Tuning CF moto 500

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door Jason McCoy »

Idd, van CFmoto moet je geen te grote verwachtingen hebben.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door libie »

Niet mee eens. In elk merk komen er wel eens problemen voor.
Ik heb een Cf625 gehad en enkel een probleem gehad met de koelventilator daarna niks meer. Nu heb ik een Cf800 en nog geen problemen mee gehad. Ik heb nochtans geen schrik van water, modder of zwaar terrein.
Alleen maar lof .
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door Jason McCoy »

CF moto kun je niet onder de a merken zetten en daar zit ook het probleem.
Dit merk zal best wat goeie quads rond hebben rijden maar dat zegt niks.

Je zit dus in de categorie b merken en tja daar heb je nou eenmaal vaker problemen mee maar daar is de prijs ook naar.
Ik wil niet zeggen dat cf slecht is maar echt top is het niet. In principe kun je met een b merk net zoveel lol hebben als met een a merk. T is net waar je voor kiest
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
ek4
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 19:12

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door ek4 »

iemand waar ik regelmatig mij rij heeft 2 motoren kapot gereden van zijn cf 800 wel iedere keer garantie ,
je moet geluk hebben zeker
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door libie »

Sommige mensen maken een merk slecht omdat ze problemen hebben gehad maar vertellen er jammer genoeg niet altijd bij wat ze er mee gedaan hebben. Ook de benaming A merken en B merken vindt ik niet correct. Can-am zo'n A merk (in jullie termen) heeft last van scheuren in hun chassis, veel outlanders hebben enorm veel temperatuur problemen zijn deze dan slecht ? Ik heb vroeger een grizzly 450 gehad met niet anders dan proplemen deze is ook nochtans een A merk.
Cfmoto is niet voor niets de nummer 3 in Belgie.
DePaepeL
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 18 sep, 2011 18:18
Locatie: Lovendgem

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door DePaepeL »

ja oké er zijn ook wel goede kanten aan cfmoto maar wat hept u er aan als je al na 20 km problemen hept
er is altijd wel wat aan
en het is niet van te morssen de quad rijd altijt op verharde wegen
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door Jason McCoy »

libie schreef:Sommige mensen maken een merk slecht omdat ze problemen hebben gehad maar vertellen er jammer genoeg niet altijd bij wat ze er mee gedaan hebben. Ook de benaming A merken en B merken vindt ik niet correct. Can-am zo'n A merk (in jullie termen) heeft last van scheuren in hun chassis, veel outlanders hebben enorm veel temperatuur problemen zijn deze dan slecht ? Ik heb vroeger een grizzly 450 gehad met niet anders dan proplemen deze is ook nochtans een A merk.
Cfmoto is niet voor niets de nummer 3 in Belgie.
Scheuren in chassis van can-am is zo achterhaald zeg. Je hebt het over vroeger. Als je kijkt naar nu dan is dat geen issue meer.
Temperatuurproblemen hoor je ook niet vaak.
Wat jij nu doet is een monster vergelijken met een teddybeer. Can-am heeft veel meer power en word vaak ook heel anders gebruikt. Natuurlijk alles quads hebben wel een voor en nadeel.
Maar CF kun je gewoonweg niet tussen de a merken zetten.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door lexjeweetwel »

Jason McCoy schreef: Scheuren in chassis van can-am is zo achterhaald zeg. Je hebt het over vroeger. Als je kijkt naar nu dan is dat geen issue meer.
Temperatuurproblemen hoor je ook niet vaak.
Wat jij nu doet is een monster vergelijken met een teddybeer. Can-am heeft veel meer power en word vaak ook heel anders gebruikt. Natuurlijk alles quads hebben wel een voor en nadeel.
Maar CF kun je gewoonweg niet tussen de a merken zetten.
He Jason, je kan denken dat je overal verstand van hebt maar dat blijkt toch niet zo te zijn.
scheuren in het frame gaat over de 1000 cc serie en die is niet van vroeger!!
vraag Jelte over tempratuur problemen en zo ken ik er nog wel meer.
Je vergist je wel degelijk in een CF.
ik wordt gewoon gevolgd met mijn grizzly 700 door een CF zonder probleem.
ook geen kosten buiten onderhoud zoals bij een grizzly en tevreden rijders!!

grtn lex
XMR 1000
ek4
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 26 aug, 2012 19:12

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door ek4 »

alle kader scheuren als je er hard genoeg mee rijdt , een maat van mij zijn polaris 850 sportman 4000 km kader op 3 plaatsen gescheurd , googel maar eens is geen uitzondering. can am heeft er trouwens een oplossing voor gezocht .
maar inderdaad veel komt voor uit hoe je rijdt
33joost77
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 okt, 2013 21:05

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door 33joost77 »

Maar Goed, is CF Moto nou wel of geen goede Quad. Want dat wordt me niet helemaal duidelijk. De een zweert er bij en de ander krijgt alleen al een beroerte als ze de naam zien.

Ik wil graag een quad kopen. Maar weet absoluut niet wat voor merk ik moet hebben. Is CF moto 500 beter als Kymco 500 MXU?
We hadden vroeger altijd een Kawasaki Quad (maar 250 cc) maar dat was echt een geweldig apparaat) :D Maar die Kawasaki's zijn vrij prijzig:D
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door Jason McCoy »

Cf is zoals ik al zei geen slecht merk dat is t zelfde met de Kymco. Bij beide quads krijg je waar voor je geld vind ik.
Je moet t wel allemaal in perspectief zien. Pak je can-am dan ben je 3 keer zoveel kwijt. En in verhouding krijg je niet een 2 keer betere of sneller quad denk ik. In echt zwaar terrein is de can-am natuurlijk wwel baas maar of je meer lol hebt dat is dan de vraag natuurlijk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
33joost77
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 04 okt, 2013 21:05

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door 33joost77 »

Heb toch maar besloten om een Polaris Hawkeye 300 aan te schaffen. Heb daar goede verhalen over gelezen. En het gaat me toch niet om snelheid. Ik wil gewoon een beetje kunnen toeren over de zandwegen bij mij in de buurt en hier en daar is een modderplas.
Joebar
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 14 sep, 2019 22:51

Re: Tuning CF moto 500

Bericht door Joebar »

Hallo beste,
Wat bedoel je met de begrenzing uithalen
Ik heb een cf moto Terracross 625i
Is er hier iemand die er meer van weet.
Ik heb reeds een vario kit geplaatst
Hoop op veel belovende reacties
Plaats reactie