Landbouw qaud

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Landbouw qaud

Bericht door Ardjuh »

Yair schreef:Veel gezeur voor weinig dus naar mijn mening XD
Niet helemaal mee eens, zit er ook over te denken... :wink:

Maar wij hebben boerderij thuis en als je gaat baggeren ga je toch geen 100 km/h, dus dan maakt het niet uit
dat je max 45 kunt. Alleen betaal je dan geen paar honderd euro per jaar aan wegenbelasting/verzekering..
en het extra geld voor een kenteken.
No Can't Do!
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Landbouw qaud

Bericht door Yair »

Als je een boederij hebt vind ik het wel logisch maar anders niet maar goed.
_____________________________
Afbeelding
Ardjuh
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2227
Lid geworden op: ma 16 jun, 2008 17:07
Locatie: Zuid Holland (NL)

Re: Landbouw qaud

Bericht door Ardjuh »

Yair schreef:Als je een boederij hebt vind ik het wel logisch maar anders niet maar goed.
Klopt, zonder boerderij, tuinderij of gerelateerd bedrijf of zelfs zonder bedrijf... is het totaal zinloos, maar dat zegt meneer niet. :p
No Can't Do!
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

Yair schreef:Als je een boederij hebt vind ik het wel logisch maar anders niet maar goed.
Anders is het niet eens mogelijk in Nederland...
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

Ardjuh schreef:
Yair schreef:Veel gezeur voor weinig dus naar mijn mening XD
Niet helemaal mee eens, zit er ook over te denken... :wink:

Maar wij hebben boerderij thuis en als je gaat baggeren ga je toch geen 100 km/h, dus dan maakt het niet uit
dat je max 45 kunt. Alleen betaal je dan geen paar honderd euro per jaar aan wegenbelasting/verzekering..
en het extra geld voor een kenteken.
Die max. 45 km/h. Doel je hiermee op een begrenzer? Want ik heb een tijdje geleden contact opgenomen met zo'n verkeerswetgevinginstantie en daar vroeg ik ook hoe het zat met begrenzing. Echter werd mijn vraag ontweken: het kwam er op neer dat er geen begrenzing nodig was. Je moet je gewoon aan de snelheid houden dus. Trouwens, dat is niet 45 km/h, maar 25 km/h.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Landbouw qaud

Bericht door AC67 »

maar kom je zonder kenteken dan niet in mbs catagorie:motorvoertuig met beperkte snelheid,
die mag niet sneller als 25 km/h kunnen,moet begrenst zijn.Niet harder rijden dan 25 is geen optie,moet mechanisch beperkt zijn.word door middel van een keuring vastgesteld.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Landbouw qaud

Bericht door Jason McCoy »

Trekkers kunnen ook gewoon 80 halen hoor.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

Jason McCoy schreef:Trekkers kunnen ook gewoon 80 halen hoor.
Nou, de meeste niet. Behalve enkele JCB's dan ;) Maar de andere gaan meestal 40/50/60 km/h inderdaad, terwijl die officieel ook maar 25 km/h mogen
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

dutchmoose schreef:maar kom je zonder kenteken dan niet in mbs catagorie:motorvoertuig met beperkte snelheid,
die mag niet sneller als 25 km/h kunnen,moet begrenst zijn.Niet harder rijden dan 25 is geen optie,moet mechanisch beperkt zijn.word door middel van een keuring vastgesteld.
Nee. Zie de volgende uitleg.

''Motorrijtuig met beperkte snelheid:
motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximum snelheid van niet meer dan 25 km/h, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen, en ingericht voor het bij op korte afstand van elkaar gelegen plaatsen afleveren of ophalen van goederen;
onder motorrijtuig met beperkte snelheid wordt mede verstaan:

a. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, niet zijnde een
landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets, niet ingericht voor het vervoer van personen en wel ingericht voor het
uitvoeren van werkzaamheden buiten wegen, aan wegen of aan werken op, in, langs en boven wegen;

b. motorrijtuig met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van niet meer dan 45 km/h, met niet meer dan acht
zitplaatsen, de bestuurderszitplaats niet meegerekend, niet zijnde een landbouw- of bosbouwtrekker of een bromfiets,
dat een combinatie vormt met één of meer aanhangwagens die zijn ingericht voor het vervoer van personen "
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

En hier nog een mooiere uitleg (link: http://wetten.overheid.nl/BWBR0004825/H ... 15-04-2013" onclick="window.open(this.href);return false;)

''Artikel 22

Voor zover niet ingevolge andere artikelen van dit besluit een lagere maximumsnelheid geldt, gelden voor de volgende voertuigen de volgende bijzondere maximumsnelheden:

a. voor kampeerwagens die volgens het kentekenbewijs behoren tot de categorie bedrijfsauto’s en waarvan de toegestane maximummassa meer bedraagt dan 3500 kg, vrachtauto’s en autobussen, niet zijnde T100-bussen, 80 km per uur;
b. voor T100-bussen 100 km per uur;
c. voor landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, als bedoeld in artikel 1.1 van de Regeling voertuigen, al dan niet met aanhangwagen, 25 km per uur;
d. voor brommobielen 45 km per uur;
e. voor snorfietsen 25 km per uur;
f. voor personenauto’s, bestelauto’s, motorfietsen, driewielige motorvoertuigen en T100-bussen, die een aanhangwagen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3500 kg voortbewegen, 90 km per uur;
g. voor andere dan de in onderdelen c en f genoemde motorvoertuigen met aanhangwagen 80 km per uur.''

Er geldt dus een MAXIMUMSNELHEID van 25 km/h. Dit staat bij 'normale auto's' ook, alleen dan staat er 130 km/h bijv. op snelwegen. Auto's hoeven dan ook niet mechanisch begrensd te zijn, dus voor de quad als landbouwvoertuig geldt hier hetzelfde, want er staat nergens dat hij wel mechanisch begrensd moet zijn.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Quadje50
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: zo 23 sep, 2012 17:06

Re: Landbouw qaud

Bericht door Quadje50 »

volgens mij moet je quad ook in bezit zijn van een afgeknotte driehoek (weet niet of dit al vermeld is)
dat heeft die van mij tenminste wel.
:)
Laatst gewijzigd door Quadje50 op do 30 mei, 2013 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Aeon LG 150cc
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Landbouw qaud

Bericht door xSky »

Quadje50 schreef:volgens mij moet je quad ook in bezit zijn van een afgeknotte driehoek (weet niet of dit al vermeld is)
dat heet die van mij tenminste wel.
:)
Klopt, die moet ook goed zichtbaar aanwezig zijn.
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Plaats reactie