locking obsessie

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

locking obsessie

Bericht door Fré »

Kijk, nu gaat het me iets te ver:


Moet je mij eens uitleggen waarom het altijd kriebelt om een topic te locken, zelfs al loopt die niet uit de hand.

De druppel was het veringlengte topic. Ik had toevallig nog iets interessants te zeggen m.b.t. het topic onderwerp, nu werd het gesloten. Ik weet niet door wie, en dat interesseert me ook niet.

Ik vind het nogal pretentieus om vanals 1 iemand ook maar een beetje denkt dat er niets interessants meer toe te voegen is, om het hele boeltje te sluiten.


Precies of je zit in een vergadering, jij denkt van nu is het allemaal gezegd over dit onderwerp, dus vanaf nu ga jij en jij en ook jij en iedereen hierover zwijgen.


In de politiek zijn ze ook zo wild van preventie en betutteling. Liever elkeen zijn handen afkappen dan een dief bestraffen.
Ik denk dat de meeste politiekers vroeger moderators op een forum geweest zijn!


En dit moest er nu eens uit.
White LTZ-450 - powered by MSD -
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

:mrgreen: go fre :mrgreen: ergens heb je wel gelijk , het liep niet uit de hand op dat topic en als ik dan in een topic van mezelf expliciet vraag om het te sluiten omdat er bepaalde mensen geen respact hebben voor andermans mening blijft het topic lekker open staan :shock: zal geen lievelingetje zijn waar de moderators voor springen :lol: :lol: :lol:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
tointjuh
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1046
Lid geworden op: ma 24 jan, 2005 17:34
Locatie: Nederland

Re: locking obsessie

Bericht door tointjuh »

Fré schreef:Kijk, nu gaat het me iets te ver:


Moet je mij eens uitleggen waarom het altijd kriebelt om een topic te locken, zelfs al loopt die niet uit de hand.

De druppel was het veringlengte topic. Ik had toevallig nog iets interessants te zeggen m.b.t. het topic onderwerp, nu werd het gesloten. Ik weet niet door wie, en dat interesseert me ook niet.

Ik vind het nogal pretentieus om vanals 1 iemand ook maar een beetje denkt dat er niets interessants meer toe te voegen is, om het hele boeltje te sluiten.


Precies of je zit in een vergadering, jij denkt van nu is het allemaal gezegd over dit onderwerp, dus vanaf nu ga jij en jij en ook jij en iedereen hierover zwijgen.


In de politiek zijn ze ook zo wild van preventie en betutteling. Liever elkeen zijn handen afkappen dan een dief bestraffen.
Ik denk dat de meeste politiekers vroeger moderators op een forum geweest zijn!


En dit moest er nu eens uit.
ik vind ook wel dat je gelijk hebt.. maar het zal wel moeten, anders krijg je grote ruzie's.
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Ik vermoed dat het Ivoman zelf was die het topic sloot? Hij wou de discussie verder zetten nadat hij de veren had getest, om zo voorbarige commentaar (verder) te vermijden (mijn idee uiteraard, misschien deed hij het voor een andere reden).
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

give the baby his bottle

Bericht door Ivoman #7 »

inderdaad.
En omdat ge zo vriendelijk zijt; hier: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 8&start=45

Jullie kunnen me wat! En dan veralgemeen niet! Maar als je eens bedenkt hoe behulpzaam ik geweest ben en nog steeds ben terwijl ik zovele ***** reactie moet incaseren de laatste tijd... Ik krijg er wat van! En allemaal onterecht!

Diegenen die me kennen weten wat ze aan mij hebben! Ken je me niet maak me dan ook niet zwart! :x
Frank MB
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1745
Lid geworden op: do 25 sep, 2003 16:31
Locatie: Sevenhills

Re: give the baby his bottle

Bericht door Frank MB »

Ivoman #7 schreef:inderdaad.
En omdat ge zo vriendelijk zijt; hier: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 8&start=45

Jullie kunnen me wat! En dan veralgemeen niet! Maar als je eens bedenkt hoe behulpzaam ik geweest ben en nog steeds ben terwijl ik zovele ***** reactie moet incaseren de laatste tijd... Ik krijg er wat van! En allemaal onterecht!

Diegenen die me kennen weten wat ze aan mij hebben! Ken je me niet maak me dan ook niet zwart! :x
Ik vond dat je er goed aan deed om het topic te sluiten omdat er alleen maar opmerkingen gemaakt werden dat dit niet goed was en dat niet. Het ging niet meer over de vraag dus offtopic en dan moet je gewoon soms sluiten.
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Tis niet omdat je veel waarde aan het forum toevoegt dat je opeens niets van commentaar meer moet incasseren. Als het goed is wordt het hier gezegd, maar als het wat minder is dan mag het ook eens gezegd worden medunkt.

Dit soort discussies moet je imho eens zijn vrije gang laten gaan, het is stil waar het nooit waait.
Bij deze is ook nog eens een ander hekel onderwerp aangesneden. Ik vind dat ik het recht heb om mijn opmerkingen hier te plaatsen.

Voor mij is de zaak rond, ik ben tevreden dat je mijn mening omtrent het locken van topics weet. Een klein beetje kritiek werkt op lange termijn meestal constructief.
White LTZ-450 - powered by MSD -
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: give the baby his bottle

Bericht door AlfA »

Ivoman #7 schreef:inderdaad.
En omdat ge zo vriendelijk zijt; hier: http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... 8&start=45

Jullie kunnen me wat! En dan veralgemeen niet! Maar als je eens bedenkt hoe behulpzaam ik geweest ben en nog steeds ben terwijl ik zovele ***** reactie moet incaseren de laatste tijd... Ik krijg er wat van! En allemaal onterecht!

Diegenen die me kennen weten wat ze aan mij hebben! Ken je me niet maak me dan ook niet zwart! :x
daar moet je mee leren leven hé, hoge bomen vangen veel wind :)

da's altidj zo, als het goed gaat, hoor je niemand, gaat het minder goed, komen er reacties. dat is niet alleen op 't quadforum, maar zo is 't leven...
Die moet je leren relativeren...

En 't is ooit moeilijk om een grens te trekken, wanneer een topic gesloten kan worden... In dit geval was 't ivoman zijn topic, en hij wilde ingrijpen voor 't uit de hand liep denk ik.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

eigenlijk zou elk zen eigen topics moeten kunnen beheren , zodat je zelf bepaalt waar de grens ligt en of je voldoende geinformeerd bent :) dit is mijn persoonlijke mening uiteraard he .
zeg niet dat ivoman die topic al dan niet mocht sluiten maar vind nu niet dat het er bijna uit de hand liep :o
wil men verder ruzie maken als dit voorvalt kan je dit toch via pb doen ook en heeft niemand er last van maar kan iemand anders nuttige info toch nog toevoegen aan het topic of mischien wel een review over het produkt .
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

idd, de grens is een dunne en vage lijn.

Een topic waar je vragen stelt en een hoop antwoorden en reacties krijgt, is niet meer jouw persoonlijke topic, maar een topic van iedereen. Vandaar dat enige voorzichtigheid gewenst is wie moet bepalen wanneer gezwegen wordt.

In de kerk bepaalt de pastoor wanneer de mis gedaan is, het is dan ook een monoloog. In een vriendschappelijke discussie worden gemoederen bedaard en wordt gepraat, en soms valt er inderdaad eens een iets harder woordje.

Modereren is in mijn ogen het weghalen van te ver gaande reacties, niet ALLE reacties. Ik ben eerder voor een persoonlijke aanpak van de zogenaamde "onruststoker", dan iedereen de mond te snoeren, gebaseerd op 1 enkele mening. Ik denk dat het meer loont van diegene die je verdenkt van off-topic onrust stoken persoonlijk aan te wijzen.


Maja kijk das mijn visie op deze zaak.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Waarom zou ik enkel slotten als het uit de hand is gelopen?
Ik heb alle recht om een topic te sluiten als ik een vermoeden heb dat het wel eens uit de hand zou kunnen lopen.

Bovendien had ik geen zin in een discussie terwijl er nog niks gekend is over YSS. Dus slot erop!

Deze keer had je pech, Fré! En de andere topics die "obsessioneel" gesloten geweest zijn, mag jij ons nu eens tonen... :duimlaag:

Much ado about nothing

Je ligt wakker om een benullig iets, in mijn ogen en ik hecht er, toucour, teveel aandacht aan.

Ik zou zeggen; ik trek me uit de discussie en hoor wat de forumleden te zeggen hebben. (y)

Wordt er gerelativeerd of niet?
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

ivoman je hebt helemaal gelijk jij was toch ook de opener van het topic? dus als jij genoeg info hebt kun je het weer sluiten ik snap frË zijn probleem niet echt had je nog iets te vragen over die veren of zo open dan een nieuwe of pm die gene
2017 raptor 700 SE
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Ivoman #7 schreef:Ik zou zeggen; ik trek me uit de discussie en hoor wat de forumleden te zeggen hebben. (y)
Hier heb ik niets aan toe te voegen. Ik zie dat dit topic al een gunstig effect heeft gehad, gezien iedereen hier nu eens op een min of meer propere manier zijn gedacht mag zeggen, zonder dat er al een slotje op staat.
En zie, er zijn verschillende meningen, en die komen aan het licht. Danku Ivo :mrgreen:
White LTZ-450 - powered by MSD -
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Heb me ook al soms geërgerd aan het opduiken van deze ventjes: :slot:

Forum is er om te discuteren...
KFX540
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

adly rijder schreef:ivoman je hebt helemaal gelijk jij was toch ook de opener van het topic? dus als jij genoeg info hebt kun je het weer sluiten ik snap frË zijn probleem niet echt had je nog iets te vragen over die veren of zo open dan een nieuwe of pm die gene
met dit heb ik een probleem dat ze het voorrecht hebben om hun eigen topic te sluiten naar eigen goeddunk terwijl wij(gewone gebruikers) dat niet kunnen met onze eigen topics :shock:
weet ook niet of het mogelijk is om alle gebruikers deze privilege te geven (eigen topic beheer) maar zou in mijn ogen veel problemen oplossen .
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Plaats reactie