Dr pulley

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Dr pulley

Bericht door AC67 »

Zo zien ze er uit na een zware belasting.Afbeelding
Dus ondanks dat ze als heel goed omschreven worden kunnen ze wel degelijk kapot.
Foto is niet van mij maar kreeg hem via een Duits forum.
Ze zijn volgens de specificaties van dr pulley geplaatst,dus correcte maat/gewicht voor de betreffende quad.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Dr pulley

Bericht door Paul Snip »

99 % van de mensen is er zeer tevreden mee :-)

Dus wat moeten we hier mee ?

Ik vermoed dat je deze foto gekregen hebt via een zeker iemand die alles wat niet 100% origineel Arctic Cat is per definitie al niks vind...

Ik heb destijds zelf de Pulley's in de Arctic Cat 350 (tegenwoordig 400 genoemd) van Linda gezet. Dit beviel zeer goed. Door de juiste gewichtskeuze werd de quad veel pittiger qua optrekken. Dit hebben meerdere mensen ondervonden en beaamd. Het toerental op hogere snelheden ging onderuit. De top nam toe van krap aan 80, naar zeker 90 km per uur.
Het heeft er 6000 km ingezeten zonder problemen.

Bij de Pulley's van de foto is duidelijk iets niet goed gegaan. Misschien per ongeluk de verkeerde geleverd en gemonteerd. Of op de verkeerde manier gemonteerd. Of een ander defekt in de CVT?
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Dr pulley

Bericht door Jazzy »

Ik zou ook even de link naar het originele forum geven, zo'n foto heeft weinig waarde zonder de context.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Dr pulley

Bericht door AC67 »

Paul Snip schreef:99 % van de mensen is er zeer tevreden mee :-)

Dus wat moeten we hier mee ?

Ik vermoed dat je deze foto gekregen hebt via een zeker iemand die alles wat niet 100% origineel Arctic Cat is per definitie al niks vind...

Ik heb destijds zelf de Pulley's in de Arctic Cat 350 (tegenwoordig 400 genoemd) van Linda gezet. Dit beviel zeer goed. Door de juiste gewichtskeuze werd de quad veel pittiger qua optrekken. Dit hebben meerdere mensen ondervonden en beaamd. Het toerental op hogere snelheden ging onderuit. De top nam toe van krap aan 80, naar zeker 90 km per uur.
Het heeft er 6000 km ingezeten zonder problemen.

Bij de Pulley's van de foto is duidelijk iets niet goed gegaan. Misschien per ongeluk de verkeerde geleverd en gemonteerd. Of op de verkeerde manier gemonteerd. Of een ander defekt in de CVT?
nee hoor je vermoeden is niet juist.is van een duitse Facebook groep.
zie hier de link:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik bespeur een beetje rancune in je antwoord.Hij heeft hier niks mee te maken.
Ik wilde alleen maar laten zien dat alles kapot kan,meer niet.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Dr pulley

Bericht door Paul Snip »

Geen rancune absoluut niet :-)

Maar jij bent "Mr Arctic Cat" hier op het forum. Dat draagt niet bij aan je geloofwaardigheid. Er zijn zat andere goeie quads. Ik weet toevallig dat de importeur van Arctic Cat een geweldige hekel aan dit soort modificaties heeft. Terwijl, als ze goed gedaan worden, best wel een verbetering op bepaalde vlakken kunnen brengen. Dat geldt voor iedere tuning. Een fabrikant moet altijd compromis sluiten. Omdat hij bij voorbaat niet kan weten waar de quad voor gebruikt gaat worden. En de kosten moeten ook een beetje binnen de perken blijven.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Dr pulley

Bericht door AC67 »

Paul Snip schreef:Geen rancune absoluut niet :-)

Maar jij bent "Mr Arctic Cat" hier op het forum. Dat draagt niet bij aan je geloofwaardigheid. Er zijn zat andere goeie quads. Ik weet toevallig dat de importeur van Arctic Cat een geweldige hekel aan dit soort modificaties heeft. Terwijl, als ze goed gedaan worden, best wel een verbetering op bepaalde vlakken kunnen brengen. Dat geldt voor iedere tuning. Een fabrikant moet altijd compromis sluiten. Omdat hij bij voorbaat niet kan weten waar de quad voor gebruikt gaat worden. En de kosten moeten ook een beetje binnen de perken blijven.
mijn bedoeling met deze plaatsing had absoluut geen AC ondertoon,tenminste was niet mijn bedoeling.
Ik weet dat ik sommige mensen mij zo zien,geeft niks,ieder heeft zijn favoriete merk.Wat aan mijn geloofwaardigheid bijdraagt is aan een ieders eigen mening,dat beslis jij niet.laat dat duidelijk zijn,wat mij bevreemdt is dat jij ook altijd redelijk voor AC was en sinds er andere merken in de showroom bij quadwise staan ben je helemaal om naar die merken.Ik wilde dus met dit bericht alleen maar aangeven dat ook de beste materialen(volgens jouw woorden) kapot kunnen.
Maar nogmaals:dit heeft niks met Arctic Cat of de importeur daarvan te maken of heeft als bedoeling iets of iemand slecht te maken.Zo ben ik niet..Ik zal niet ontkennen dat er meer goede quads zijn maar iedereen preekt toch het liefst voor zijn/haar eigen parochie?De dingen die ik hier zet zijn van mijn hand alleen,zit niemand anders achter.Als dat zou zijn zou ik dat zeggen maar dit gaat naar een discussie toe die hier niet thuis hoort,niet in dit topic tenminste.
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Dr pulley

Bericht door Paul Snip »

Ik heb nog steeds niks tegen Arctic Cat. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Can-Am. En dat merk verkoopt Quadwise niet eens.
Als budget geen issue was zou ik morgen nog een nieuwe Can-Am 500 ophalen. Alleen ff afwegen of het een Outlander of Renegade wordt.

Landfighter is wat mij betreft een goeie instap 4x4. Het SYM blok is in ieder geval goed :-). Problemen tot nu slechts wat stekkertjes en aansluitingen.

TGB (verkoopt Quadwise) heeft bij de grotere modellen niet mijn voorkeur. Teveel ellende mee meegemaakt. De 250 en de 325 zijn overigens perfecte instap modellen. De grotere modellen zuipen als een gek en zijn na ca 10.000km motorisch min of meer aan hun einde. De kleintjes (wederom SYM motor) draaien makkelijk 30.000km.

CF-Moto (ook Quadwise ;-) ) zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Men zegt dat ze beter zijn. Maar dat moet allemaal nog blijken. De eerste 800's hadden ook de nodige problemen. De 500 en de 625 zijn inmiddels wel redelijk uitgerijpt.

Overigens ben ik niet verbonden aan Quadwise. John is een vriend van mij. Af en toe help ik een keer. Het sleutelwerk wordt over het algemeen door iemand anders gedaan. Wel heb ik veel aan quads gesleuteld en lees veel op internet fora. Deze wijsheid probeer ik hier te delen. Daar is een forum voor toch?
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Dr pulley

Bericht door AC67 »

Paul Snip schreef:Ik heb nog steeds niks tegen Arctic Cat. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Can-Am. En dat merk verkoopt Quadwise niet eens.
Als budget geen issue was zou ik morgen nog een nieuwe Can-Am 500 ophalen. Alleen ff afwegen of het een Outlander of Renegade wordt.

Landfighter is wat mij betreft een goeie instap 4x4. Het SYM blok is in ieder geval goed :-). Problemen tot nu slechts wat stekkertjes en aansluitingen.

TGB (verkoopt Quadwise) heeft bij de grotere modellen niet mijn voorkeur. Teveel ellende mee meegemaakt. De 250 en de 325 zijn overigens perfecte instap modellen. De grotere modellen zuipen als een gek en zijn na ca 10.000km motorisch min of meer aan hun einde. De kleintjes (wederom SYM motor) draaien makkelijk 30.000km.

CF-Moto (ook Quadwise ;-) ) zou ook niet mijn eerste keuze zijn. Men zegt dat ze beter zijn. Maar dat moet allemaal nog blijken. De eerste 800's hadden ook de nodige problemen. De 500 en de 625 zijn inmiddels wel redelijk uitgerijpt.
Overigens ben ik niet verbonden aan Quadwise. John is een vriend van mij. Af en toe help ik een keer. Het sleutelwerk wordt over het algemeen door iemand anders gedaan. Wel heb ik veel aan quads gesleuteld en lees veel op internet fora. Deze wijsheid probeer ik hier te delen. Daar is een forum voor toch?
Dank je voor je deze reactie,wardeer ik zeer.Ik werk ook niet voor Marco,drink er regelmatig een bak koffie en ben blij met mijn AC.Meer niet.Hij heeft mij persoonlijk veel geholpen met de aanschaf van mijn machine en dat waardeer ik zeer.Het ging veel verder dan wat een dealer/importeur normaal voor een klant zou hoeven te doen. Ook ik zit veel op (Amerikaanse)fora,niet alleen om te reageren maar ook om te lezen/leren.Ieder (quad)merk heeft zijn voor en tegens,ben ik met je eens maar als je eenmaal een bepaald merk rijd en daar tevreden mee bent gaat je hart daar toch iets sneller van kloppen toch?welk merk dat ook is.
Plaats reactie