Franse Alpen Mei 2014

Laat ons watertanden met de mooiste 4x4 foto's uit je collectie...
Plaats reactie
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Franse Alpen Mei 2014

Bericht door petern »

Hier mijn filmpke van de mei vakantie in de Alpen.

http://youtu.be/Fh9QbcGivSw" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.youtube.com/watch?v=Fh9QbcGivSw" onclick="window.open(this.href);return false;
Pindapotje
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 812
Lid geworden op: zo 04 okt, 2009 19:27
Locatie: Dubai
Contacteer:

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door Pindapotje »

Leuke beelden :applaus:
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door AC67 »

mooi tochtje,is heel wat beter als een rondje om de kerk,
Gebruikersavatar
Quadrijder2
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 556
Lid geworden op: wo 26 mar, 2014 10:57
Locatie: Zuid Nederland

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door Quadrijder2 »

Prachtig , dit zijn de echte tochten. :crosser:
Dit ga ik zeker nog eens doen. 8)
Can Am Outlander L 500 DPS Max
ASUSfreak
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: za 26 nov, 2011 21:47
Locatie: Beringen
Contacteer:

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door ASUSfreak »

echt wel vet!

heb ook filmpje gepost van ons verlof.

viewtopic.php?f=52&t=45541" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij gaan ook elk jaar naar Frankrijk. Heb je misschien de GPS route die ik in men Garmin kan zetten vd tocht die je gedaan hebt?

Ik heb dit pas ontdekt hoe je dit moet doen... en gisteren (in Belgie dan wel...) uitgetest. Man dat werkt zaaaalig! Het was een tochtje van 70Km naar een paar dorpen verder en terug, maar op plaatsen geweest waar ik ni wist waar ik was trot je ineens herkenpunten ziet die je dan wel kent hehe. Prachtig langs de Demer rijden (rivier zeg maar...)

Dit kan je allemaal zelf simpel doen via deze link --> https://www.youtube.com/watch?v=gPvV_c1M8yc" onclick="window.open(this.href);return false; (wel in't Engels en voor Garmin --> weet niet of andere GPS hetzelfde werkt, heb enkel Garmins en legale kaarten van een Duitser die zelf TopoKaarten maakt en nog beter zijn dan die v Garmin zelf volgens een collega van mij, die deze site gaf --> http://www.wanderreitkarte.de/garmin_de.php" onclick="window.open(this.href);return false;)

Je kan deze Topo's dan op SD kaartje vlammen en zo via GPS inladen
Yamaha Grizzly 700 (2007)
Maxxis Bighorn
WARN Winch 2500lbs
Quadrax Elite box (met LED :D)
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door staf »

Kan je het bestand rechtstreeks openen in Basecamp?
Ik heb een kaart gedownload en ik heb een probleem om de kaart open te krijgen.
petern
Quadrider
Quadrider
Berichten: 441
Lid geworden op: vr 01 aug, 2008 19:11
Locatie: Swalmen

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door petern »

ASUSfreak schreef:echt wel vet!

heb ook filmpje gepost van ons verlof.

viewtopic.php?f=52&t=45541" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij gaan ook elk jaar naar Frankrijk. Heb je misschien de GPS route die ik in men Garmin kan zetten vd tocht die je gedaan hebt?
Ik geef eigenlijk nooit routes aan mensen waarvan ik de rijstijl niet ken.
ASUSfreak
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: za 26 nov, 2011 21:47
Locatie: Beringen
Contacteer:

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door ASUSfreak »

staf schreef:Kan je het bestand rechtstreeks openen in Basecamp?
Ik heb een kaart gedownload en ik heb een probleem om de kaart open te krijgen.
Die kaarten van die Duitse site moet je eers uitpakken (WinRar bvb) en dan kan je die gewoon hernoemen naar X.GPX (X is een naam wat je wil, niet te lang en duidelijk simpel, bvb BeNeLux.GPX)

Dan zet je die file in een map die je Garmin noemt en die map zet je op een SD kaart. En als je dan je GPS opzet moet je in de settings kiezen om alle kaarten uit te schakelen, behalve de basis map en dan de map op de SD kaart. --> Dacht ik toch... want zit nu achter PC ;) en quad staat in de kelder, maar tis al bijna 00h dus ja...

LET OP: dit is wel voor GPS die TOPO ondersteund denk ik zoals de Montana die ik heb. Weet niet of die op een "gewone auto GPS" gaat... Ben er niet echt mee bezig


Dit is via BING vertaald vd Duitse site:

Installatie

De kaarten voor Garmin apparaten kunnen rechtstreeks naar het GPS-apparaat worden gekopieerd.
Verwijder de SD-kaart en invoegen die in kaartlezer (sneller) of apparaat in de massa data-modus wordt gezet
Pak het bestand gmapsupp.img vanuit naar de ZIP archief
in de map / Garmin SD kaart kopiëren en een eventueel bestaande gmapsupp.img overschrijven
U kunt de kaart met het installatieprogramma opgenomen in de zip voor Basecamp (of MapSource) installeren op uw PC. Basecamp/MapSource moet al op uw computer worden geïnstalleerd, anders kan het niet te vinden natuurlijk de installateur. Een update van de kaart moet de oude versie worden verwijderd voordat.

Als u kleinere kaarten nodig, kunt u met MapSource/base camp van één van de kaarten samen te stellen u of bouwen van uw eigen kaart met Kaart componist . De kaarten zijn verdeeld in volledige tegels (met inbegrip van contour lijnen), zodat u kunt om het even wat samen wordt geconfronteerd.
Yamaha Grizzly 700 (2007)
Maxxis Bighorn
WARN Winch 2500lbs
Quadrax Elite box (met LED :D)
ASUSfreak
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: za 26 nov, 2011 21:47
Locatie: Beringen
Contacteer:

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door ASUSfreak »

Ik geef eigenlijk nooit routes aan mensen waarvan ik de rijstijl niet ken.
geen probleem, maar kan je iets specifieker zijn dan "omgeving" Alpe d'Huez.

Het ziet er met stukken toch een beetje een technische route uit, en daar hou ik wel van.

Hebben dit jaar ook een technisch ritje gedaan met men vriendin achterop in Gorges Du Verdon.

Maar helaas ben ik nadien dezelfde rit gaan doen omdat ik vond dat je niet goed het "dieptezicht" had vd route dat we gedaan hebben (met GoPro gefilmd) maar eens boven geraakt, is er iets fout gegaan en ben ik stuk zijwaarts naar beneden gerold...
GELUKKIG zat men vriendin er niet bij op!!!

mvg

Sven
Yamaha Grizzly 700 (2007)
Maxxis Bighorn
WARN Winch 2500lbs
Quadrax Elite box (met LED :D)
AC67
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 911
Lid geworden op: ma 13 feb, 2012 09:25

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door AC67 »

petern schreef:
ASUSfreak schreef:echt wel vet!

heb ook filmpje gepost van ons verlof.

viewtopic.php?f=52&t=45541" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij gaan ook elk jaar naar Frankrijk. Heb je misschien de GPS route die ik in men Garmin kan zetten vd tocht die je gedaan hebt?
Ik geef eigenlijk nooit routes aan mensen waarvan ik de rijstijl niet ken.
Juist.degene die je die route geeft kan het goed verknallen voor de rest.
staf
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 146
Lid geworden op: do 04 aug, 2005 20:50
Locatie: ham

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door staf »

ASUSfreak schreef:
staf schreef:Kan je het bestand rechtstreeks openen in Basecamp?
Ik heb een kaart gedownload en ik heb een probleem om de kaart open te krijgen.
Die kaarten van die Duitse site moet je eers uitpakken (WinRar bvb) en dan kan je die gewoon hernoemen naar X.GPX (X is een naam wat je wil, niet te lang en duidelijk simpel, bvb BeNeLux.GPX)

Dan zet je die file in een map die je Garmin noemt en die map zet je op een SD kaart. En als je dan je GPS opzet moet je in de settings kiezen om alle kaarten uit te schakelen, behalve de basis map en dan de map op de SD kaart. --> Dacht ik toch... want zit nu achter PC ;) en quad staat in de kelder, maar tis al bijna 00h dus ja...

LET OP: dit is wel voor GPS die TOPO ondersteund denk ik zoals de Montana die ik heb. Weet niet of die op een "gewone auto GPS" gaat... Ben er niet echt mee bezig


Dit is via BING vertaald vd Duitse site:

Installatie

De kaarten voor Garmin apparaten kunnen rechtstreeks naar het GPS-apparaat worden gekopieerd.
Verwijder de SD-kaart en invoegen die in kaartlezer (sneller) of apparaat in de massa data-modus wordt gezet
Pak het bestand gmapsupp.img vanuit naar de ZIP archief
in de map / Garmin SD kaart kopiëren en een eventueel bestaande gmapsupp.img overschrijven
U kunt de kaart met het installatieprogramma opgenomen in de zip voor Basecamp (of MapSource) installeren op uw PC. Basecamp/MapSource moet al op uw computer worden geïnstalleerd, anders kan het niet te vinden natuurlijk de installateur. Een update van de kaart moet de oude versie worden verwijderd voordat.

Als u kleinere kaarten nodig, kunt u met MapSource/base camp van één van de kaarten samen te stellen u of bouwen van uw eigen kaart met Kaart componist . De kaarten zijn verdeeld in volledige tegels (met inbegrip van contour lijnen), zodat u kunt om het even wat samen wordt geconfronteerd.
Ik heb de kaarten eens bekeken en ze zijn denk ik overgenomen van "openstreetmap".
Dat zijn op zich wel goede kaarten en routeerbaar maar de topo kaarten van Garmin zijn toch nog veel nauwkeuriger.
Die openstreetmaps zijn voor mij een goed alternatief voor de city navigator van Garmin.
Als je al een track hebt is er wel mee te werken maar als je nieuwe tracks maakt of zoekt is de topo van Garmin veel beter.
Spijtig dat de topo kaarten van Garmin zo duur zijn.
Ik heb nu een week mijn Montana en het is een geweldige upgrade na mijn map 60.
ASUSfreak
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 96
Lid geworden op: za 26 nov, 2011 21:47
Locatie: Beringen
Contacteer:

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door ASUSfreak »

Ja die Montana is ZALIG!

Ik had de indruk dat die duitse meer detail hadden dan de Garmin TOPO... smaken verschillen he :)

Ik DACHT (weet niet zeker meer) dat ik dat ook ergens gelezen had dat de schaal anders was, was iets met 100.000 en 300.000 of 10.000 ik weet het niet meer.

Maja maakt niet uit. Geniet van je Monatana --> kan je ook volledig instellen met wat je wil (enkel) wil zien op het hoofdscherm. Heb dat toen is allemaal afgegaan en ingesteld, weet het hu niet meer.
Yamaha Grizzly 700 (2007)
Maxxis Bighorn
WARN Winch 2500lbs
Quadrax Elite box (met LED :D)
Panjet1
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 13 nov, 2011 10:48

Re: Franse Alpen Mei 2014

Bericht door Panjet1 »

ASUSfreak schreef:echt wel vet!

heb ook filmpje gepost van ons verlof.

viewtopic.php?f=52&t=45541" onclick="window.open(this.href);return false;

Wij gaan ook elk jaar naar Frankrijk. Heb je misschien de GPS route die ik in men Garmin kan zetten vd tocht die je gedaan hebt?

Ik heb dit pas ontdekt hoe je dit moet doen... en gisteren (in Belgie dan wel...) uitgetest. Man dat werkt zaaaalig! Het was een tochtje van 70Km naar een paar dorpen verder en terug, maar op plaatsen geweest waar ik ni wist waar ik was trot je ineens herkenpunten ziet die je dan wel kent hehe. Prachtig langs de Demer rijden (rivier zeg maar...)

Dit kan je allemaal zelf simpel doen via deze link --> https://www.youtube.com/watch?v=gPvV_c1M8yc" onclick="window.open(this.href);return false; (wel in't Engels en voor Garmin --> weet niet of andere GPS hetzelfde werkt, heb enkel Garmins en legale kaarten van een Duitser die zelf TopoKaarten maakt en nog beter zijn dan die v Garmin zelf volgens een collega van mij, die deze site gaf --> http://www.wanderreitkarte.de/garmin_de.php" onclick="window.open(this.href);return false;)

Je kan deze Topo's dan op SD kaartje vlammen en zo via GPS inladen
Alternatieve topo kaarten kan je ook downloaden van http://www.freizeitkarte-osm.de" onclick="window.open(this.href);return false; Deze zijn routeerbaar. Alle uitleg staat op de site. Zelf heb ik er mee gereden in de buurt van Alpe D'Huez op de zumo en met de garmin topo op de Montana. De garmin kaart is over het algemeen gedetailleerder al staan op de freizeitkarte soms paden die niet op garmin topo staan.
Elk nadeel heb zijn voordeel en omgekeerd ( citaat van Cruyf).
Plaats reactie