Trektocht Zweden 2011

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Arctic cat »

:?:
Laatst gewijzigd door Arctic cat op zo 06 jan, 2013 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
bravo104
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 11:47
Locatie: Almere

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door bravo104 »

We zijn nog een beetje aan het zoeken naar een juiste plaats om off-raod te gaan rijden maar we willen wel rekening gaan houden met de zweedse regelgeving daaromtrent.
De bedoeling is om een tocht te gaan maken waarbij alle elementen van het 4 x 4 rijden zitten maar weinig asfalt.
Dus oversteken van water, modder, trail, klimmen en klauteren en meer van dat soort zaken.

Onze eerste indruk was bij Goteborg van de boot af te gaan en dan achter de stad te beginnen aan de rit en dan omhoog te trekken. Maar dat is nog maar een losse planning.
Eerst alle info op een hoop gooien, inlichtingen inwinnen, tankstations etc opzoeken en dan daar de route omheen werken lijkt voor nu het verstandigst. De eerste datum zal waarschijnlijk na de sneeuwperiode, dus ongeveer mei 2013 worden.
Ligt helemaal aan de kosten van de trip, de investeringen die we moeten doen voor de Quad's, kleding en slaapgelegenheid etc.
Daarnaast wil ik eerst de Kymco, die ik pas net een paar weken heb, helemaal door en door kennen en die moet dus een keertje helemaal uit elkaar getrokken worden. Dat is voor mij een absoluut vereiste voor ik überhaupt aan zo'n lange trip ga beginnen.

Nog genoeg te doen dus.


Vraag:
Heb je een route die op een GPS is te plotten en heb je meer foto's? Dit om een indruk te krijgen van wat ons te wachten staat.
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Pindapotje »

Arctic cat schreef:@Pinda

oke, das mooi.
welke omgeving ga je naar toe?

Ga je naar "offroad zweden"?

Als je nog vragen hebt .............
Omgeving Bergslagen (Hällefors - Kopparberg) en we gaan pas eind Mei dus mocht ik nog vragen hebben weet ik je te vinden 8)

Grøet :bier:
bravo104
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 29 jan, 2012 11:47
Locatie: Almere

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door bravo104 »

@Arctic en Pinda;

Ik brak per ongeluk in in een gesprek tussen jullie twee. Moi excusezzen. :oops:
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Pindapotje »

bravo104 schreef:@Arctic en Pinda;

Ik brak per ongeluk in in een gesprek tussen jullie twee. Moi excusezzen. :oops:
Geeft niets we hebben allemaal dezelfde intresse :bier:
ASUSfreak
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: za 26 nov, 2011 21:47
Locatie: Beringen
Contacteer:

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door ASUSfreak »

Die "triplog" in google maps, is dat ook via je Garmin? (Mijne Garmin auto-GPS doet dat, maar die is niet weersbestendig... dus zoek me ook een Garmin voor de Quad te kopen)

Dus je hebt héél die "gevlagde" route gedaan met de Quad??? Hoeveel Km was dat?

Moet éééécht wel vet geweest zijn... Damn ik ben jaloers :mrgreen: Zeker met kameraden met hun Quad erbij.

Men vriendin en ik gaan elk jaar met de tent naar Frankrijk (auto) maar zo met de Quad moet echt de max zijn!!!


Mooie foto's, mooie natuur... What more do you want!
Yamaha Grizzly 700 (2007)
Maxxis Bighorn
WARN Winch 2500lbs
Quadrax Elite box (met LED :D)
petervee
Quadrider
Quadrider
Berichten: 321
Lid geworden op: wo 25 mar, 2009 09:09
Locatie: Almere

Trektocht Zweden 2011

Bericht door petervee »

Mooie foto's. Lijkt me een onwijs avontuur met de quad
Its better to burn out then to fade away

About Valves:
A little loose is better then a little tight,unlike women
These valve get tighter the more you use them,again unlike women
Arctic cat
Quadrider
Quadrider
Berichten: 284
Lid geworden op: do 15 jun, 2006 19:13
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door Arctic cat »

:?:
Laatst gewijzigd door Arctic cat op zo 06 jan, 2013 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles wat met 4x4 quads/auto's te maken heeft. Vooral Yamaha. Ruime ervaring in 4x4 rallyauto's, auto/quad banden
agememphis
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 30
Lid geworden op: ma 05 apr, 2010 15:45
Locatie: Nieuwpoort

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door agememphis »

hey, Zo'n tocht lijkt me super, alleen is het wat ambetant omdat ik je foto's niet meer kan zien. Aan de reacties van iedereen lijkt het me echt te gek.
Zou het mogelijk zijn om de foto's terug online te plaatsen.

THX
xSky
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 111
Lid geworden op: vr 23 jan, 2009 17:11
Locatie: Nederland

Re: Trektocht Zweden 2011

Bericht door xSky »

Arctic cat schreef:Het is moeilijk om echt een prijs van zo'n reis te noemen. Voor deze reis heb ik bv andere veren om de schokdempers gezet, extra reserve tanks gekocht maar daar heb je langer plezier van. Dus die kosten laat ik er even buiten.
Wij zijn vanuit Kiel naar Göteborg gevaren. Met de auto/aanhanger. Dit is een dure overtocht maar het scheeld heel veel km auto rijden. Op de terugweg hebben we wel alles met de auto gedaan. De kosten van de boot laat ik er ook even buiten.
De brandstofkosten van de auto reken ik wel mee.


Als je dat meerekend, brandstofkosten, eten en slapen onderweg ben je rond de €500,- kwijt. Doordat wij erg slecht weer hadden hebben we vaak gebruik gemaakt van een Stuga (huisje). Als het goed weer is en je kampeerd ban je een stuk goedkoper uit. Je krijgt daar wel 10 dagen super quad fun, een onwijs mooie reis en een hele mooie natuur voor terug.
Bij mij staat deze reis in het vakje onvergetelijk.
Rijd je dan over de weg of rijd je ook gewoon lekker door de natuur? Zandpaden, bergen enz.?
Yamaha Grizzly 550 FI 2013
Plaats reactie