Polaris Scrambler 1000XP - 2016

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
Plaats reactie
daf113
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 29 jan, 2014 09:14
Locatie: Vlamertinge - Ieper - West-Vlaanderen

Polaris Scrambler 1000XP - 2016

Bericht door daf113 »

Sinds een week ben ik de (trotse) eigenaar van een Polaris Scrambler 1000XP. Daarvoor reed ik met een Yamaha Raptor 350 en nadien met een Raptor 700SE. Omdat ik redelijk groot ben was die Raptor niet zo comfortabel...

Ik heb nu 300km met de Polaris en ben echt onder de indruk... Op deze quad zit ik echt perfect en door het overweldigende vermogen heb ik de versnellingen en het speelse karakter van de Raptor nog geen seconde gemist.
Nu nog wat aan het twijfelen of ik me bij een groep (Westhoek?) zou aansluiten of ik alleen op pad blijf gaan. Hopelijk kan ik via deze weg nog wat rijders uit de Westhoek (regio Ieper-Poperinge-Heuvelland) leren kennen.

Binnen enkele weken zal ik nogmaals mijn ervaringen posten.
Gebruikersavatar
chrisrccolleman
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 11 jan, 2009 11:20
Locatie: Eernegem
Contacteer:

Re: Polaris Scrambler 1000XP - 2016

Bericht door chrisrccolleman »

Paar maal testritje gedaan met de scramblers, 850-1000.
Motor draait heel soepel en netjes afgesteld op puur rijplezier.

Geef jezelf wat tijd om de vering wat te leren kennen en afstellen. Af fabriek is een goed startpunt, echter wordt pas echt een plezier als je dat volgens eigen lichaamsgewicht en belading afstelt.

Ben van de regio middenkust en rij meestal op m'n eentje met m'n 800 touring.
Dikwijls dagritten tot ergens in de streek van St-Omer. Er zijn verschillende firma's die roadbooks verkopen en die kan je dan zelf uitproberen en op je eigen GPS zetten.

Groep is ook leuk, maar ik heb meestal een volledige vrije dag tijdens de week. Altijd druk tijdens het weekend.

Veel plezier met de scrambler!
Our motorvation is going places.
Plaats reactie