Uitlaat verlengen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Uitlaat verlengen

Bericht door eddymath »

Hallo iedereen.

Ik heb een Eton-tornado dxl 50 brommerquad met een laag toerige 2 takt 70cc cillinder met een laagtoerige terugloop uitlaat (Giannelli extra chrome).
Heeft allemaal best wel een leuk vermogen en komt goed voorruit voor een brommerquad.

Nou zit dus met een probleem dat mijn terug loop uitlaat normaal onder een scooter hoort te zitten en dus komt de uitgang van de uitlaat uit onder me kappen.
Als resultaat heeft dit dat als ik stil sta al die lekkere 2 takt dampen me kleren in stijgen. (geen probleem voor mij maar me vriendin vind allemaal niet zo fijn ruiken)

Daarom wil ik de uiteinde van de uitlaat 22mm (buiten diameter) gaan verlengen, ik wil dit gaan doen met 25MM (binnendiameter) CV leiding met iets van een T-stuk met dubbele einddempers.
Ziet er leuk uit en waarschijnlijk wat stiller.

Allemaal leuk en aardig verhaal maar mijn vraag is of dit (veel) invloed heeft op de prestaties. De leiding zelf is groter dan de uitlaat uiteinde zelf en helemaal met met het T stuk erbij zou dit geen extra weerstand moeten geven lijkt me en daarom dus geen invloed hebben op de prestaties denk ik?

Alvast bedankt!

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
bonzaiking
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3495
Lid geworden op: za 19 dec, 2009 22:48
Locatie: ridderkerk

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door bonzaiking »

Heeft zeker wel invloed kan positief of negatief zijn....
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door eddymath »

Ja dat invloed heeft geloof ik wel maar dat heeft te maken met het expansie vat bij een 2 takt. Dus weerstand maar als die niet echt heb dan zou niet erg moeten zijn denk ik dan maar ja, voordat dus geld aan uitgeef wil even weten hoe erg het is.

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
michelpet
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 243
Lid geworden op: wo 29 jun, 2016 21:12
Locatie: noord holland

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door michelpet »

bij 2 takt is de uitlaat heel belangrijk als die verandert zal je minder vermogen krijgen.
de form is ook heel anders als 4t en de verhoudingen bepalen het vermogen en de flow van de uit laat gassen.
let niet op me taal ben woord blind aub.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door Jason McCoy »

Klopt. Je kunt een 2 takt uitlaat niet aanpassen tenzij je echt precies weet wat je doet. Ik heb de plaatselijke tuner hier weleens een uitlaat zien maken en dan maakte hij de pijp. Ding op de testbank. 2 mm er tussen gelast. Opnieuw testen etc. Duurt uren en veeel geduld. Er zijn apps om uit te rekenen wat je kunt doen maar een uitlaat aanpassen is eigenlijk onbegonnen werk

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door eddymath »

Denk dat gewoon maar is een proefje moet doen met een slang met een zo groot mogelijke binnen diameter. Ik geloof wel dat het veel invloed heeft tussen de uitlaat zelf maar het uiteinde van de uitlaat zou niet zo erg moeten zijn. (denk ik)
Ik hou jullie op de hoogte ;)

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door Jason McCoy »

Jawel alles telt mee. Waarom denk je dat t terugloop gedeelte erop zit? Dat is juist om de boel te verlengen

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
eddymath
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 34
Lid geworden op: zo 12 jun, 2016 02:41

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door eddymath »

Oh dat wist ik niet, dacht dat het voor bepaalde luchtstroming was. Niet persee voor verlengen.

Sent from my ZTE A2017G using Tapatalk
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Uitlaat verlengen

Bericht door Jason McCoy »

Jawel. Dat verlengen is weer voor exact de juiste druk bij je luchtstroom

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Plaats reactie