Moeilijke keuze.

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Pindapotje »

Toch wel leuk dat we nu al 4 pagina's verder zitten en dat het ondertussen over auto's gaat :shock:
Het moet toch voor de TS niet zo moeilijk zijn, de meeste antwoorden geeft hij zelf al

- Can Am kwalitatief beter, duurder, 5 jaar garantie
- CF Moto goedkoper, 2 jaar garantie

Als je de CF Moto inruilt als je hem zat bent, krijg je er aanzienlijk minder voor terug dan een Can Am (dat is met een Kia ook t.o.v. een Mercedes maar dit terzijde)
Dus met andere woorden als je de afschrijving meeneemt in je overweging is de Can Am aan het einde misschien geen €3000,- duurder maar misschien maar €1000,- en ja dan is de keuze misschien iets makkelijker.

Ik heb hiervoor een Suzuki King quad gehad, fijne machine en nooit geen problemen mee gehad. maar ook ik wilde graag een verlengde, en ik ben toen bij een Can Am uitgekomen. als Suzuki een verlengde had gehad was ik waarschijnlijk weer voor een Suzuki gegaan. (in sommige opzichten vond ik die beter dan de Can Am, maar ieder merk heeft wel wat)

Als je het geld ervoor over hebt zou ik persoonlijk ook eerder voor een "Kärcher" gaan dan voor een "Bami"
Maar wat je zelf ook al aangeeft, je zult op beide quads veel lol beleven dus dat zal het probleem niet wezen.
Dus blijft er maar één ding over....... kop of munt :D

Succes met je keuze, en we zien de foto's wel verschijnen.
Yair
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1423
Lid geworden op: vr 08 mei, 2009 04:48
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Yair »

Een verlengde KQ zou echt perfect zijn.
Met zn 2 op een KQ past trouwens best.
_____________________________
Afbeelding
indra
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 26 apr, 2013 23:39

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door indra »

De can-am 500 serie is momenteel inderdaad een ijzersterke aanbieding. De prijs is goed en niet te vergeten 5j garantie. Inruilwaarde is automatisch hoger omdat de nieuwwarrde ook hoger is. Nogal normaal.
Ondanks dat de cf "maar" twee jaar garantie heeft, blijft hij wel 3000 euro goedkoper.
Ik weet ook wel dat ik uiteindelijk zelf de knoop zal moeten doorhakken...

MAAR:

De cf is en blijft een chinees en het merk zal al wel de nodige problemen gekend hebben. Maar als je de wereldeconomie een beetje volgt, zie je met je ogen dicht dat de chinezen de laatste jaren meer en meer in de pap te brokken hebben. En in de beginjaren zullen zij inderdaad wel goederen op de markt gebracht hebben die echt niets waard waren. Maar dat kan niet blijven duren. De prijs moet laag blijven en de kwaliteit moet beter worden en ik denk dat ze daar meer en meer in slagen.
En dan gaat het niet alleen over een quad maar ook over electronica, telecommunicatie...enz.
Een voorbeeldje: ik heb- zoals bijna iedereen- al meerdere GSM's gehad van bekende Europese merken. Sinds een half jaar heb ik een GSM van het chinese merk Huawei. Wel, ik heb nooit een betere GSM gehad. Beter scherm, ontvangst, batterijcapaciteit, gebruiksvriendelijk..... Om maar te zeggen, ik denk dat de chinezen momenteel goed weten waar ze mee bezig zijn en het nog alleen een kwestie van tijd is dat ze de "de markt" hier zullen "overnemen."

In mijn geval: ik weet dat de can-am beter is, maar daarom is de nieuwe cf volgens mij niet slecht. En dat maakt het nu net zo moeilijk......
never drive faster than your guardian angel can fly
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door java »

Vind het vreemd van cf moto dat ze in Canada en usa 5jaar garantie geven en hier niet
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Het prijsverschil klopt niet helemaal.

De Outlander 450 is een prima alternatief voor een CF moto 550. Het vermogen is nagenoeg gelijk. Rotax bouwt al tientallen jaren goede motoren. De 450 is een doorontwikkeling van de 400. Gewoon betrouwbaar dus. Natuurlijk is een 500cc V twin fijner.
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door staf »

Stel u bij de garantie van quads niet te veel voor.
Bijna alles wordt aanschouwd als "normale slijtage" waardoor er eigenlijk zo goed als niets onder garantie valt.
Gebruikersavatar
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 8394
Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
Locatie: Lunteren

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jason McCoy »

Can-Am is gewoon een veel betere quad. Wie zegt dat je hem kunt vergelijken met een Cf moto heeft duidelijk geen enkel idee waar die t over heeft. Ik kan je op een briefje geven dat als Jazzy met een CF moto gaat rijden dat i m zo kapot heeft. Datzelfde geld ook voor mij. Het verschil is mega. Daarbij komt dat een CF moto en een Can-Am qua rijden ook totaal niet te vergelijken is.
Overigens om nog wat kolen op t vuur te gooien een Can-Am komt niet uit Canada en Niet uit America. De onderdelen worden gefabriceerd in Mexico.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

@ Indra:

Volgens mij wil jij heel graag een CF moto kopen, en wil je van ons graag horen dat ie zeker net zo goed is als een Can-Am. Nou dat ga je van mij niet horen!

Wél is CF moto goed bezig. De oude 500 was niks. De latere modellen zijn al verbeterd. De eerste 800's werden ook geplaagd door veel problemen. Er zijn verhalen genoeg bekend van motoren die al in het eerste jaar en na een paar duizend kilometers stukgelopen zijn. Daarnaast zijn er ook verhalen bekend van latere modellen waar mensen zonder problemen mee rijden. Je moet een beetje geluk hebben.

Mijns inziens meer geluk dan met een Can-Am, Arctic Cat, Yamaha, Suzuki of Honda etc....

Alles kan wel binnen de garantie gerepareerd worden, je bent wel vaak je quad een tijd kwijt.
indra
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 26 apr, 2013 23:39

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door indra »

Het prijsverschil tussen een can-am outlander 450L max en 500L max is 1000 euro. Als ik dus voor can-am zou gaan zal het zeker de 500 worden.

Heb gisteren bericht gehad van de cf-dealer dat de cforce 550 ten vroegste eind december geleverd wordt. Een proefrit zal dus nog niet voor onmiddelijk zijn. Ik weet dat er andere cf-dealers zijn die de cforce 550 wel al beschikbaar hebben voor een eventuele proefrit, maar het zou niet fair zijn van mij om daar (150km van bij mij) een proefrit te gaan doen en dan misschien uiteindelijk te kopen bij een andere dealer.

Volgens de can-am dealer loopt de 5j garantie op de outlander nog zeker tot eind januari 2015.

Ik heb dus nog de tijd. En het is ook niet dringend. Quad zal vooral moeten dienen in de periode van 1 mei tot 30 september als ik in de Ardennen ben. Buiten deze periode natuurlijk ook, maar iets minder dan. Ik zal wel moeten rekening houden met eventuele levertijden. Ben van plan om rond Nieuwjaar een beslissing te nemen.
Laat ondertussen nog maar reacties komen. :applaus:

Wat betreft Arctic Cat. Ongetwijfeld kwaliteit. Maar als ik ga zoeken naar dealers tel ik er 16 in Nederland en amper drie in Belgie. De kwaliteit is er al, nu nog de dealers. Misschien wel hetzelfde verhaal voor Landfighter.....
never drive faster than your guardian angel can fly
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Moeilijke keuze.

Bericht door ysie »

In deze link heb je een test tussen can-am, Suzuki king quad en cfmoto 825. http://www.authentic-spirit.com/spirit- ... gallery=46
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Jazzy
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 7706
Lid geworden op: wo 24 sep, 2008 11:18
Locatie: Putten NL

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Jazzy »

Interessant! Eigenlijk is hier veel meer behoefte aan, objectieve tests tussen de bekende koplopers en de nieuwkomers.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'

Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Gebruikersavatar
java
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1151
Lid geworden op: za 20 aug, 2011 11:31
Locatie: Friesland!

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door java »

Jazzy schreef:Interessant! Eigenlijk is hier veel meer behoefte aan, objectieve tests tussen de bekende koplopers en de nieuwkomers.
:stupid:

Bij zulke tests moet je op letten dat het door een onafhankelijke groep is gedaan.

(Kunnen we niet zulke test uit voeren namens het forum, Misschien wel gesponsord door diverse importeurs. YouTube kanaal er bij. Zie het al helemaal voor mij)
Afbeelding
Gebruikersavatar
ysie
Quadrider
Quadrider
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 20 okt, 2014 13:10

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door ysie »

Zou wel eens interessant zijn. Alleen dealers vinden die hun quad ter beschikking stellen of personen die hun quad ter beschikking willen stellen.
Ab amicis honesta petamus. :) :D
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Zulke tests zeggen mij niks. Zo'n CF kan best sneller naar de 100 sprinten. Maar belangrijker vind ik dat het spul heel blijft. En dat test je niet in zo'n korte tijd. Ook de garantie afhandeling en service na aankoop worden niet meegenomen.

Over een jaar of 5 eens weer kijken denk ik.

Ik heb al diverse 5 jaar oude CF's en TGB's onder handen gehad. Ook heb ik gesleuteld aan Can-Am's, Yamaha's en Arctic Cat's van die leeftijd. En dan zie je echt wel duidelijk kwaliteitsverschil!
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Re: Moeilijke keuze.

Bericht door Paul Snip »

Ik heb de test net ff doorgelezen:

De CF zou 62 pk moeten hebben, maar hij wordt zoekgereden door een 51 pk Suzuki. Dan vrees ik dat ze gewoon heel royaal geweest zijn met het opgeven van de pk's bij de afhaal Chinees... (Sambal bij :wink: )
Plaats reactie