Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
DionKokke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul, 2015 17:57
Locatie: Egmond-Binnen Noord-Holland

Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door DionKokke »

Hallo,

Mijn broertje heeft een half jaar geleden een Access Motor SP50 gekocht. Het lijkt een beetje raar dat ik dan een onderwerp open in plaats van mijn boertje, maar mijn broertje snapt echt maar dan ook echt helemaal niks van dingen wat in de technische richting gaat ziten. Dus daarom doe ik alles aan de quad als er iets moet gebeuren. er zit een 50cc cilinder op maar heb geen idee welk merk en/of type. Er zit een race uitlaat op maar die zit onder de rechter voetsteun en heb ook weer geen idee welke uitlaat pot er onder zit, ik heb er zit wel een ginarelli demper er op gemonteerd. maar de quad maar nog steeds veel en veelste veel herrie!!! :x :evil: En hij gaat maar echt max. 47Km/h :cry: . en Dat vind me broertje en ik veelste zacht (ook vergeleken met hoeveel geluid de quad maakt). toen ik een keer sigareten voor iemand moest halen zij de kroeg eigenaar ook dat die quad veeeeel hader zou moeten lopen qua hoeveel geluid die maakt. ik had op dit forum gelezen dat je een van de beste prestatie (dus beter/sneller optrekken en misschien iets sneller kan zijn) met de standaard uitlaat. en ik heb ook op dit forum gelezen dat als ik hem harder moet laten lopen bijv. een 70cc erop zetten. Nou is mijn vraag wat kan ik beter doen, een 70cc erop zetten of een betere of standaard uitlaat erop zetten. nou willen me broertje en ik allebei eigenlijk wel een andere uitlaat, omdat deze uitlaat die er nu onder zit dus echt op een k*t plek zit. want als er bijv. met ze'n 2e op de quad zitten en we moeten over een dremper/heufel/hobbel dan raakt de uitlaat de grond. en de uitlaat ik al een keer letterlijk er af gebroken (bocht in 2e). maar zou ik dan een standaard uitlaat erop zetten omdat deze mooi onder het blok zit en tussen het frame dus hoger van de grond, dus dan zullen we daar geel last meer van hebben. of zou ik er een andere uitlaat erop zetten. maar zijn er uitlaten die je er zou onder een SP50 kan zetten zonder iets/veel telassen? me broertje wil wel wat harder gaan want hij vind dit tezacht. en hij kan toch niet zo 1, 2, 3 op de rollerbank dus daar is die niet bang voor :wink: :p . maar zou ik dan er een 70cc erop zetten? en kan dat dan misschien ook samen met een standaard uitlaat?

mvg,

Dion en Jules, Egmond-Binnen N-H

p.s. foto's die verstuur ik zometeen, moet ze nog ff maken.
niet letten op spelfouten!!! ik heb Dyslexie. was al lastig zat om zo min mogelijk spelfouten te maken.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door java »

Niet op de rollenbank? Echt wel ze hebben een bij zet stuk voor het andere wiel.
Al andere rollen in de cvt geprobeerd? Cabroteur goed afgesteld? Andere sproeiers er in? Origineel worden er wel te kleine in gedraaid. Ivm milieu eisen.
Afbeelding
DionKokke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul, 2015 17:57
Locatie: Egmond-Binnen Noord-Holland

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door DionKokke »

hier wat foto's van mijn broertjes Access SP50

foto van mijn broertje en zijn Quad SP50
Afbeelding

Access SP50
Afbeelding

de uitlaat die er nu onder 'hangt'.
Afbeelding

'ginarelli demper op de uitlaatpot.
Afbeelding

ingezoomd op de cilinder.
Afbeelding

overzicht op de cilinder.
Afbeelding

de nieuwe plek waar de uitlaat moet komen :D.
Afbeelding

filmpje van de quad Access SP50. spijt me zeer voor de slechte beeld en geluids kwaliteit. het gaat voornamelijk om hoeveel herrie de quad maakt. met opnemen heb ik een microfoon gebruikt met een geluid/ruis dempende hoes/sok erom heen.
https://youtu.be/gJoZxw9aCBM

weet iemand misschien wat voor frame het is? is het een SP50H, SP50 of SP50XXL?
niet letten op spelfouten!!! ik heb Dyslexie. was al lastig zat om zo min mogelijk spelfouten te maken.
DionKokke
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 08 jul, 2015 17:57
Locatie: Egmond-Binnen Noord-Holland

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door DionKokke »

Dankje voor je reachtie Java.

nooit geweten dat een rollerbank dat heeft. nou heb ik nog nooit in die 2 jaar tijd dat ik met me Kreidler rij een rollerbank gezien hihi :applaus: :p :D .
maar ik heb echt geen idee welke rollen er nu inzitten en zou ook echt niet weten hoe ik ze zou moeten herkennen. en ik heb ook nog geen andere sproeiers er in gehad. welke rollers en sproeiers zou je me kunnen aanraden. ik heb wel dat elleboogje uit de luchtfilter gehaald. want hij trekt een stuk beter als dat elleboogje er uit is. maar hij happert wel een beetje met optrekken. en dat zou kunnen komen door een teklein sproeiertje?

mvg,

Dion Jules, Egmond-Binnen N-H
niet letten op spelfouten!!! ik heb Dyslexie. was al lastig zat om zo min mogelijk spelfouten te maken.
cafo
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 12 jul, 2016 19:00

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door cafo »

ik heb het zelfde probleem heb je het al gefixt of nog niet
johncock
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: za 24 jan, 2015 17:05

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door johncock »

cafo schreef:ik heb het zelfde probleem heb je het al gefixt of nog niet
Ja het gwn een beetje met je luchtechroef spelen. Heb inmiddels een standaard uitlaat op de kop getikt waarvan het binnenwerk is aangepast. Hij loopt nog steeds 47 tot 50. Ben der achter gekomen als die harder gaat dmv een heuvel af gaat dat die afslaat en zodat die weer 45 ongeveer vert loopt dat gaat die van zelf weer aan. Komt dit doordat die teveel toeren maakt en de cdi het niet aan kan of is het de onsteking zelf die roet in het eten gooit. Weet jullie hier iets van?
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door Haagje »

cdi is begrenst
japiedequad
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 20 jun, 2016 20:23

Re: Access Motor SP50 standaard of betere uitlaat en/of 70cc

Bericht door japiedequad »

Haagje schreef:cdi is begrenst
Is er een manier om hem te ontgrenzen? of weet jij een ander passend CDI? :?:
Plaats reactie