Nieuwe Kymco MXU 500i - Begrenzing?

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Plaats reactie
bdc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 aug, 2015 19:14
Locatie: België

Nieuwe Kymco MXU 500i - Begrenzing?

Bericht door bdc »

Hallo iedereen,

Ik ben net de trotse eigenaar geworden van een nieuwe Kymco MXU 500i DX. Gekocht bij een officiele Kymco dealer.

Ik heb vandaag het eerste ritje gemaakt en zoals voorgeschreven, zal ik de eerste 500km voorzichtig zijn met de motor om het in te rijden zoals aangegeven in het boekje en door de dealder vermeld.

Ik heb echter de indruk dat het vermogen van de quad op dit moment begrensd is. Het boekje toont iets van een schroef vlakbij de gashendel.

Weet er iemand of er een begrenzing opzit en of deze verwijderd wordt nadat de inrijperiode is afgelopen?
(ik ga er zelf niet aan beginnen op dit moment gezien ik echt wil dat de motor goed ingereden is, maar ik ben beetje ongerust dat dit het finale vermogen zou zijn).

Groeten!
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 07 okt, 2011 14:01

Re: Nieuwe Kymco MXU 500i - Begrenzing?

Bericht door dutchgun »

Bij jou duimgas zit aan de achterkant een schroefje. Als men wat gedaan heeft, is dat schroefje ingedraaid om te zorgen dat je gas maar half open kan.
Hoe is jou Duits ??? Ideaal voor Kymco rijders is het: www.kymco-quad-forum.de.
De 550i is geen snelheidsmonster.........
bdc
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 28 aug, 2015 19:14
Locatie: België

Re: Nieuwe Kymco MXU 500i - Begrenzing?

Bericht door bdc »

Bedankt voor de info. Ik vermoed inderdaad dat het om dat vijsje gaat aan het gas. De dealer kon het me niet meteen zeggen (hij verkoopt voornamelijk scooters ipv quads), dus hij heeft het al niet ingedraaid. Ik vermoed dus dat het afkomstig is vanuit Kymco zelf... Maar was via deze weg even op zoek naar andere mensen die Kymco quads nieuw gekocht hebben om dit bevestigd te zien.

Ik verwacht me ook niet aan een supersnelheid, maar ik heb al een aantal keer gereden met een 250 van Kymco en vond zelfs dat die sneller optrok dan deze 500i. Ook merk ik dat het toerental nooit hoger gaat dan 6000 RPM, het lijkt alsof hij daarop begrensd is.

Anyway, 500km wachten dan maar :-)

M'n Duits is niet zo denderend, maar bedankt voor de tip!
dutchgun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 135
Lid geworden op: vr 07 okt, 2011 14:01

Re: Nieuwe Kymco MXU 500i - Begrenzing?

Bericht door dutchgun »

Kun je heel gemakkelijk doen: gas indrukken en de schroef naar buiten draaien. Als het goed gaat, gaat jou duimgas mee ( verder naar binnen )
Is die aan het einde, de schroef er tegen aan in draaien en dan een kwart slag extra indraaien. Bij volgas gaat hij dan nog net op de schroef en niet vol in de kabel hangen. Succes ermee.
Plaats reactie