lier draait maar een kant op.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
kevin0106
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 mei, 2019 19:42

lier draait maar een kant op.

Bericht door kevin0106 »

Hallo beste quad rijders.

Ik heb een cfmoto 625 uit 2012 aangeschaft.
Alleen heb ik een probleem met de lier.
Op het stuur zit een schakelaar met in en out erop, alleen reageert deze alleen op out, alleen draait de lier hem dan juist op.
Als ik op in druk gebeurd er niets, terwijl ik hem wel zie vonken binnenin zoals ook gebeurd bij out. Dus hij maakt wel contact heb ik het idee.
De accu is momenteel kapot om te starten, maar de lief draait wel op. Staat dit in verband met elkaar? Dus zou de lier weer normaal werken als ik de nieuwe accu erin plaats? Of moet ik het echt gaan zoeken bij het relais van de lier of de schakelaar op het stuur.
Graag hoor ik wat jullie denken. Bdw de accu komt morgen dus dit zou ik vrij snel moeten kunnen uitsluiten.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: lier draait maar een kant op.

Bericht door java »

Lier aleen gebruiken als de motor draait.

Wat je kan proberen is de stekker van in en uit om te draaien op het relai. Als hij dan wel in of uit gaat is het relai kapot.

Ik snap dat vonken niet helemaal. Zie je echt vonken???
Afbeelding
kevin0106
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 30 mei, 2019 19:42

Re: lier draait maar een kant op.

Bericht door kevin0106 »

Met het vonken bedoel ik dat als ik de schakelaar wil gebruiken ik wel een vonkje zie dat de bekabeling contact maakt. Alleen bij out doet de lier ook daadwerkelijk iets. En bij in geeft hij ook het vonkje alleen doet hij dan helemaal niets.
Plaats reactie