Moeilijke keuze.

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Gebruikersavatar
Partagas
Quadrider
Quadrider
Berichten: 294
Lid geworden op: do 14 aug, 2014 12:48
Locatie: Omgeving Gennep

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Partagas »

Die test zegt helemaal niks over de kwaliteit en dat is juist waar het mij om gaat 8)
Een mooie manier om van een verleiding af te komen, is eraan toe te geven...
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door ysie »

Meer gewicht is trager optrekken. Staat ook in de test? Langer chassis, 14inch wielen. Winch, ... .
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Quadrijder2 »

Nou zeg 5 jaar garantie op de Can Am outlander 500 L max dat krijg je toch nergens meer. :)
In Eersel bij de dealer afgelopen zaterdag kwamen ze hem net weer terugzetten in de showroom toen ik er was.
Nu met spatbordverbreders en een mooie can am koffer erop. 8)
Wat loopt dat prachtig die tweecilinder Rotax V-twin.
Niet lang over nadenken dus. :wink:
Ik ben ook al flink aan het sparen. :D
Can Am Outlander L 500 DPS Max
jakkejeep
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: za 15 nov, 2014 18:22

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door jakkejeep »

Ik heb één van de eerste CF X8 gehad, heb er een dikke 8000 km mee gedaan. dit waren baan en off-road km's, niks extreem, maar het beestje heeft toch moeten werken. Meestal met twee gereden, en lange tochten in de bergen.
Op de twee jaar en acht maanden dat ik hem had is de waterpomp stuk geweest, en een veer achter de koppeling. Voor de rest absoluut geen klagen over,....alleen... de service van de dealer liet soms wat te wensen over. De onderdelen zijn allemaal wel in garantie vervangen, maar de facturen van het onderhoud durfden nogal schommelen.
Dat is dan ook de reden dat ik hem heb verkocht, en omdat ik een geweldige deal kon doen op een 2014 Can-am xtp1000.
De Can-am heb ik nog maar een dikke maand, dus daar kan ik nog niet echt iets over zeggen, alleen dat het een super machine is, zeer comfortabel, krachtig en snel. Je voelt wel dat de Can-am van kwaliteit beter is dan de CF.
Maar als je twijfelt tussen een Can-am 500 of een CF X8, dan zou ik de X8 nemen, die gaat veel vlotter rijden dan die 500.
Geloof me, mijn neef heeft een Can-am xtp 800R en die trekt maar iets vlotter op de CF.
De CF heeft me met accessoires 9100€ gekost en ik heb hem kunnen verkopen voor 5500€, dus een verlies van 3600€. Dat gaat bij Can-am niet beter zijn, een twee jaar oude xtp 800 koop je voor rond de 10000€, die was nieuw bijna 16000€.
indra
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 26 apr, 2013 23:39

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door indra »

Ik heb nu al menige uren op het internet gesleten om zoveel mogelijk info te hebben. Ik heb ook al meerdere reacties gehad van Cf-eigenaars, zowel van de eerste cf's als de meer recente.
Daaruit blijkt dat de cf's van de eerste generatie nogal wat problemen hadden, maar ook dat de eigenaars van de meer recente cf's tevreden zijn van hun aankoop.
En zoals jakkejeep aanhaalt: can-am is kwalitatief beter, maar ook duurder. En ik vrees dat de inruilwaarde van een can-am evenredig zal zakken met die van een cf.
Omdat ik geen extreme dingen verwacht van mijn toekomstige quad, denk ik toch dat ik ga kiezen voor de nieuwe cf 550 eps.
Ik heb er goede hoop op dat dat voor mij een goede keuze is....
never drive faster than your guardian angel can fly
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Pindapotje »

indra schreef:En ik vrees dat de inruilwaarde van een can-am evenredig zal zakken met die van een cf.
Dit kan ik dus echt niet geloven, ik weet bijna zeker dat een Can Am (en elk "A-merk" ) een veel hogere restwaarde zal hebben dan een CFMoto.
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

Dat wijst de praktijk uit inderdaad. Zo kost een twee jaar oude Bashan ongeveer de helft van de nieuwprijs, bij een Raptor 700 is dat pas als hij vijf of zes jaar oud is.

Er speelt wel een andere ontwikkeling, namelijk dat gebruikte Can-ams beter beschikbaar worden op de tweedehandsmarkt dan pakweg 5 jaar geleden. Verder zijn de nieuwprijzen van Can-am gedaald waardoor de prijzen van gebruikte quads nog meer onder druk staan. Dus heb je vorig jaar een nieuwe Can-am gekocht dan kun je nu wel even schrikken van de tweedehands prijzen.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Pindapotje »

Jazzy schreef:Er speelt wel een andere ontwikkeling, namelijk dat gebruikte Can-ams beter beschikbaar worden op de tweedehandsmarkt dan pakweg 5 jaar geleden. Verder zijn de nieuwprijzen van Can-am gedaald waardoor de prijzen van gebruikte quads nog meer onder druk staan. Dus heb je vorig jaar een nieuwe Can-am gekocht dan kun je nu wel even schrikken van de tweedehands prijzen.
En dat houd dus weer in dat de CfMoto, TGB's, en andere "B" merken ook weer in prijs zullen dalen.
kortom er zal altijd een verschil in restwaarde blijven.
Plaats reactie