Goes 625i

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daf
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 24 jan, 2010 14:10
Locatie: In het noorden van Nederland

Goes 625i

Bericht door daf »

Hallo mensen,

Is of zijn er hier mensen die ervaringen hebben met een Goes 625i ??

I like the styling, maar hoe is de rest ???

Ik lees net dat er eerder over geschreven is maar het is me niet duidelijk of iemand er nu een heeft, dat zou ik graag weten
Kymco kxr 250 sports

M.v.g.

Daf
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Goes 625i

Bericht door libie »

Is identiek aan de CFmoto terralander 625 (X6) alleen de kappen zijn anders.
Is prijs/kwaliteit zeer goed (CF ) dus zal de goes ook top zijn.
VladimiR
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 17:01

Re: Goes 625i

Bericht door VladimiR »

Hallo, ik heb net een Goes 625 Max gekocht :crosser: met winch en sneeuwruimer bij een quadshop in Alken. Goede service vond ik, maar je ondervindt imo pas echt wat service is als er eens iets aan je quad is. Wel heel goede prijs gekregen. Dit is mijn eerste quad, heb al wat gereden vooral op een kawa, maar nooit competitie of zo. Ik heb hem gekocht om me te amuseren, in plaats van mijn moto (Transalp 650), en om in de tuin vanalles te doen, en om sneeuw te ruimen (ik woon nogal afgelegen).
Uitzicht: super!! Een grote lange quad, tweezitter, heb er een box op gemonteerd achteraan met slot, led-daytime-running lights, goede verlichting, ... http://212.123.1.53/philconv.be/upload/DSC_8702_1.jpg deze is het, in dezelfde kleur.
De eerste rij-indrukken zijn alvast heel positief, al maakt de "carosserie" toch wat lawaai vind ik. Ik hem dadelijk in het slijk gegooid (en dan bedoel ik écht slijk, een door de boer kapot gereden veld (leemgrond en koeiendrek :D ) echt een vet drassig plekje met veel water) en daar ging hij zonder problemen door. Niet snel, maar hij ging wel goed vooruit. :applaus: De 4x4 en de sper werken echt heel goed.
Dan de wegtest: je voelt heel goed dat hij kort gehouden wordt, en dat is misschien maar goed ook, de eerste 500 kilometer roderen lijkt me het beste. Topsnelheid 60 km/u, na rodage en afstelling zou hij 90 moeten kunnen halen.
De Goes Max rijdt als een kleine auto. Op asfalt kies je echt je plaats op de weg, heel stabiel doorgaans maar een bepaald moment voelde ik wel iets euh... moeilijk te benoemen, het was precies of hij een beetje L/R wiebelde of zo, maar niet storend, het kan ook aan de weg gelegen hebben, ik hou het in het oog.
Als je over een landweg rijdt is het precies alsof je met een hovercraft over de weg zweeft, echter zonder contact te verliezen: snelle manoevers zijn geen probleem, putten, geulen, stenen, ... hij vliegt er gewoon over. De vering is zeer goed, en je kan ze volledig instellen naar eigen wens, door de veer naar boven/beneden te draaien, en gas toe te voegen/lossen. Zoals ze standaard afgesteld staat is het voor mij perfect.
De winch is traag, vrij lang en redelijk sterk, maar verwacht er geen wonderen van. Ik heb er al wel enkele struiken mee uit de grond getrokken waar ik met de spade niet aan wilde beginnen :D maar je kan de quad er natuurlijk niet mee van de grond winchen.
Dit is slechts een eerste indruk, ik ben geen doorgewinterde quadrijder en hij moet nog roderen en ik heb er nog niet veel kilometers mee gedaan, maar ik hou jullie op de hoogte!
Alvast één nadeel: de trekhaak. Ik kan mijn kar(retje) er niet aanhangen :cry: er is gewoon geen ruimte om de haak over de (achteraf geplaatste) bol te hangen, daar ga ik een verlengstuk of zo voor moeten laten maken.
VladimiR
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 17:01

Re: Goes 625i

Bericht door VladimiR »

Ondertussen nog wat kilometers gedaan. De Goes is betrouwbaar en tof om mee te rijden, door modder, op de weg, maakt niet uit, hij voelt zich overal opperbest. Ik heb een stuk plastiek weggezaagd zodat de aanhangwagen eraan kan :D Je ziet er niets van, en het probleem is opgelost. Het lawaai van de carrosserie is helemaal te wijten aan een 'serviceluik' vooraan onder de bagagedrager, dat krijg ik nog wel opgelost :tongduim: Ik ben al bij al heel tevreden met mijn aankoop. Bij het ijs- en ijskoude weer van de voorbije winter 2011-2012 startte hij steeds -al was het soms met wat moeite- en hij rijdt overal door. :applaus:
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Goes 625i

Bericht door RonaldTD »

Hoi,

een vriend van mij heeft er ook 1 gekocht en sinds vorige week in bezit. Nu vindt hij dat het blok erg heet wordt. Ervaren ander mensen dit ook?
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Goes 625i

Bericht door libie »

Is normaal, Cfmoto en goes ze hebben het allebei. Rechterkant ,kant van de vario wordt heel heet.
RonaldTD
Quadrider
Quadrider
Berichten: 264
Lid geworden op: za 29 mei, 2010 19:37

Re: Goes 625i

Bericht door RonaldTD »

libie schreef:Is normaal, Cfmoto en goes ze hebben het allebei. Rechterkant ,kant van de vario wordt heel heet.
Thanks, dat zal hem geruststellen.
viete
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 26 okt, 2012 04:23

Re: Goes 625i

Bericht door viete »

heb mij vorige week een goes 625 max aangeschaft maar de varioriem glijd nu en dan eens door nog iemand last van??

anders wel een goed machine
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Goes 625i

Bericht door xScorxPiusx »

Misschien een nieuwe riem?
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Goes 625i

Bericht door AC67 »

ik weet van een collega dat het een bekend verschijnsel is als hij er teveel te hard mee gereden heeft.
op tijd naar laten kijken is het devies,hij heeft nu brokken en moet een eeuwigheid wachten op onderdelen.volgens zijn zeggen dan.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Goes 625i

Bericht door Jazzy »

Dat lange wachten op onderdelen voor Cfmoto en Goes lees ik vaker, toch iets om rekening mee te houden wat mij betreft.

Verder weet ik niet of het om een nieuwe quad gaat maar een nieuwe riem moet je de eerste 50-100 kilometer inrijden. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
libie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 207
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 12:15

Re: Goes 625i

Bericht door libie »

Je moet niet langer wachten op onderdelen voor Cfmoto dan bij een ander merk. Ieder merk heeft wel eens lange wachttijden.
xScorxPiusx
Quadrider
Quadrider
Berichten: 439
Lid geworden op: za 18 feb, 2012 13:46

Re: Goes 625i

Bericht door xScorxPiusx »

Je zegt het zelf ''eens'' Sommige merken veel vaker dan andere.. yamaha heeft zoveel dealers... het lijkt opzich weinig maar als je de tuinmachines dealers etc meetelt dan is dit een vrij hoog aantal :)
"Minis are for girls"

- Robby Gordon.
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Goes 625i

Bericht door java »

Om geen nieuwe tropic te openen en dus alles centraal te houden.

Kan iemand mij vertellen wat de slijtage punten zijn van deze quad, en dan bedoel ik niet banden remblokken ect.
Afbeelding
Plaats reactie