geännimeerde foto

Problemen, suggesties, vragen, handige weetjes omtrent het forum zelf, vind je hier...
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: ma 28 nov, 2005 19:53
Locatie: zelzate
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

Steffen schreef:als je op smallband zit, dan ligt dat in de eerste plaats aan jullie, leechers :verymad:

greetz :dag:
idd. is raar als ge zaagt over avatarkes van 2 a 300kb maar wel downloaden de hele maand :? :roll:


gaat hier alleen trager als de anti-vitus draait of de auto-backup
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

brutus32 schreef:
Steffen schreef:als je op smallband zit, dan ligt dat in de eerste plaats aan jullie, leechers :verymad:

greetz :dag:
idd. is raar als ge zaagt over avatarkes van 2 a 300kb maar wel downloaden de hele maand :? :roll:


gaat hier alleen trager als de anti-vitus draait of de auto-backup
Leechers? Bullshit man, misschien moet je niet zo snel conclusies trekken. :roll:

Ik ben PS2 Beta Tester en sommige spellen verbruiken nu eenmaal veel bandwith. Het downloaden gaat over het algemeen, maar bij het uploaden zit ik vaak over de grens. 3GB per maand is echt niet veel en als je daarover gaat, zit je op smallband, ongeacht hoeveel bandwith je nog over hebt.
Ivoman #7
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2465
Lid geworden op: za 21 aug, 2004 11:46
Locatie: gezellig
Contacteer:

Bericht door Ivoman #7 »

Een avatar download je 1 maal. Net zoals de header van het forum en de foto's van de sponsors, download je 1 maal. Als een foto zich 10 maal herhaald op een pagina dan heb je die foto maar één maal moeten downloaden.

Dus denk ik niet dat je 3Gig op is door de avatars op QuadForumBenelux. (n)
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Ivoman #7 schreef:Een avatar download je 1 maal. Net zoals de header van het forum en de foto's van de sponsors, download je 1 maal. Als een foto zich 10 maal herhaald op een pagina dan heb je die foto maar één maal moeten downloaden.

Dus denk ik niet dat je 3Gig op is door de avatars op QuadForumBenelux. (n)
Eindelijk een goed weerlegd antwoord. :duimhoog:
Nooit van een internet cache geheugen gehoord? Maw de temporary internet files... Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je deze niet elke dag ledigt.

Plus het feit dat je avatars download en dus bijna nihil van upload verbruikt, denk ik dat je het probleem dan toch ergens anders moet gaan zoeken.
Steffen
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1393
Lid geworden op: ma 06 jun, 2005 23:07
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Steffen »

Alfredo schreef:
brutus32 schreef:
Steffen schreef:als je op smallband zit, dan ligt dat in de eerste plaats aan jullie, leechers :verymad:

greetz :dag:
idd. is raar als ge zaagt over avatarkes van 2 a 300kb maar wel downloaden de hele maand :? :roll:


gaat hier alleen trager als de anti-vitus draait of de auto-backup
Leechers? Bullshit man, misschien moet je niet zo snel conclusies trekken. :roll:

Ik ben PS2 Beta Tester en sommige spellen verbruiken nu eenmaal veel bandwith. Het downloaden gaat over het algemeen, maar bij het uploaden zit ik vaak over de grens. 3GB per maand is echt niet veel en als je daarover gaat, zit je op smallband, ongeacht hoeveel bandwith je nog over hebt.
ik heb het niet in het bijzonder over jou ofzo, ik spreek gewoon over het algemeen van de forum gangers

greetz :dag:
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Kunnen jullie eigenlijk wel lezen? Waar schrijf ik ergens dat die 3GB opgeraakt door dit forum? Dat is niet eens mogelijk, omdat het om mijn UPLOAD limiet gaat en dus niet te maken heeft met de resterende 12GB die ik nog kan DOWNLOADEN.
Cache werkt niet met 1 keer downloaden en dan nooit meer, dan zou je harde schijf binnen de 2 maanden volstaan. Foto's worden trouwens ook niet altijd gecached, je kan een gebruiker verplichten om de foto elke keer opnieuw te downloaden en bij Imageshack zit het er toch niet veraf. Bekijk maar eens een aantal topics bij Foto en je zal merken dat na 5 topics (of 2 minuten) de eerste foto's gewoon opnieuw gedownload worden. Uiteraard, indien de foto zich 2 keer herhaald op dezelfde pagina, download je hem maar 1 keer en dat is logisch.

@Steffen - Ik zei iets over smallband en jij reageerde erop, dan ging je commentaar toch over mij zeker?

Eigenlijk gaat het niet eens over het feit hoe vaak avatars gedownload worden, maar wel over het niet respecteren van de regels. Ik, als doodgewoon lid, die vraagt of er rekening gehouden kan worden met een regel en 2 Admins + 1 Mod die openlijk in de aanval gaan en duidelijk de boodschap meegeven dat de regels werden opgesteld uit pure verveling, zonder dat leden zich er ook maar iets van moeten aantrekken. Nu ja, dat weet ik dan ook weeral voor in het vervolg, regels zijn er opdat jullie ze kunnen verbreken en dan een lid proberen belachelijk te maken als hij er uitleg over vraagt. Lekker bezig hoor... :duimhoog:
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Waar staat iets over de maximale bestandsgrote van een avatar?
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

http://www.demodderberen.be/forum/faq.php?mode=rules

En ik citeer:

Gebruik van Avatars
Het is toegestaan een avatar te gebruiken. Deze kan niet naar het forum geupload worden, maar mag wel uit de gallerij van het forum komen, of van een extern adres komen. In alle gevallen gelden de volgende voorwaarden:
  • Maximale afmetingen: 140 pixels breed x 100 pixels hoog.
  • Maximale bestandsgrootte: 10 kb (10240 bytes)
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ok, daar vroeg ik het voor, kon het niet vinden. Maar kijk bijvoorbeeld eens naar de vorige pagina, daar zijn 2 posters met een avatar van ongeveer 20 kb en de rest ligt er allemaal onder, dus dat valt allemaal best wel mee.
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Alfredo schreef:Kunnen jullie eigenlijk wel lezen? Waar schrijf ik ergens dat die 3GB opgeraakt door dit forum? Dat is niet eens mogelijk, omdat het om mijn UPLOAD limiet gaat en dus niet te maken heeft met de resterende 12GB die ik nog kan DOWNLOADEN.
Cache werkt niet met 1 keer downloaden en dan nooit meer, dan zou je harde schijf binnen de 2 maanden volstaan. Foto's worden trouwens ook niet altijd gecached, je kan een gebruiker verplichten om de foto elke keer opnieuw te downloaden en bij Imageshack zit het er toch niet veraf. Bekijk maar eens een aantal topics bij Foto en je zal merken dat na 5 topics (of 2 minuten) de eerste foto's gewoon opnieuw gedownload worden. Uiteraard, indien de foto zich 2 keer herhaald op dezelfde pagina, download je hem maar 1 keer en dat is logisch.

@Steffen - Ik zei iets over smallband en jij reageerde erop, dan ging je commentaar toch over mij zeker?

Eigenlijk gaat het niet eens over het feit hoe vaak avatars gedownload worden, maar wel over het niet respecteren van de regels. Ik, als doodgewoon lid, die vraagt of er rekening gehouden kan worden met een regel en 2 Admins + 1 Mod die openlijk in de aanval gaan en duidelijk de boodschap meegeven dat de regels werden opgesteld uit pure verveling, zonder dat leden zich er ook maar iets van moeten aantrekken. Nu ja, dat weet ik dan ook weeral voor in het vervolg, regels zijn er opdat jullie ze kunnen verbreken en dan een lid proberen belachelijk te maken als hij er uitleg over vraagt. Lekker bezig hoor... :duimhoog:
OK, van die 3GB upload had ik niet goed gelezen blijkbaar, maar blijkbaar komt nu de aap uit de mouw...
Het gaat er dus niet om dat het laden van de pagina's sterk vertraagd wordt door de paar oversizede avatars, maar wel om het principe dat de regels niet nageleefd worden door de crew. Waarom dit niet meteen duidelijk maken ipv er een verhaal rond te breien dat de avatars het laden van de posts enorm vertraagd?
Ik heb (uit verveling) zelf de proef op de som genomen...
Zowel up als down vastgesteld op 5kB/s (~smallband) en dit zijn de laattijden van deze pagina:
  • * avatars van imageshack toegelaten: 63.938s
  • * avatars van imageshack geblokkeerd: 54.437s
want het is idd zo dat afbeeldingen van imageshack telkens opnieuw gedownload moeten worden, maar dit geldt niet voor andere externe hosts... En uw cache wordt niet elke dag geledigd, dus blijven deze bewaart op uw pc en komt er geen kB download bij te pas. Het verwijderen van de cache moet manueel gebeuren (buiten beschouwing gehouden van sommige programma's) en dus blijven deze tot soms maanden bewaart!
Om even terug te komen op de laadtijden van hierboven... Weet je waar het meeste tijd in kruipt voor het laden? Idd de banners van de sponsors! Gaan we die dan ook afschaffen...?

Feitelijk is dit een nutteloze discussie en dus als afsluiter heb ik even nagedacht over een perfecte oplossing voor uw probleem...
Indien je nog niet over Firefox beschikt, gelieve deze dan te downloaden en downloadt dan ook meteen het volgende programma: AdBlock. Zo kan je naar hartelust de "overgrote" avatars leukweg één voor één blokkeren en dit alles op een gebruiksvriendelijke manier. Dan ben je ook meteen van die zware banners verlost.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent... Tenslotte zijn we hier allen om elkaar te helpen niet waar? :knikduim: :wink:
Alfredo
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1481
Lid geworden op: wo 04 mei, 2005 22:56
Locatie: Antwerpen

Bericht door Alfredo »

Nee, het ging me wel degelijk om het traag laden van pagina's als ik op smallband zit. Natuurlijk hangt dat van die regels daarmee samen, maar dat merkte ik pas op na dat ik mijn eerste commentaar hier schreef. Los daarvan blijft nog steeds het feit dat pagina's traag laden (op smallband) met zo'n avatars.
Met een gemiddelde van 25KB + het feit dat dit een snelle server is (wat niet altijd gezegd kan worden van Imageshack), valt het laden van die banners goed mee. Die blijven trouwens lang(er) in mijn cache zitten, dus opzich vormen die geen probleem.

Ik heb zelf de proef op de som genomen en een aantal topics geopend met een trage verbinding, ongeveer gelijk aan smallband (iets sneller zelfs).

- De indexpagina: ~35kb (met banners in cache, zoals bijna altijd hier) => 10 à 15 seconden.
- Algemeen pagina: ~55kb => 15 à 20 seconden.
- Quad FAQ: ~1.3MB => 1 minuut en 45 seconden. Hier hebben trouwens maar 2 mensen op gereageerd, beiden met een Imageshack avatars die elke keer opnieuw wordt geladen.

Ik begrijp dan ook niet waar jij die tijden vandaan haalt, want die avatars zijn overduidelijk de oorzaak. Ik gebruik trouwens Firefox en kan inderdaad alle Imageshack afbeeldingen blokkeren, ware het niet dat mijn PC in een "Sandbox" (soort van Anti-Virus die alles tegenhoudt, zonder ooit geupdate te moeten worden) werkt en alle plugins hierdoor geblokkeerd worden.
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

Ja ik zie dat mijn avatar hier ook wat te groot is

929.64 KB

Ik zoek wel een ander
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Alfredo schreef:Nee, het ging me wel degelijk om het traag laden van pagina's als ik op smallband zit. Natuurlijk hangt dat van die regels daarmee samen, maar dat merkte ik pas op na dat ik mijn eerste commentaar hier schreef. Los daarvan blijft nog steeds het feit dat pagina's traag laden (op smallband) met zo'n avatars.
Met een gemiddelde van 25KB + het feit dat dit een snelle server is (wat niet altijd gezegd kan worden van Imageshack), valt het laden van die banners goed mee. Die blijven trouwens lang(er) in mijn cache zitten, dus opzich vormen die geen probleem.

Ik heb zelf de proef op de som genomen en een aantal topics geopend met een trage verbinding, ongeveer gelijk aan smallband (iets sneller zelfs).

- De indexpagina: ~35kb (met banners in cache, zoals bijna altijd hier) => 10 à 15 seconden.
- Algemeen pagina: ~55kb => 15 à 20 seconden.
- Quad FAQ: ~1.3MB => 1 minuut en 45 seconden. Hier hebben trouwens maar 2 mensen op gereageerd, beiden met een Imageshack avatars die elke keer opnieuw wordt geladen.

Ik begrijp dan ook niet waar jij die tijden vandaan haalt, want die avatars zijn overduidelijk de oorzaak. Ik gebruik trouwens Firefox en kan inderdaad alle Imageshack afbeeldingen blokkeren, ware het niet dat mijn PC in een "Sandbox" (soort van Anti-Virus die alles tegenhoudt, zonder ooit geupdate te moeten worden) werkt en alle plugins hierdoor geblokkeerd worden.
Wel mijn beste, die tijden zijn gemeten met FasterFox en dus de werkelijke laadtijden! :wink: Anders dit ook eens uitproberen en dan nogmaals de proef op de som nemen...
Als je dan toch over zo'n plugin beschikt, waarom zit je hier dan nog te zagen over de grootte van de avatars...? Dit ontgaat me nu echt hoor. Je haalt het nogmaals aan dat de avatars de oorzaak zijn van jouw "probleem", wel blokkeer ze dan toch gewoon de te grote avatars! Een beetje goedwil van uw kant kan ook geen kwaad hoor... :roll:

Maar bon, I rest my case! Ik heb er geen last van, en voor de mensen die er wel last van hebben, bestaan er klaarduidelijke oplossingen. Wanneer men dan nog te koppig is om deze door te voeren, het zij zo. :dag:
Sharky #3
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1557
Lid geworden op: ma 14 feb, 2005 11:46
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Sharky #3 »

ik heb er eerlijk gezegd ook nooit last mee gehad.
Maar ja...

ben nu wel mijne toffe avatar kwijt :cry:
Dubois
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 553
Lid geworden op: vr 07 apr, 2006 12:15
Locatie: De oudste, de stoutste en wijste der steden
Contacteer:

Bericht door Dubois »

Sharky #3 schreef:ik heb er eerlijk gezegd ook nooit last mee gehad.
Maar ja...

ben nu wel mijne toffe avatar kwijt :cry:
Ik denk niet veel mensen eerlijk gezegd... Moesten we hier ook de democratie toepassen, zou je je avatar mogen behouden, maar dit ligt niet in mijn handen en gaat hier ook geen oordeel over vellen. Dit ligt gedeeltelijk in jouw handen en in die van de beheerders.

Ik kan jammer genoeg mij uw avatar niet meer herinneren... Show ze anders nog eens aub! :evil: Just kiddin', anders is het hek weer van de dam. :wink:
Plaats reactie