Kawasaki brute force 650

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

Hallo,

Ik weet een kawasaki brute force 650 staan die ik zou willen kopen maar ik vraag mij af of dit even goed is als en yamaha 660 grizzly. Weet iemand of er veel verschil is tussen deze 2 quads,en welke de beste is van de 2? Een vriend van mij heeft nl zo een grizzly en die rijdt echt super nu vraag ik mij af of ik bij de kawasaki hetzelfde mag verwachten?

Mvg
Laatst gewijzigd door Boncari op wo 02 jan, 2013 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verplaatst naar 4x4 Bespreking merken en types
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door Jason McCoy »

Ik zou zeggen ga t eens proberen. Qua merk is t goed dus tja
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door Boncari »

Ik denk dat je m net zo fijn vind rijden. De brute force is een tweecilinder toch? De motor loopt dan wel wat mooier. Verder zuipt de brute force volgens mij nogal veel...
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

Boncari schreef:Ik denk dat je m net zo fijn vind rijden. De brute force is een tweecilinder toch? De motor loopt dan wel wat mooier. Verder zuipt de brute force volgens mij nogal veel...

Is hij daardoor ook krachtiger of heet de 2 cilinder daar geen invloed op?
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door xSky »

LDL schreef:
Boncari schreef:Ik denk dat je m net zo fijn vind rijden. De brute force is een tweecilinder toch? De motor loopt dan wel wat mooier. Verder zuipt de brute force volgens mij nogal veel...

Is hij daardoor ook krachtiger of heet de 2 cilinder daar geen invloed op?
2-cilinder quads zijn zeer krachtig. Dat is echt een wereld van verschil! Ik zou zelf toch voor een Grizzly gaan i.p.v. een Kawasaki.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

xSky schreef:
LDL schreef:
Boncari schreef:Ik denk dat je m net zo fijn vind rijden. De brute force is een tweecilinder toch? De motor loopt dan wel wat mooier. Verder zuipt de brute force volgens mij nogal veel...

Is hij daardoor ook krachtiger of heet de 2 cilinder daar geen invloed op?
2-cilinder quads zijn zeer krachtig. Dat is echt een wereld van verschil! Ik zou zelf toch voor een Grizzly gaan i.p.v. een Kawasaki.
Ik vindt de grizzly ook veel mooier maar ik denk dat de kawasaki een mooie occasie is hij is 3 jaar oud en hij heeft 1500 km er zijn ss ( zijn een jaar oud en hebben 1000 euro gekost) velgen bij met baanbanden de originele zanten zitter er ook nog bij met crossbanden erop en nog een paar baanbanden. hij vraagt 6000 euro dit lijkt mij toch een goede deal?
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door xSky »

Klinkt inderdaad als een mooie deal. Maar wees je wel bewust dat jij later op de quad rijdt; je moet dus wel iets kopen wat je zelf fijn vindt rijden (ze rijden allebei fijn denk ik), maar je moet hem natuurlijk zelf ook mooi vinden... Als je anders een ritje gaat maken, pak je iedere keer weer die 'minder mooie' quad, omdat het wel een mooie deal was! Maar het is wel inderdaad een mooie deal, dus je moet 't zelf weten!
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

xSky schreef:Klinkt inderdaad als een mooie deal. Maar wees je wel bewust dat jij later op de quad rijdt; je moet dus wel iets kopen wat je zelf fijn vindt rijden (ze rijden allebei fijn denk ik), maar je moet hem natuurlijk zelf ook mooi vinden... Als je anders een ritje gaat maken, pak je iedere keer weer die 'minder mooie' quad, omdat het wel een mooie deal was! Maar het is wel inderdaad een mooie deal, dus je moet 't zelf weten!
Kwa 'mooiheid' is de kawasaki een groote stap vooruit hoor ik heb nl nu een chineese 250 quad
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door xSky »

LDL schreef:
xSky schreef:Klinkt inderdaad als een mooie deal. Maar wees je wel bewust dat jij later op de quad rijdt; je moet dus wel iets kopen wat je zelf fijn vindt rijden (ze rijden allebei fijn denk ik), maar je moet hem natuurlijk zelf ook mooi vinden... Als je anders een ritje gaat maken, pak je iedere keer weer die 'minder mooie' quad, omdat het wel een mooie deal was! Maar het is wel inderdaad een mooie deal, dus je moet 't zelf weten!
Kwa 'mooiheid' is de kawasaki een groote stap vooruit hoor ik heb nl nu een chineese 250 quad
Oh, ja dan ga je inderdaad een grote stap vooruit! Succes met je keuze!
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

Bedankt

Ik heb zaterdag een afspraak met hem om er eens me te rijden zijn er enkele dingen waar ik specifiek moet op letten?
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door xSky »

LDL schreef:Bedankt

Ik heb zaterdag een afspraak met hem om er eens me te rijden zijn er enkele dingen waar ik specifiek moet op letten?
Wij kopen altijd nieuwe en dus geen tweedehandse, dus ik weet het zo niet precies. Ik kwam een paar dagen geleden wel deze site tegen, waarin wat tips staan en misschien kan je ook nog eens googlen naar tips. http://www.auto55.be/dossiers/3554-quad ... ires/19327" onclick="window.open(this.href);return false;

Vraag naar eventuele schade en vraag ook naar het onderhoud (jaarlijks of een keer per twee jaar e.d.) zou ik nog als tip meegeven.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door Jason McCoy »

Als je het forum doorleest kom je dit topic tegen.
viewtopic.php?f=25&t=10771" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staan de punten waar je op moet letten bij aankoop van een quad.

Succes!!
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
LDL
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 02 jan, 2013 17:07

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door LDL »

Alvast bedankt voor de tips
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door Boncari »

xSky schreef:
LDL schreef:
Boncari schreef:Ik denk dat je m net zo fijn vind rijden. De brute force is een tweecilinder toch? De motor loopt dan wel wat mooier. Verder zuipt de brute force volgens mij nogal veel...

Is hij daardoor ook krachtiger of heet de 2 cilinder daar geen invloed op?
2-cilinder quads zijn zeer krachtig. Dat is echt een wereld van verschil! Ik zou zelf toch voor een Grizzly gaan i.p.v. een Kawasaki.
Dit klopt niet, er zijn 2-cilinders met evenveel pk's als een 1-cilinder. Het ligt niet per se aan de hoeveelheid cilinders.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
erikalbring
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1600
Lid geworden op: do 06 okt, 2011 19:39
Locatie: ergens op een boerderij in nederland

Re: Kawasaki brute force 650

Bericht door erikalbring »

2 cilinders hebben vaak wel meer koppel en lopen rustiger
yamaha raptor 350 :crosser: : kenda klaw achterbanden, pro taper stuur, xtremeparts nerfbars
to-do: voorbanden vervangen, andere uitlaat+luchtfilter
Plaats reactie