec
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 823
Lid geworden op: zo 05 sep, 2010 14:10
Locatie: laren (gld)

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door minivtec »

Ik doe meestal een paar doeken in de filterbak en dan de deksel erop, dan nog niet vol op de filterbak spuiten, een stop in de uitlaat en dat met hoge druk afspuiten. absoluut niet met hoge druk op de radiator dan kun je de vinnetjes krom gaan, dat kun je het beste met de tuinslang doen.

Wat in na het schoonmaken doe is alles droog blazen met de compressor en alle vet nippels van de ophanging door smeren zodat het water dat er in is gekomen er ook uit is. en voor het crossen doe ik meestal silicone spray op de kappen zodat het vuil minder goed blijft zitten.
Snelheid is niet gevaarlijk, het zijn je fouten die je dan maakt.

viewtopic.php?f=42&t=38445
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

Paar fotos
Wist niet dat het demonteren zo lastig zou zijn
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik poets lekker verder,
Thx allemaal
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
Scrambler500
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: di 10 jan, 2012 08:40
Locatie: Bij mijn quad :-)

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door Scrambler500 »

Jawatte, ge zult uw werk hebben... Zo te zien heeft de vorige eigenaar hem nooit eens grondig gepoetst :mrgreen:. Succes ermee :!:
Quadrijden geeft mij een gevoel van vrijheid en genieten...
DeniK
Quadrider
Quadrider
Berichten: 326
Lid geworden op: zo 04 sep, 2011 23:05
Locatie: ALPHEN AAN DEN RIJN
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door DeniK »

die is inderdaad aan een grondig schoonmaak toe ja
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

Vandaag hem 3 keer afgespoten met warm water en de aarde is er nog niet uit,
De radiator zat vol met aarde en die lipjes zijn al voor de helft toe, maar ik kan er wel nog door kijken,
Hier endaar roest plekken tegen gekomen, maar valt goe mee, denk voor dit jaar hem zo beetje opte lappen en volgende winter alles dr af en herbeginnen,
Ik had graag nog het kleur van de armen en chachi gehad, het nummer,
Fotos van de poets beurt komen nog,
De banden spanning achter was 1 bar en vooraan 0,9, is dit goed, en ik heb gezien dat in de lamp kap ook beetje aarde in licht hoe haal ik er dat uit,

Alvast bedankt
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door sjmallie94 »

Je hebt E-mail ontvangen :D

Je radiateur kun je besten even in bak met water leggen, alle opening goed dicht maken of zorgen dat er geen water in radiateur komt overal slangen in duwen, dan in bak met water leggen en modder laten inweken, erna spoel je het redelijk goed er tussen uit.

De kleur van je A-Armen en frame zijn nergens te vinden, als je precies zelfde kleur wilt moet je al naar verf winkel gaan en met zoon waaier gaan kijken, anders pak 1 of anderen grijs die je er op vind lijken en spuit het frame opnieuw.

Banden druk, ja dat zijn enduro banden half modder half straat dus die 1 bar kun je gerust eens laten voor begin.

en bedoel je het vuil dat echt in de spiegel zit of gewoon rondom de kunstof ?? want eigenlijk kan er geen water in komen, omdat alles dicht is of met gummies of gewoon omdat dicht gekit is.

En kijk eens naar direct naar je spoor, je banden zijn namelijk heel erg schuin afgesleten. en je ketting even spannen, hangt nu erg slap.
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
johnnyp
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 87
Lid geworden op: vr 18 dec, 2009 11:36

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door johnnyp »

waarom mag er geen water in de radiateur komen?
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door yamahakoppel »

als je de radiator in water laat weken dan komt al de modder los en als deze modder in de radiator komt, slippen al de koel kanaaltjes vanbinnen dicht en heb je later nog geen koeling daarom mag er geen vuil water in de radiator komen :wink:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

Zoalals je kan zien op de foto, zit het vuil in de spielgel, ik begrijp,ook niet hoe het daar kan komen, maar het zit er wel, ik probeer wel om er uit te krijgen,
Ik vinw die ketting zeer slap te hangen en zal die ook aanspannen, thx voor tip,
Ik heb nu ook naar quadfun geweest om enkele dingen te kopen , vooral kuis produkten, en een xrw bumper, die met die 3 buizen, duurd wel 1 maand oor ik zeheb, kan geen kwaat heb tijd, heb de lucht filter uitgehaalt en opgekuist, maar er is een mouse lver de kn filter, en in quadfun begrepen ze dit niet, ik ga die moese dan ook verwijderen , denk dat hij nu nog meer lucht zal krijgen,
Die quad trekt enorm op met die doma uitlaat en kn filter, in iedere versnelling kan de die quad op deachterwiellen trekken, echt power man niet normaal,

Mvg cvb
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door Jason McCoy »

Ik zie geen foto van een spiegel. Maar waarschijnlijk is het glas losgelaten van de onderlaag.

Wat bedoel je met mouse in het filter? Je moet niet vergeten dat de quad waarschijnlijk is afgesteld met de setup die je nu hebt. Ga je dus iets aan het filter aanpassen dan moet de quad opnieuw afgesteld worden. Lijkt me dus ook niet de meest voor de hand liggende actie
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
CVB
Quadrider
Quadrider
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 20 feb, 2013 07:46
Locatie: tielt west-vlaanderen
Contacteer:

Re: mijn mooie kfx 400

Bericht door CVB »

lol met die spiegel bedoel ik in de lamp kap, haha,
en heb naar quadfun geweest en vanalles besteld voor te poetsen,
en de luchtfilter is een kn filter, ziet er zeer goed uit zat geen vuil op, er zit wel zo een mouse over die in olie zat,
quadfun begreep er niks van, maar toch is het zo,
ik denk dat ze dit gedaan hebben om de de kn filter nog meer te beschermen, tegen direkt vuil,
heb de filter mooi gekuist met kn luchtfilter reiniger,
de zwarte plestik mooi opgeblonken, en ook de velgen, naar mate van het mogelijke,

deze week ga ik de oilie en oile filter vervanegn en ook de vloeistof van de raiator bijvullen,
ga de wielen er nog afhalen en de remmen controleren,
nog een paar fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals je kan zien is de radiator de lipjes een beetje geplooit, hoop dat dit niet kwaat kan, heb hem nog tans met de tuinslang afgepoten maar zat geheel toe met aarde, de rest heb al mooi opgeblonken,
nu ga ik nog de achterste kap ook afdoen e, de de uilaat mooi opvrijven, maar niet schilderen,

alle tot later

mvg cvb
MVG cvb
KFX 400


hou het rustig op de weg, en hang niet de held uit
Plaats reactie