Keuring tweedehands Grizzly 660

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Plaats reactie
Jonas88
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 dec, 2012 18:59
Locatie: Leuven (belgië)

Keuring tweedehands Grizzly 660

Bericht door Jonas88 »

Dag allemaal

Wij hebben hier pas een Yamaha grizzly 660 tweedehands gekocht. De quad is ingeschreven als landbouwvoertuig en natuurlijk willen we snel de plaat aanvragen.
Ik las hier op het forum al enkele zaken over keuring van landbouwquads etc. maar hoe zit dit nu juist?
Moeten we eerst een plaat aanvragen bij de DIVV en erna naar de keuring?
Wat moet er momenteel allemaal in orde zijn? Momenteel is het oranje zwaailicht en alle lichten (incl. pinkers) in orde, wel ontbreekt er nog een 40km/h-plaatje.
Wie kan mij helpen?

Merci!
ManuelPittem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 okt, 2012 15:24

Re: Keuring tweedehands Grizzly 660

Bericht door ManuelPittem »

Beste,
Vandaag mijn 2dehands Grizzly 660 :D weest keuren, natuurlijk eerst een administratieve keuring zodat je een nr plaat kunt aanvragen.
Daarmee kan/mag je dan naar de keuring rijden, volgens de verzekeraar geen probleem, maar wel de kortste weg nemen!
Idd, de lichten moeten allemaal werken,een zwaailicht hoeft in principe enkel voor lasten te trekken en bij het rijden in het donker.
OPGELET, bij het plaatsen van de nr.plaat, de voorziene bevest.gaten gebruiken, anders krijg je een opmerking...
Ik moest ook nog zorgen voor nr.plaatverlichting.
Vergeet ook niet de voorste nr.plaat hé... :oops:
De snelheidsplaat is enkel van toepassing voor op de weg, de keuring kijkt er niet naar om!
Verder kontroleren ze ook het chassisnummer, de banden, een kleine remtest, blabla...
Uiteindelijk is ie goedgekeurd en alles in orde.
Veel succes ermee :crosser:
Jonas88
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 26 dec, 2012 18:59
Locatie: Leuven (belgië)

Re: Keuring tweedehands Grizzly 660

Bericht door Jonas88 »

Bedankt voor de reactie,

Hoe gaat deze administratieve keuring in zijn werk?
Op vlak van banden: meten ze de "toppen" die erop staan? Mijn banden zijn al wel goed afgesleten maar ze hebben nog wat toppen over.

Groeten
ManuelPittem
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 36
Lid geworden op: za 20 okt, 2012 15:24

Re: Keuring tweedehands Grizzly 660

Bericht door ManuelPittem »

Ze bekijken gewoon het type banden, mijn banden zijn ook in redelijke staat dus ik weet nu niet of ze effectief zouden gaan meten als het erop aan komt.
En wat die administratieve keuring betreft, gewoon naar de keuring gaan met uw documenten en ze geven u een papier om uw plaat aan te vragen.
Kost dacht ik iets van een 10€, gewone keuring dan36€.
Plaats reactie