Renegade ingeruild

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent 4x4 quads gaat...
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

Natuurlijk gaan we weer iets "geks" doen qua banden :lol:

Afbeelding
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

zijn dat geen zware krengen?
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

Valt mee. Het zijn 5ply banden in de maat 215/65r16. Dit komt overeen met de 27 inch quadbanden. Ze zijn qua gewicht te vergelijken met Ceros en Behemoth.

Qua profiel lijken ze wel wat op de Maxxis Bighorn MT-764. Ze kosten alleen een fractie van de prijs :-)

De maten zijn ongeveer gelijk aan de 27x8,5 banden:
http://www.quadwise.nl/index.php?item=m ... 06&lang=nl

De velgen had ik nog van de Renegade. Dus het risico van dit experiment is niet zo heel groot. 4 van deze banden had ik voor 240 Euro thuis.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

60 eppies de stuk is niet veel. Ik dacht dat dit auto banden waren voor een 4x4 namelijk. Er zijn een hoop goedkopere banden in omloop, maar mijn cerosjes hebben meer dan 15000km er op staan en zijn nu 50%
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

Dit zijn autobanden voor een 4x4! Maar ik rijd al tijden op autobanden. En dat bevalt mij prima. Voor de Outlander wilde ik een iets "wilder" profiel. Bevalt dit niet dan gaan er weer gewoon de goedkoopste 16 inch autobanden om. In een maat die het dichtst bij de originele 26 inch offroad banden komt.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

ik rijd met mijn landcruiser op Cooper Discoverer STT's, dingen bevallen ontzettend maar dan ook onzettend goed! maar of die voor jou beschikbaar zijn geen idee.
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Quadrijder2 »

maar mijn cerosjes hebben meer dan 15000km er op staan en zijn nu 50%
Zo das knap hoe doe je dat , alleen in het zand ?
Ik zit iets meer dan 4000 km en ook al aan 50 %
En dan de helft offroad. :?
Can Am Outlander L 500 DPS Max
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

niet driften op verharde wegen. 90% of road rijden. je sporing goed stellen. Bij mij slijten ze voor harder als achter.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

ukachitalu schreef:ik rijd met mijn landcruiser op Cooper Discoverer STT's, dingen bevallen ontzettend maar dan ook onzettend goed! maar of die voor jou beschikbaar zijn geen idee.
Klinkt als duur. En dat schiet wat mij betreft het doel voorbij.

Ik had Ceros onder de Renegade. Waarvan 1 wat hobbelde (Niks aan te doen zeggen ze dan, is nu eenmaal een quadband..etc..). De voorste Cerossen zijn in ca 8.000km half weg gesleten. Wel voornamelijk op de weg gereden.

Via E-bay in Duitsland vond ik goedkoop deze 16 inch MSA velgen met CanAm steek. Daar heb ik toen de goedkoopste autobanden omgegooid die ik kon vinden. In de maat 205/60 r16. Deze zijn net zo groot als 25 inch quadbanden. En dat reed prima (op de weg dan).
De Outlander staat standaard op 26 inch banden. Dus de 205/60r16 was te klein.
Bij toeval kwam ik deze "INSA Turbo Dakar" tegen. De juiste diameter. Niet te hoge loadindex en een mooi grof profiel.
Bevalt het echt niet dan gaan er weer gewoon autobanden van 3 tientjes per stuk onder. Maar dat ziet er een beetje suf uit.

De complete velg/band combi weegt ongeveer 21 kg. Een 26" Ceros zit volgens opgave ergens rond de 13-14 kilo. Tel daarbij de velg van 5-6 kilo en ik voorzie niet hele grote problemen.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

een ceros op 13-14 kilo??

mijn banden met velg gewogen:

voor: 15 achter 17.

dus het verschil is toch: 84 - 64 = 20kilo
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

Zou kunnen. De meeste 26-27 inch quadbanden in de Ceros categorie wegen volgens opgave iets van 30lbs. Dat is omgerekend zo'n 13-14 kg.

En 20 kg op een hele quad maakt mij niet zoveel uit. Zeker niet zoals ik er mee rijd.
Het zal misschien een seconde schelen in de acceleratie van 0-100.

Ik heb ook nog even naar die Coopers gekeken. Zijn inderdaad relatief duur. Maar ook allemaal een hoog draagvermogen. Dat betekent een stugge band. Nog minder geschikt onder een quad dus.
ukachitalu
Quadrider
Quadrider
Berichten: 438
Lid geworden op: do 03 mar, 2016 16:45

Re: Renegade ingeruild

Bericht door ukachitalu »

kiek, weten wij dat ook weer.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Paul Snip »

Over de autobanden met "wild" profiel ben ik nog niet heel enthousiast.

Ze zijn groter dan dat ze zouden moeten zijn. (De 215/65r16 wielen onder mijn dienstbusje zijn echt behoorlijk kleiner). 2 Banden moest behoorlijk wat lood op om ze te balanceren. Die had ik achter om gezet. En de 2 met de minste onbalans voorop. Echter zit in 1 van deze voorbanden een vervelende slinger/hobbel die op het balanceerapparaat niet te zien is maar wel te voelen als je met de quad rijdt.

Dus ik zet er voor weggebruik maar weer gewoon 4 goedkope autobanden om. De off-road banden is al interesse voor. En anders gaan ze op Marktplaats.

Misschien zijn ze wel gewoon net te zwaar zoals ukachitalu al aanhaalde. Ook zijn ze ondanks het relatief lage draagvermogen (98) best stug.

De Renegade reed prima met deze velgen en goedkope autobandjes. Echter waren die bandjes ongeveer zo groot als 25" Quadbanden. En heb ik nu 26" banden. Ik wil in ieder geval niet kleiner.

Ik heb nog niet veel gereden, maar ben tot nu toe erg blij met de Outlander :D
Rudger
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 94
Lid geworden op: za 24 dec, 2016 16:23
Locatie: Herselt

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Rudger »

Paul Snip schreef:Mede door de aankomende veranderingen in de wegtoelating voor quads heb ik besloten nog maar snel een "echte" quad aan te schaffen...nu het nog kan...

De Renegade staat inmiddels op iets meer dan 16.000km. Een kilometerstand waar sommige dealers al tegen aan hikken om in te ruilen. Persoonlijk durf ik mijn hand in het vuur te steken voor deze quad. Zelf heb ik er 0 problemen mee gehad. En ik heb ook niet het idee/gevoel dat er iets aankomt.

Quadwinkel deed mij wel een acceptabel bod. En ze hadden nog net een korte Outlander 650 XT p staan.

Eind van de week ophalen 8) 8) 8)

Afbeelding
Heeel mooi !
Ervaring is gelijk aan de optelsom van je fouten...
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Renegade ingeruild

Bericht door Quadrijder2 »

Prachtig kei jaloers.
Waar blijven de actiefoto's :)
Can Am Outlander L 500 DPS Max
Plaats reactie