Nieuwe ForumSoftware

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door raptor350 »

AlfA schreef:dat van die smileys is bewust gedaan, omdat er sommigen een dagtaak van maken om 'n bericht vol smileys te zetten, dit bevordert niet echt de leesbaarheid.
Ook de handtekeinging is ingekort, geen smileys daarin, max 2 links, mogelijkheid tot een kleine afbeelding.

De grootte van de afbeeldingen heb ik intussen wat aangepast. foto's mogen nu 2048x1024 zijn, dit moet meer dan voldoende zijn.
Ja, maar je moet het wel in de context zijn hé,
je kan bv iemand feliciteren met een reactie met 5 keer dat mannetje van applaudiseren => :applaus: en verder niets van text ...
Maar stelt dat iemand een rijverhaal doet, zon tekst is al rap 50 zinnen of meer zelfs ... Dan zijn 5 smileys echt bitter weinig en niet echt in propertie hé :roll: , 1 smiley per 2 zinnen vind ik aangenamer dan een max. van 5smileys hoor ...

just my opinium :mrgreen:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
nicknamebelgium
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 640
Lid geworden op: za 21 okt, 2006 12:18
Locatie: leuven

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door nicknamebelgium »

hoi,
de nieuwe lay-out is jonger, frisser en moderner :applaus:
ik mis een beetje kleurkontrast in de balk tussen "quad forum benelux" en de reklamebanner, maar dat is een onbenullig detail
het is me ook opgevallen dat de mogelijkheid "e-mail sturen" verdwenen is en ik vond dat praktischer dan altijd via pb te gaan
wie zn e-mailadres niet bekend wil maken, plaatste het er ook niet
5 smilies is idd weinig voor een langere tekst, temeer omdat, als je een "citeer" of "quote" doet, alle smilies van het oorsprokelijk bericht al meetellen: als er daar bvb als 4 in staan, mag je er nog welgeteld 1 bijplaatsen. bovendien is een herhaling van een paar smilies hierdoor ook niet aanbevolen, maar dat zijn allemaal details!
en het gebruik van "toon meer smilies" werkte niet :cry:
wat die kontrole betreft en het strikt toepassen van de "on the record" regel, vind ik iets minder: automatisch en onvermijdelijk promoveert (?) of onthaardt (?) zo'n forum in een chatbox en wordt het een gesprek tussen een aantal personen die kommentaren of antwoorden geven. in mijn ogen is dat geen verkeerde wending
nog een voor de hand liggend voorbeeld hiervan, is het plaatsen van foto's na een rit
strikt genomen, zouden die onder een andere noemer moeten staan, maar dan krijgen de personen die het gesprek over de rit gevoerd en ook zij die meegereden hebben, geen melding van het plaasten van de foto's, en dat zou spijtig zijn
daarom pleit ik voor geen al te strikte aanpak van het gebruik, wat zo'n dingen betreft, waneer niemand geschaad wordt
maar algemeen bekeken is het een zeer handig medium om andere quadfanaten te leren kennen, informatie in te winnen en af te spreken!
:applaus: :applaus: :applaus:
2010 raptor 700
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Alfredo »

Ik denk dat de meesten de zin: "Zeker als het om technische info gaat." niet gelezen hebben. Willen jullie na een rit daar foto's over plaatsen en nog wat napraten, ga je gang. Het enige dat we proberen te vermijden is dat er gezeverd wordt in topics die gaan over de meer technische kant, of als iemand een serieuze vraag stelt. Heb je daar niets aan toe te voegen, reageer dan ook niet.

Duidelijk?
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Boncari »

Als je een youtube filmpje plaatst dan staat daaronder link , dit heeft volgens mij niet zoveel nut, omdat je ook gewoon op het filmpje kunt klikken om naar youtube te gaan.. :idea:
Correct me if i'm wrong ;)
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Haagje »

ik zit met een probleem.

ik heb d8 ik ooit eens een topic voor verchromen aangemaakt. nu wil ik mijn onderwerpen bekijken.
-dit gaat niet meer :duimlaag:

wil ik zoeken op mijn naam.
kan ik niet mijn eigen onderwerpen zien maar krijg ik meteen alles.
:duimlaag:

Altans alles is zeer wazig.

ik vind het forum qua gebruiksvriendelijkheid flink achteruit gegaan.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Steffen »

quad-racerrr schreef:ik zit met een probleem.

ik heb d8 ik ooit eens een topic voor verchromen aangemaakt. nu wil ik mijn onderwerpen bekijken.
-dit gaat niet meer :duimlaag:

wil ik zoeken op mijn naam.
kan ik niet mijn eigen onderwerpen zien maar krijg ik meteen alles.
:duimlaag:

Altans alles is zeer wazig.

ik vind het forum qua gebruiksvriendelijkheid flink achteruit gegaan.
Het forum is net verbetert qua gebruiksvriendelijkheid, dat niet iedereen daar even rap mee weg is, daar kunne wij niks aan doen e :chagarijn:
http://www.qc-xplode.be" onclick="window.open(this.href);return false;

A new quad generation is born !
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Sg6 »

Hoi,

eerst en vooral schitterend werk geleverd met de update van het forum!

Ik heb hier een probleem en waarschijnlijk ben ik de enige mijn gedacht. Het is mij vooral opgevallen dat het forum enorm traag reageert. Als ik in het topic overzicht scroll en eigenlijk eerder waar scrol dan is het precies of ik hier bezig ben met een commodor 64. Ligt dit aan mij of scheelt dit aan jullie software?? vroeger was dit enorm snel en moest je niet wachten.
Wat ik ook mis en mss niet slecht zou staan is een snelle reactie box onderaan een topic om snelle reacties te kunnen geven zonder dat al die smilies erbij staan. Gewoon straight to the point and fast!

mvg
Andries
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Gebruikersavatar
Afdeling Zeeland
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:08

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Afdeling Zeeland »

hallo moderators, aller eerst mijn complimenten,
ik vind het alltijd fantastisch dat er mensen zijn die zoveel vrije tijd in zoiets willen stoppen.

Ik ben hier nog niet zo heel lang actief, ben trouwens wel eerder hier iets actief geweest maar onder een andere naam,,nog uit mijn motortijd, mischien vandaar ook wat van mijn vergelijkingen.

waarom staan de koppen Algemeen, Review, Kalender ritten, en Rijverhalen onder hoofdstuk sportquad's??
4x4 quads toch reviews over onderdelen etc?
4x4 quads hebben toch ook kalender ritten?
4x4 quads hebben toch ook rijverhalen?
etc

waarom worden die niet helemaal apart in een hoofdstuk geplaatst?

en is het niet mogelijk om bijvoorbeeld per merk/type een blog te openen waarin je alles kwijt kunt,
kletspraat,
korte tech info, voor diepgaande info kun je dan wel weer verwijzen naar de werkplaats afdeling,
waar de beste aanbieding van het moment is
ritten afspraken etc. de definitieve datum dan wel weer in de kalender zetten zodat ook andere die toch zien en als nog kunnen beslisen mee te gaan

waarom moeten mensen met een sport quad de ritten hoofdstuk doorlezen opzoek naar een rit voor hun
en 4x4 quad rijders tussen alle wedstrijd en rit info van sport quad gaan zoeken?

bijv. ik reed een motor suzuki gsx 1400, dan ging ik naar dat forum deel (http://www.motor-forum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en klaar daar waren alle mensen die zo'n ding hadden en waarmee je samen reed. gsx-r had weer een eigen deel.
ik hoefde dan niet tussen chopper/ crosser/racer info e.d. te zoeken als je begrijpt wat ik bedoel...

verder vind ik het ook mooier geworden als voorheen !!
alleen de zwarte letters op grijze achtergrond vind ik wat minder goed te lezen.(iets meer contrast zou wel lekker zijn, vooral op je telefoon...)
Zo weer terug van ff weg geweest...
AlfA
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1783
Lid geworden op: di 03 aug, 2004 08:21
Locatie: Bree
Contacteer:

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door AlfA »

De kalender geld voor iedereen, ook voor de 4x4.
Het gebeurt veel dat 4x4 en sport samen gaan rijden hoor.

De reden dat dit nog bij sportquads staat, komt nog uit het verleden.
Toen was er maar één sectie, en bestond het 4x4 gedeelte niet.
Net voor de specifieke dingen van de 4x4 hebben we een apart subforum geopend, zodat dit wat overzichtelijker wordt
Dit geldt trouwens ook voor de supermotards, deze hebben ook een paar aparte onderdelen die specifiek voor hun zijn, maar ze gebruiken ook de algemene kalender. Meestal legt de topicstarter wel uit wat voor een rit het gaat worden.

Over het blog gedeelte.
We willen het bewust een forum houden waar er een antwoord wordt gegeven op een vraag, en het niet té uitgebreid maken.
Het forum blijft groeien, en wie weet komt er in de toekomst wel zoiets, we proberen altijd zoveel mogelijk in te gaan op de wensen van de leden, binnen onze mogelijkheden natuurlijk :)
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Boncari »

Ik ben het wel met afdeling Zeeland eens, het is beter als de kalender etc boven het sport quad forum komt te staan.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Sg6 »

hoi,

heel eigenaardig! Ben momenteel op het werk en hier gaat het o zo vlot qua scrollen en dergelijke.
Hoe komt het dat dit bij mij thuis niet zo is dat alles happert en in snakken gaat?? Ik heb nu ook niet bepaald een trage laptop voor handen...
Iets te maken met Explorer ofzo?? Tele*let??

mvg
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Haagje »

Hey mods,

Ik had een vraag aangezien er vaak vragen komen hoe een tandwiel ofzo te verwisselen.

Heb ik als voorstel een How to ( als topic groep )
bij het onderdeel sportquads toe te voegen.

En hier een algemene how to te laten posten door iemand die wat heeft verwisseld of gemaakt op de quad.

Zodat er dan ook een mooi duidelijk overzicht is. Door middel van foto's en uitleg.
Zo hoeven er ook niet 10talle topics aangemaakt te worden van hoe moet ik mijn ketting spannen, of hoe zet ik mijn vapor op de quad ( voorbeelden maar)

Misschien dat hier iets mee gedaan kan worden??

( tevens dat andere verdwaalde how to topics ook daar geplaatst kunnen worden. )

Sg6 schreef:hoi,

heel eigenaardig! Ben momenteel op het werk en hier gaat het o zo vlot qua scrollen en dergelijke.
Hoe komt het dat dit bij mij thuis niet zo is dat alles happert en in snakken gaat?? Ik heb nu ook niet bepaald een trage laptop voor handen...
Iets te maken met Explorer ofzo?? Tele*let??

mvg
Update je videokaart software eens, en heb je dx9 a 10 ook al geinstalleerd??

Tevens heb je een beetje normaal internet snelheid?? zo ja, zit je misschien up te loaden??
stompie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 818
Lid geworden op: za 31 jul, 2004 19:06
Locatie: gingelom
Contacteer:

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door stompie »

@ quadracer: dat "how to"-gedacht van jou komt toch overeen met tips en trucs van ons forum?

of ben ik zo mis?
--HoNdA 400--
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Haagje »

het komt een beetje overheen. Maar daar krijg je steeds de vraag hoe moet ik dit of dat.

Wanneer we egt een plek hebben met How to dingen.
En dus de mensen zelf hun oplossing of hoe je iets moet plaatsen/verwisselen Hier neer zetten met (foto's) en uitleg.

Des te minder vragen zullen er komen, en je hebt meteen een mooi goed voorbeeld zodat je het meestal ook al zelf kunt doen als je niet al te handig bent maar wel wat schroefjes kunt los en vast draaien ;)

Zodat je zeg maar een mooie handleiding hebt hoe het moet. en dan dit dankzij de forum leden. en zo helpen we elkaar toch weer met iets, door gewoon even een paar foto's te trekken en een stappe plan er later bij te schrijven. :duimhoog:



PS: avatars zijn opeens weg??
Sg6
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1717
Lid geworden op: ma 05 apr, 2004 18:05
Locatie: W. Vlaanderen

Re: Nieuwe ForumSoftware

Bericht door Sg6 »

hoi,

video software geupdate naar laatste versie en divx 9.0 heb ik.
Nog steeds hetzelfde.....
Upload nul.
snap het niet en werkt serieus op 'mijn' systeem.

Hopend op een snelle reactie/oplossing
Ben blijkbaar niet de enige met dit pb.

mvg
Andries
+++White -Z- Power+++


T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie