MODERATOR ALFA

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

MODERATOR ALFA

Bericht door Charger69 »

Na enige discussie hebben Kevin en ik dus een gele kaart gekregen. Al dan niet terecht of niet laat ik volledig in het midden.


MAAR de commentaar die erbij staat van forumgebruikers ONNOZELAARS te noemen is voor een moderator TOTAAL ongepast. Als het moderator team beslist om ons een gele kaart te geven of een sanctie oplegt ok, maar dan kan het naar mijn mening niet dat zo een taalgebruik geuit wordt naar gebruikers.

Sorry mensen maar dit moest toch even van mijn hart.
FlangleR
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 606
Lid geworden op: ma 02 mei, 2005 14:16
Locatie: regenland

Bericht door FlangleR »

als ge enigsinds zou beseffen in welke context deze verwoording staat zou je het begrijpen dat dit zeker zo niet bedoeld is

om na een sanctie dit nog eens op te rakelen in de plaats van het te laten rusten getuigd van heel weinig respect naar de mods toe morja das overal wel zo zeker

dit is zuiver reacties proberen uitlokken voor de mods er is door te trekken...
als medemod maak ik het genoeg mee maar de mods trekken nog steeds aan het langste eind als het erop aankomt van storend gedrag te tolereren of niet !

das dan eens mijn mening :wink:
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Dat krijg je natuurlijk met die Chattopics.

Kevin had ook al 2 topics over hetzelfde lopen.
Poste daar ook steeds hetzelfde in.

Om den duur begint een mens zich daar aan te ergeren.

Als je het project van jullie wil volgen zit je eerst uren zever te lezen...
Hou de babbels op de Chat.

Er zijn veel mensen die zich ergeren aan dit gedrag.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2879
Lid geworden op: ma 12 feb, 2007 13:12

Bericht door Charger69 »

@ Flangler

Van u had ik natuurlijk echt geen ander antwoord verwacht :lol: :lol: :lol: :knikduim:
BULLET-PROOF
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4014
Lid geworden op: wo 27 jul, 2005 20:05

Bericht door BULLET-PROOF »

@flangler , ja idd van u had ik ook al zoiets verwacht, whoehahahahahahaahahahahahhahahahahaaha :lol: , wie laast lacht best lacht ! :idea:

en ik was niet de enigste met 2 toppics !
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Sharky en Flangle slaan de nagel op de kop.

Het forum is in de eerste plaats een bron van informatie. Als je topcis krijgt van 50, zelfs meer dan 100 pagina's dan is dat zoeken naar informatie tussen de crap. Daar heeft de modale bezoeker niets aan. Een Café topic is geschikt om te chatten alle overige rubrieken zijn in de eerst plaats informatief.

Ik blijf er bij dat er mensen zijn die graag zichzelf zien staan in een topic en posten om te posten.

En zoals aangehaald, als jullie blijven discussies uitlokken om de moderators op stang te jagen dan gaat dat hier niet lang duren. We zijn geen gestapo's maar proberen het forum werkbaar te houden. Heel vroeger, nog lang voor dat jullie op dit forum waren werd er haast niet gemodereerd en liep het grondig uit de hand. Gebruikers hebben dan zelf gevraagd om meer moderators en om harder op te treden.

Dit heeft een positieve invloed gehad en zetten daarom door op zelfde weg.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Kijk Charger.

Er zijn meermaals mensen op het forum geweest die iets van jullie gedrag gezegt hebben.
Ook ik was een van hen.
Dat is ook zeker iets waar ik niet om heen draai.
Maar als je gaat kijken naar wie het waren die dat zeiden.
Dan gaat het om langdurige forum members die hier al jaren zitten.
Welke redelijk wat levens ervaring hebben en hun opmerkingen baseren op dingen die ze vaker hebben gezien of mee gemaakt.

Als je je dan ook verdiept in de groep die jullie topics volgt gaat het ofwel om vrienden van jullie.
Ofwel om kereltjes van tussen de 12 en 15 jaar die nog geen benul hebben van wat het leven inhoud naast quads en spelen.

Hiermee wil ik duidelijk maken dat jullie manier van forum gebruik voor hen waarschijnlijk heel leuk is omdat het op een chatbox lijkt.
Voor andere forum members die zich enkel verdiepen in de technische en sportieve aspecten van de quadsport is het echter zeer storend.

Dit heeft ook Alfa al een aantal keer geprobeert duidelijk te maken, maar tevergeefs.

Daarom denk ik dat hij die gele kaart gegeven heeft.
Op die manier ben ik het dus zeer zeker met hem eens.
CustomCoatingsHelvoirt
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik was dat gezever ook wel zat. Gelukkig is er nu wat aan gedaan. Dit uitlokken van reacties slaat nergens op. Ga in die week maar eens bedenken hoe het wel moet.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Bericht door AlfA »

ALtijd die discussies uitlokken, nooit de raad van moderatoren opvolgen.
Ik kan 2 voorbeelden geven. Misschien dat anderen dan een beter beeld krijgen.
Waarom gebruik ik het woordje onnozelaars ?
We vragen in kevin zijn topic om niet meer zovaak zijn topic naar boven te halen, hij verwijderd de inhoud, waarna we dit sluiten om een discussie te vermijden.
Dan gaan Kevin en Charger in een ander Tekoop topic van hun NET hetzelfde doen, weer om iets uit te lokken. Als iemand zo bezig is, ja, dan noem ik die een onnozelaar*.

Hun reputatiepunten.
ALs Kevin een punt geeft, doet Charger dit ook. kevin stuurt PM's naar andere gebruikers, met de vraag hem te waarderen. Natuurlijk doen ze dat, want dan krijgen ze 2 punten terug. Ik ben eens benieuwd hoeveel PM's zo verstuurd zijn? Alleen al vandaag heb ik van 3 leden dit verhaal gekregen.

En zo kan je nog uren verder gaan.
OK, ze zullen zeker leden geholpen hebben, en ze zullen de slechtste niet zijn, maar is het zo'n probleem om je op een forum netjes te gedragen, en te volgen wat de moderatoren zegge, zonder telkens commentaar te leveren?
WIj doen dit niet omdat we anderen niet moeten. We proberen het forum wat overzichtelijk te houden, en iedereen gelijke kansen te geven.
We zijn uren per dag hiermee bezig, zomaar, vrijwillig... Dan mogen we van de leden toch wel verwachten dat ze een beetje respect voor ons hebben.

Is dat niet zo, waarom doen wij deze taak dan nog?





*on·no·ze·laar (de ~ (m.), ~s)
1 [bel.] idioot, onnozel mens, dwaas
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

Heb ik het goed? Worden ze geschorst omwille van posts in hun eigen topics. :roll:

Ik heb er zo mijn twijfels over, maar ja zo hebben ze wat meer tijd om te knutselen :lol:.

Zonder jaloezie is er geen liefde, dit is mijn mening. :wink:

En idd ook op een forum heeft men recht op een eigen mening :duimhoog:

* ja-loe-zie
kane
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1734
Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
Locatie: melle (gentbrugge)
Contacteer:

Bericht door kane »

da komt ni goe :x
myn site www.quadblast.tk


Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

waarop moet je jaloers zijn :lol:

tis maar wat je wilt.

maar idd ze vader ze zoon... :buig:

ik hoef hier denk ik niet meer over te zeggen omdat het meeste toch al gezegt is en er dan weer een herhaling van woorden komt.

maar hoop dat het hierna over zal zijn en weer allemaal normaal op het forum verder kunnen :knikblij:
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Bij deze wil ik ook meedelen dat ik de moderators hierin volledig volg.

De twee beklaagden zijn zeker de slechtste niet, maar je moet soms wat (terechte) kritiek kunnen verdragen en je daartoe dan ook gedragen.

-in het tekoop topic op het telenetforum mag er maar maximaal 3x een topic omhoog gebumpd worden uit respect voor de andere gebruikers en om het overzichtelijk te houden. Zo ver hoeft het hier zeker niet te komen (tekoop hier is ook veel minder druk), maar 15 keer 'up' is er teveel aan. Keer op keer doe je dan dat topic open om bijkomende informatie te zien, en dan staan er gewoon 2 letters bij (copy van de 10 posts erboven).

Dit probleem bespreken in dat topic zelf ipv via pm heeft wél zijn nut naar andere gebruikers toe, zodat deze ook kunnen lezen hoe het niet moet.

Meestal schud ik gewoon even het hoofd en ga gewoon verder omdat:
-je enerzijds verdraagzaam moet leren zijn,
-om de sfeer niet helemaal naar beneden te halen
-en anderzijds je bij een kleine goedbedoelde opmerking direct steevast de wind vanvoren krijgt (zoals hier gebeurd)

Indien er geen moderators aanwezig zijn die hun werk serieus aanpakken, loopt het hier gewoon 'in het honderd'...
KFX540
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

@ Joachim: jouw mening volg ik ook, maar is een gele kaart niet voldoende?

7 dagen niet op het forum kunnen is voor een quadliefhebber niet echt prettig en zeker nu
net de vakantie begint.

Hopelijk geraken ze niet gewend aan het niet actief zijn op het forum, en zien we ze nog terug :wink:
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Ja, nu ik eraan denk is 7 dagen inderdaad afzien :cry: (zeker voor hen die haast dag en nacht van de partij zijn :-))

Over die sancties ga ik me niet veel moeien (alhoewel ik gezegd heb de moderators volledig te volgen).
Misschien binnen enkele dagen die sanctie opheffen als kerstgeschenk Afbeelding

Het komt allemaal goed.
KFX540
Gesloten