Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Jason McCoy »

xScorxPiusx schreef:
staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.

Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..

En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.

En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS

Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.


En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser

OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
Een 550 vergelijken met een 800 is ook zinloos. Maar ik vraag me af, wat heb je zelf eigenlijk?
Ik denk namelijk dat iemand met een grizz 700 net zoveel lol heeft als iemand met een can-am, en dat is uiteindelijk waar het allemaal om draait.
Spreken over betere looks is zinloos, dat is smaak. Zo vind ik geen enkele 4x4 mooi. Over de prestaties praat ik dan niet, want ermee rijden is wel weer leuk.
Iedere quad heeft zn voor en nadelen. Als ik persoonlijk nu een keus moest maken dan nam ik een grizz. Die quad heeft een zeer goeie reputatie en dan is voor mij meer waard dan een vergelijking in gewicht en al zulke onzin.

Er is geen mens die zegt dat de can-am geen mooi veel vermogen heeft en goed rijd. Alleen als ik mannen hoor die echt zwaar offroad rijden en die terug gaan naar grizzly dan is mijn vermoeden dat er met de can-am toch meer haken en ogen aan zitten dan zo word gezegd.
Ik vind dan wel weer dat zoals Jazzy voor een can-am kiest begrijpelijk. Die rijd wat minder ruig terrein en stukken over de weg, dan komen de rijeigenschappen van de can-am mooi uit. En zo denk ik dat er voor iedereen een quad bij zijn rijstijl past.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:
Ardjuh schreef:
Jason McCoy schreef:Kwamen uit de buurt van Amesterdam dacht ik. Zo praten ze tenminste wel.
Dan waren ze het :p Garantie tijd begint af te lopen... :lol:
Willie heete de ene, de ander was een klein mannetje. Wel heel relaxte gasten trouwens, heb wel 2 uu r met ze zitten lullen.
Die komt idd uit amsterdam zelf, zijn niet de gene die direct bij mij in de buurt wonen maar wel met elkaar rijden. Willie haald 1x per jaar nieuwe ofzo :lol:
No Can't Do!
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door staf »

xScorxPiusx schreef:
staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.

Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..

En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.

En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS

Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.


En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser

OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
Luister,ik wil hier niet beweren dat Can am een slecht merk is.
Ik wil er even op wijzen dat de Japanse quads enkel wat minder vermogen hebben,en dat dat grotere vermogen op de grote twins een relatief begrip is waar ook nadelen aan verbonden zijn.
De enige momenten dat je wat aan dat vermogen hebt is op lange rechte paden of op asfalt,en dan in hele diepe bagger samen met veel grotere wielen maar dat is weer een ander verhaal.
Btw de gewichten die je zogezegd doorgeeft zijn volgens mij de trekkapaciteiten.
En wat die heavy duty betreft.
Rijd met jou mooie designe plastiek maar eens langs een boom of rots.
Bij Can Am val je flink in de kosten want die plastics breken.
Bij Yamaha en Suzuki plooien die dingen bijna dubbel en komen dan weer terug in vorm met in het slechtste geval wat krasjes.
Dat is heavy duty.
Dat je een Can AM veel sneller door een bocht krijgt durf ik te betwijfelen.
Die dingen kantelen ook hoor!
En dan het waterverhaal.
Quadrijden is echt veel meer dan door water en modder rijden,waar je echt niet veel meer moet kunnen dan gas geven en het ding maar snorkelen.
Soms vraag ik me af of mensen niet beter een jetski kopen.
Veel beter in het water. :)
Trouwens,de quads die in die modder en waterfilmpjes te zien zijn halen dikwijls de 5000km niet eens als ze zoveel km halen.
De stuurbekrachtiging van de japanners past zich automatisch aan aan de snelheid.
Dus geen 3 standen nodig.
Maar ik herhaal nog eens.
Als je snel wil rijden of met grote schoepen wielen door de modder dan raad ik je een Can Am aan.
Als je geld genoeg hebt en er bij neemt dat je soms niet kan rijden.
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Ardjuh »

gewichten ongeveer:

Grizzly 700:
Wet Weight 648 lbs

Can am renegade 800:
Dry weight 669 lbs
Wet Weight 730 lbs

can am renegade 1000:
dry weight 687 lbs

can am outlander 1000:
dry weight 747.4 lbs

Oftewel, grizzly 700 is rij klaar nog lichter als een "droge" can am... grizzly is 40-50 kg lichter als renegade
en een goede 80 kg lichter als een Outlander. Naar de wc gaan voordat je gaat rijden compenseerd dat niet :lol:
No Can't Do!
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door xSky »

xScorxPiusx schreef:
staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.

Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..

En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.

En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS

Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.


En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser

OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
Ik meng me verder niet in de discussie, maar het lijkt me sterk dat de quads 600 kg wegen. Volgens mij heb je het hier over de trekcapaciteiten.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Jason McCoy »

lbs is iets anders dan kg
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Ardjuh »

Jason McCoy schreef:lbs is iets anders dan kg
Nope is hetzelfde, beide eenheid voor gewicht :D (1 lbs = 0.45 kg)
No Can't Do!
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Jason McCoy »

hahahaha je snapt wel wat ik bedoel. Hij gaat uit dat 600 lbs ook 600 kg is
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door xSky »

Jason McCoy schreef:lbs is iets anders dan kg
Oh, ik zie je tweede reactie al ;) Laat maar.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door lexjeweetwel »

staf schreef:
xScorxPiusx schreef:
staf schreef:Er wordt altijd gezegd dat Yamaha en Suzuki niet innoveren.
Maar het enige dat een Can Am meer heef ... vermogen.
Voor de rest zijn die Can Am en polaris machines echt niet vernieuwend.
Yamaha was de eerste met eps gevolgd door als ik me niet vergis Suzuki.
Nog een groot nadeel van de machines met grote twins is dat ze veel meer wegen,waar dan al sowieso een aantal pk's aan verloren gaan.
In trail situatie's spelen die extra kilo's ook fel mee.
Om dan nog niet te spreken van extreme off-road situatie's waar je de quad met je gewicht en spierkracht moet recht houden.
Laat staan als je per ongeluk eens onder geraakt.
Als je echt snel wil rijden en geld genoeg hebt koop dan een Can Am.
Wil je een betrouwbare quad waar je zorgeloos een berg plezier aan hebt,koop dan een Japanner.
Btw, dat wil niet zeggen dat die Japanners slakken zijn.
Het verschil in snelheid en acceleratie is echt niet zo mega.
Er is wel degelijk verschil tussen een stock can am en een stock grizzly. Al het elektronica zoals bijv: 2 sleutels waarvan 1 begrensd is op 40kmph en meerdere soorten stuurbekrachtiging etc etc etc.

Verder can am is meer heavy duty en heeft een betere look. En ook zit er standaard een snorkel op (net onder het stuur) maar ook de kleine dingen zoals beplating dat je benen koel houd, dat heeft bijv een yamaha griz 550 eps ook maar in de zomer als je over eigen terein rondrijd heb ik me been eraan verbrand..

En can ams zijn helemaal anders geveerd en daardoor kan je sneller door de bocht.

En een yamaha grizzly 700 FI weegt 1322 LBS en de outlander 800XT 1300 LBS

Dus niet met argumenten komen die niet waar zijn.


En can ams rijden ook veel door water hoor.. Zoek maar eens op youtube: ostacruiser

OF hier een voorbeeld:
http://youtu.be/L-psLaEBtMM
Luister,ik wil hier niet beweren dat Can am een slecht merk is.
Ik wil er even op wijzen dat de Japanse quads enkel wat minder vermogen hebben,en dat dat grotere vermogen op de grote twins een relatief begrip is waar ook nadelen aan verbonden zijn.
De enige momenten dat je wat aan dat vermogen hebt is op lange rechte paden of op asfalt,en dan in hele diepe bagger samen met veel grotere wielen maar dat is weer een ander verhaal.
Btw de gewichten die je zogezegd doorgeeft zijn volgens mij de trekkapaciteiten.
En wat die heavy duty betreft.
Rijd met jou mooie designe plastiek maar eens langs een boom of rots.
Bij Can Am val je flink in de kosten want die plastics breken.
Bij Yamaha en Suzuki plooien die dingen bijna dubbel en komen dan weer terug in vorm met in het slechtste geval wat krasjes.
Dat is heavy duty.
Dat je een Can AM veel sneller door een bocht krijgt durf ik te betwijfelen.
Die dingen kantelen ook hoor!
En dan het waterverhaal.
Quadrijden is echt veel meer dan door water en modder rijden,waar je echt niet veel meer moet kunnen dan gas geven en het ding maar snorkelen.
Soms vraag ik me af of mensen niet beter een jetski kopen.
Veel beter in het water. :)
Trouwens,de quads die in die modder en waterfilmpjes te zien zijn halen dikwijls de 5000km niet eens als ze zoveel km halen.
De stuurbekrachtiging van de japanners past zich automatisch aan aan de snelheid.
Dus geen 3 standen nodig.
Maar ik herhaal nog eens.
Als je snel wil rijden of met grote schoepen wielen door de modder dan raad ik je een Can Am aan.
Als je geld genoeg hebt en er bij neemt dat je soms niet kan rijden.

Hoi Staf,
ik dacht dat jij wel beter wist.
ik heb 9000km op mijn grizzly staan en jij weet wat ik er mee doe.

grtn Lex
XMR 1000
Gebruikersavatar
Wrecker
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 89
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 21:57
Locatie: Zundert

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Wrecker »

maar ehh hoe zit het nou met die 3 cilinder? :p
polaris sportsman 500 HO 2004
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door staf »

Hey Lex,
jij rijdt dan ook met een goede Jap!
Die dingen zijn gewoon goed.
Het verbaasd me steeds weer dat die Griz blijft rijden ondanks jou mishandelingen en modderbaden.
Btw ik heb ondertussen 11000km op de teller van de King.
Greetz
Staf
lexjeweetwel
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 241
Lid geworden op: za 13 dec, 2008 20:56
Locatie: MWB

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door lexjeweetwel »

:applaus: :bier: :applaus:

P.S, ik sta er zelf ook van te kijken
XMR 1000
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door Jazzy »

Wrecker schreef:maar ehh hoe zit het nou met die 3 cilinder? :p
Die is er niet en komt er niet. Als je meer vermogen wilt moet je een Can-am, Polaris of Arctic Cat kopen. :)
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
kawasaki25
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 139
Lid geworden op: zo 02 mei, 2010 18:33

Re: Gerucht "Yamaha 1050cc 3 cilinder"

Bericht door kawasaki25 »

Ik heb al een aantal quads gehad. en rijd nu een Can am outlander 800 XT.
en hiervoor heb ik een grizzly gehad. maar ik wil zeker niet meer terug!

naar mijn mening veert en hoe de outlander veert veel beter. en hij is zeker veel sneller.
Ik gebruik de quad overal, op de weg snelle zandpaden, knippenpadden, trial en ook geregeld in de modder
heb er ondertussen al aardig wat km's mee gemaakt en niks aan geweest ( aan de grizzly ook niet )
en ook niet onbelangrijk. als een Can am nieuw bij de dealer koopt dan is de garantie ook top geregeld.
Plaats reactie